ارتباط موثر و تحلیل رفتار خرید رو فراموش نکنید.
فروشنده موفق از اطلاعات مشتریان خود غافل نمی شود.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1400/05/25 | 00:05
یک کارشناس بازاریابی و فروش درباره ارتباط موثر و تحلیل رفتار خریدار به گلد نیوز گفت :
به فعالان در حوزه ی طلا و جواهر و گوهرسنگها توصیه میشود از مشتریان خود اطلاعات کسب کنند چرا که در این صنف برخلاف دیگر اصناف خرید روتین به ندرت اتفاق میفتدو این که فردی مرتب و روزانه یا هفتگی به خرید طلا وجواهر وسنگهای قیمتی بپردازد تقریبا غیرممکن است و معمولا بنابر وجود مراسم یا برنامه ای خاص افراد تصمیم به خرید میگیرند پس اطلاعات خود از مشتریانتان کامل کنید ، اطلاعاتی مانند نام کامل ،تاریخ تولد، نشانی ،سالگرد ازدواج یانامزدی و حتی شیوه های خریدشان را ،این اطلاعات را دسته بندی و ثبت کنید و بدانید به چه نوع طلا و جواهری علاقه ی بیشتری دارند.
تازه های بخش فروش خود را به اطلاع مشتری برسانید و به آنها در خصوص محصولات جدید اطلاعات دهید، حتی دانش آنها را ارتقا دهید و تخصصی تر محصولات خود و تفاوت بین انواع سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی را برای آنها توضیح دهید.
بنا به مناسبتها میتوانید ازین اطلاعات استفاده کنید که پیشنهاد میکنم این اطلاعات را به دو قسمت تقسیم کنید :
اطلاعات شخصی افراد مانند روز تولد و انواع سالگردها و دسته دوم مناسبتهای تقویمی مانند انواع اعیاد و جشنها.
یک فروشنده ی موفق از این دو دسته اطلاعات غافل نمیشود و براساس آنها تشخیص میدهد که این مشتری پرخرید است یا
تکرار خرید دارد یا در خرید تنوع طلب است از روی این اطلاعات متوجه میشوید که مشتری شما چگونه است؟ آیا من را به دوستان خود معرفی میکند؟ پاسخ این سوالات را در مشتریان خود بیابید و بدانید!
شما هر اطلاعاتی که باید داشته باشید را دارید،تصمیم دارید با این اطلاعات و شماره تلفن چه کاری انجام دهید و چه اطلاعاتی به مشتری دهید و چگونه مشتری را ترغیب کنید که مارا به دوستان و آشنایان خود معرفی کند و شبکه های ارتباطی خود را به سمت شما سوق دهد.برای اینکار حتما باید برنامه داشته باشید.
انتهای پیام /
طلا
گلدکالج
فرانک جواهردشتی
بازاریابی و فروش
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده