کرگدن های بازار ! شناسایی رقبای خاموش در فضای مجازی

کرگدن های بازار ! شناسایی رقبای خاموش در فضای مجازی

گفتگو با عادل طالبی پیرامون پیش نیاز های بازاریابی دیجیتال موفق در صنعت طلاوجواهر

امیر کشانی(سردبیر)

1400/06/21 | 00:06

نظری ثبت نشده

کرگدن های بازار ! شناسایی رقبای خاموش در فضای مجازی
عادل طالبي کارشناس بازاريابي ديجيتال

کرگدن های بازار اصطلاحی است که در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده می شود.

یک کارشناس حوزه ی دیجیتال به گلدنیوز گفت: پيش نياز يك برنامه ي بازاريابي ديجيتال مجموعه اي از اقدامات است كه
يكي از اين امور تحليل رقبا است كه خود شامل دو بخش است:


1- تحليل رقبا در فضاي آفلاين و بررسي آنها در فضاي آنلاين

2- تحليل رقبا در فضاي آنلاين و بررسي آنها در فضاي آفلاين

تفاوت اين دو تحليل در چيست؟


طالبی افزود:زمانيكه فضاي ديجيتال وجود نداشت، رقبا كاملا شفاف و مشخص بودند اما با ظهور فضاي ديجيتال شما با
رقبايي مواجه شديد كه قابل شناسايي نیستند.

رقبايي كه در فضاي آنلاين بسيار قدرتمند عمل ميكردند اما در فضاي غير مجازي شناخته شده نبودند يا بالعكس رقبايي كه
بصورت غير ديجيتال و در فضاي حقيقي فروش بسيار خوبي دارند و شناخته شده اند اما در فضاي مجازي هيچ گونه
فعاليتي ندارند يا فعاليت موفقيت آميزي ندارند.

فضاي ديجيتال قواعد بازي خودش را دارد!

ممكن است يك فروشنده با كلي هياهو در فضاي مجازي و فروش بسيار بالا، اسم و رسمي در بازار محصولي خاص پيدا
كرده باشد و شما بصورت حضوري كه در جستجوي آن هستيد ، ناگهان با اتاقك كوچكي دريك فضاي زير پله مواجه شويد!
تعجب نكنيد چرا كه بازايابي در فضاي مجازي قواعد خودش را دارد.
طالبی افزود، آناليز رقبا خیلی مهم است.
رقبا با استفاده از امكاناتي كه در اختيار دارند سعي ميكنند با مشتري ارتباط برقرار كنند لذا در اينجا رقباي آفلاين را نیز نبایدفراموش کرد.

کرگدن های بازار را بشناسيد


در فضاي بازار رقباي خاموشي وجود دارند كه در فضاي مجازي ديده نميشوند، اين رقبا با توجه به قدرتي كه دارند به محض آنكه اراده كنند در فضاي ديجيتال حاضو شوند ، بازار به لرزه درمي آيد!
بله! ما در بازار يابي ديجيتال به اين نوع رقبا كرگدن ميگوييم.
احتمالا در مستندهاي راز بقا، حركات آرام اين موجود را ديده ايد ، ساكت و آرام است اما زمانيكه كه شروع به دويدن ميكند زمين را به لرزه درمي آورد،!
این مثال مصداق رقبايياست كه اگر حركت كنند بازار را تحت تاثير قرار ميدهند پس مراقب باشيد آنها را ناديده نگيريد.

بازاريابي ديجيتال، يك انتخاب يا اجبار؟


طالبی در پایان گفت:
اواخر دهه ٨٠ خورشيدي ،زماني بود كه حضور در فضاي مجازي يك انتخاب بود، اما امروزه حضور در فضاي ديجيتال
يك اجبار است نه انتخاب چرا كه در سالهای اخير توجه به فضاي مجازي بسيار زياد است و بايد به اين نكته توجه كرد
كه امروز عدم حضور موثر در فضاي مجازي باعث ميشود كم كم از بازار حذف شويم.

انتهای برنامه/

برچسب:

ترند

بازاریابی دیجیتال

فضای مجازی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت