جلسات فروش باید حداقل دو بار در ماه برگزار شود و موضوعات خاصی را پوشش دهد.

چطور به طلافروشان آموزش نظام مند بدهیم؟

بارها دیده ایم که صاحب یک جواهرفروشی یا فروشنده‌ای را استخدام می‌کند که در این زمینه کار کرده است یا کسی که هیچ تجربه‌ای ندارد، اما «به نظر می‌رسد آن‌ها از کسانی هستند که می‌توانند بفروشند». فقط به این دلیل که شخصی در فروشگاه دیگری مشغول فروش بود به این معنی نیست که واقعاً می تواند جواهرات بفروشد. شاید تخصص آنها در فروش نه چندان خوب باشد و فرد تازه کاری که استخدام کرده اید به آموزش زیادی نیاز داشته باشد.

حسین راشدی(مترجم)

1403/01/25 | 10:01

نظری ثبت نشده

چطور به طلافروشان آموزش نظام مند بدهیم؟

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(سایت طلا گلدنیوز دیوید اس. گلر در وبسایت اینستورمگ می نویسد: من با بسیاری از صاحبان فروشگاه ها صحبت می کنم و متوجه می شوم که کلمه «آموزش» معمولاً با «گهگاهی» یا «هر زمان که وقت داشته باشیم» دنبال می شود. برای داشتن یک پرسنل عالی که بتواند محصول بفروشد، پایانه فروش (POS) را مدیریت کند، تعمیرات را تحویل بگیرد و کارهای دیگر را در صورت نیاز انجام دهد، مستلزم جلسات مداوم و منظم فروشگاه است.

وقتی مغازه‌مان را اداره می‌کردم، کارکنان ما ساعت 9 وارد می شدند و یک ساعت فرصت داشتند تا کیس‌ها را قبل از ساعت 10 باز کنیم. جلسات ما هر جمعه در میان بود.

در روز جلسه کارکنان ساعت 8:30 وارد می شدند تا ساعت 8:59 آماده شوند و جلسه فروشگاه از ساعت 9 تا 10 صبح بود.

بیشتر بخوانید:

قوانین نگهداری از انگشترهای طلا و جواهر گران قیمت

هرینگبون چیست؟

طراحی جواهرات را از کجا شروع کنیم؟

ما ساعت را به چهار بخش آموزشی 15 دقیقه ای تقسیم می کردیم:

1.دانش محصول

2.آموزش تحویل گرفتن تعمیرات و کارهای سفارشی

3.فروشندگی

4.اخبار عمومی فروشگاه

متوجه خواهید شد که اگر تمام صحبت ها و آموزش ها را انجام دهید، علاقه خود را از دست خواهند داد. به جای اینکه اولین بخش را در مورد دانش محصول آموزش دهم، به کارکنان اجازه دادم هفته‌ها قبل برای چیزی که می‌خواهند آموزش دهند ثبت‌نام کنند.

فرض کنید شخصی به نام سوزی، سنگ آکوامارین را دوست دارد. اگر آکوامارین‌های زیبای کافی برای نمایش نداشتیم، او می‌توانست مقداری را سفارش دهد. سپس او چند جزوه در مورد آکوامارین‌ها می‌داشت: از کجا استخراج می‌شوند، چگونه برش داده می‌شوند، چه چیزی بعضی‌ها را گران‌تر از بقیه می‌کند، هر «عرف» یا داستانی درباره آن‌ها.

15 دقیقه دوم در مورد تعمیرات و کارهای سفارشی بود. من یا یک جواهر ساز صفحه به صفحه کتاب آموزشی خودمان را بررسی می‌کنیم که چرا ما برای کاری را که انجام می‌دهیم دستمزد می گیریم و چگونه بر مخالفت‌های قیمتی غلبه کنیم.

برای بخش سوم، من کتابی در مورد فروش از «هری فریدمن» برای کارکنان خریدم به نام «نه ممنون، فقط در حال جستجو هستم». سپس یک بخش خاص از کتاب را به مدت 15 دقیقه مرور می کنیم.

برای اخبار فروشگاه، ممکن است از یک خط فروشنده جدید، آخرین تلاش‌های تبلیغاتی، رویدادهای آینده فروشگاه و غیره استفاده کنیم.

پس از شش ماه یادگیری دو بار در ماه، کارکنان من مطمئناً می توانند از فروشگاه شما در فروش و تحویل گرفتن تعمیرات و کارهای سفارشی بهتر عمل کنند! بنابراین، به من بگویید، چگونه کارکنان خود را آموزش می دهید تا بهترین باشند؟

منبع:

https://instoremag.com/want-your-salespeople-to-succeed-heres-how-to-systematize-your-training/

انتهای پیام/

برچسب:

طلافروش

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت