محبوبیت روزافزون الماس آزمایشگاهی برای حلقه نامزدی
بزرگترین شرکت جواهرات آمریکا به نام سیگنت اقدام به افزایش موجودی حلقه های نامزدی خود کرده است
حسین راشدی(مترجم)
1400/10/09 | 00:10
به گزارش گلدنیوز به نقل از سی ان ان بیزنس، در حالی که الماس هنوز محبوبترین نوع سنگ قیمتی برای حلقه نامزدی باقی مانده، یک گزارش توسط وبسایت The Knot که به موضوع جشن ازدواج و نامزدی اختصاص دارد نشان داد که در این کشور طی سال 2021 از هر چهار حلقه نامزدی خریداری شده، یکی سنگ قیمتی ساخته شده توسط انسان داشته که به این ترتیب 11 درصد طی دو سال اخیر افزایش یافته است.
عامل دیگری که باعث استقبال از الماس های مصنوعی می شود این است که قیمت آنها از الماس های طبیعی پایین تر است. شلی براون، ویراستار ارشد گروه مد و زیبایی این وبسایت گفت که این نوع الماس ها ممکن است تا 30 درصد هزینه کمتری برای خریدار داشته باشند. براون همچنین افزود که الماس ها و دیگر سنگ های قیمتی آزمایشگاهی در چهار پنج سال گذشته خود را به جریان اصلی این بازار تحمیل کرده اند.
خرده فروشان پیشرو جواهرات هم به محبوبیت بیش از پیش سنگ های آزمایشگاهی کمک کرده اند. بزرگترین شرکت جواهرات دنیا، پاندورا در ماه مه امسال با یک تحول بزرگ اعلام کرد دیگر در جواهراتش از الماس های استخراج شده از معادن استفاده نخواهد کرد.
بزرگترین شرکت جواهرات آمریکا به نام سیگنت اقدام به افزایش موجودی حلقه های نامزدی خود کرده است. جیمی سینگلتون، رئیس سیگنت جولرز که مالکیت شرکتهای Zales، Kay Jewelers و Jared را هم دارد در این مورد گفت: «حالا فصل رونق جواهرات عروسی است. تعداد خیلی زیادی از زوج ها هستند که از عید شکرگزاری تا سال نو نامزد می شوند و ما آماده آن هستیم.» سینگلتون می گوید سه ترند اصلی در مورد ترجیحات مربوط به حلقه نامزدی وجود دارد که شامل سنگ های بزرگتر یک تا 3 قیراطی، طلای زرد و سنگهای مرکزی فانتزی مانند بیضی و گلابی شکل می شوند.
ادن گولان، یک تحلیلگر در این صنعت و موسس اطلاعات و پژوهش الماس ادن گولان می گوید که در حال حاضر 4.7 درصد از بازار الماس جواهرات تخصصی در ایالات متحده برای الماس های آزمایشگاهی است و این رقم به معنای رشد 34 درصدی آن از سطح سال 2020 است.
با وجود اینکه بیشتر خریداران در فروشگاه های سیگنت هنوز الماس طبیعی را ترجیح می دهند، سینگلتون می گوید که این شرکت مجموعه الماس های مصنوعی خود را در سال جاری میلادی گسترش داده است. به گفته او، یکی از این مجموعه ها حاوی 16 استایل مختلف حلقه نامزدی و دیگری شامل 21 حلقه نامزدی تولید شده در آزمایشگاه است.
با این حال برای هر کسی که قصد خرید این نوع الماس ها را دارد یک چیز باید در نظر گرفته شود: ارزش فروش مجدد آنها.
براون می گوید: «الماس آزمایشگاهی به اندازه نوع طبیعی آن سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب نمی شود. مصرف کنندگان باید در این مورد آگاه باشند.»
او همچنین تاکید کرد: «من فکر می کنم این گمراه کننده است که الماس های تولید شده توسط انسان را بدون ذکر این نکته مهم بفروشیم حتی اگر برخی مصرف کنندگان به ارزش فروش مجدد آنها اهمیتی ندهند.»
منبع: cnn.com
الماس
ترند
پیشنهاد ویژه
الماس مصنوعی
الماس آزمایشگاهی
حلقه نامزدی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده