تحليل رفتار خريداران طلا در شبکه های اجتماعی

تحليل رفتار خريداران طلا در شبکه های اجتماعی

افرادي كه براي خريد به شما مراجعه ميكنند چند نكته درذهنشون شكل گرفته است

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/05/17 | 00:05

نظری ثبت نشده

تحليل رفتار خريداران طلا در شبکه های اجتماعی
فرانك جواهر دشتي مشاور كسب و كار و فروش و بازاريابي

یک مشاور کسب و کار و فروش و بازاریابی به گلد نیوز گفت : امروز بازار ايران از طريق شبكه هاي اجتماعي در حوزه طلا و جواهر بسيار فعال شده است و انچه فروشندگان و فعالان اين صنعت بايد به آن توجه كنند بحث تحليل رفتار خريداران است.

افرادي كه براي خريد به شما مراجعه ميكنند چند نكته درذهنشون شكل گرفته است :

برند شما چه ادراکی برای مشتری ایجاد می کند؟

در خصوص تحليل رفتار خريداران مرحله اول درکی است که مشتری از برند شما دارد. اینکه برند شما چی چیزی را به جامعه عرضه می‌کند، چه ویژگی‌هایی دارد اعم از طرح، قیمت مناسب یا سفارشی سازی. پس خریدار قبل از خرید به جزئیاتی نظیر عکسهایی که استفاده کرده‌اید، شعارهای تبلیغاتی مجموعه شما، پیام های صادر شما از جانب شما و حتی برند شما که در حال پرزنت کردن چه چیزی است، دقت میکند.

پس توجه کنید با پیام‌هایی که برای مشتری ارسال میکنید در حال شکل دادن درک مشتری نسبت به مجموعه خودتان هستید.

رفتارشناسی خریداران

عامل بعدی در تحليل رفتار خريداران شخصیت خریدار است که سبک زندگی، نوع خانواده و شیوه‌های درامدی او، شخصیت وی را شکل می‌دهد.هر کدام از ما دارای شخصیت مجزا هستیم که با توجه به آن دست به انتخاب طلا و جواهر و یا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی میزنیم. پس از شخصیت خریدار غافل نشوید.

حافظه حسی،حافظه کوتاه مدت،حافظه بلند مدت

عامل بعدی مربوط به حافظه می‌باشد. همه ما قبل از خرید یک سری اطلاعات در حافظه خود داریم. فعالان صنعت طلا و جواهر و گوهر سنگ ها لازم است بدانید افراد قبل از خرید از سه نوع حافظه خود کمک می‌گیرند. حافظه حسی یعنی همان پیام هایی که شما در حال ارائه آن هستید. حافظه کوتاه مدت که تکرار پیام‌هایی است که شما در ذهن خریدار شکل داده‌اید، چه فروش شما آنلاین باشد چه نباشد. و حافظه بلند مدت، ماندگاری برند شما در ذهن مشتری است. وقتی که حافظه افراد در خرید شکل می‌گیرد اتفاقی که در تحلیل رفتار مشتری می‌افتد باور و نگرش او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در واقع بعد از مدتی برند شما در ذهن مشتری ثبت میشود و هرگاه مشتری قصد خرید طلا و جواهر را داشته باشد، برند شما را به یاد می‌آورد، یعنی مشتری شما را باور کرده و تمایل به خرید از شما دارد.

تحليل رفتار خريدار

انتهای پیام /

برچسب:

گلد کالج

پیشنهاد ویژه

گلدکالج

تحلیل رفتار مشتری

فرانک جواهردشتی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت