4 عاملی که آینده الماس های آزمایشگاهی را تغییر می‌دهد

4 عاملی که آینده الماس های آزمایشگاهی را تغییر می‌دهد

تقاضای مصرف کنندگان برای الماس های آزمایشگاهی در حال افزایش است و این سوال ایجاد می شود که بازار الماس های ازمایشگاهی در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده چگونه خواهد بود؟

فرشاد ستوده نیا(خبر نگار)

1401/07/10 | 00:07

نظری ثبت نشده

4 عاملی که آینده الماس های آزمایشگاهی را تغییر می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،به گفته پل زیمنیسکی، تحلیلگر بازار جواهرات، افزایش عرضه جواهرات و کاهش قیمت آن احتمالاً متفاوت و تک بودن محصول را در اینده به یک ضرورت و واقعیت تبدیل می‌کند.

الماس‌های تولیدشده در آزمایشگاه، گزینه ای هستند که در حال حاضر بیشترین گفتگو و بحث را در صنعت جواهرات به خود اختصاص داده اند. از بحث در مورد انبار و ذخیره کردن سنگ‌ها گرفته تا سؤالاتی درباره اینکه چه کسی آنها را می‌خرد و چه کسی ممکن است آنها را در آینده نزدیک بفروشد.

پل زیمنیسکی در آخرین گزارش خود، نگاه بلندمدت تری به بازار دارد و می گوید: من فکر می کنم نکته کلیدی این است که واقعاً یک قدم به عقب برداریم و بپرسیم موضوع سنگ های آزمایشگاهی چه آینده ای دارد؟

در اوایل آگوست مقاله ای از زیمنسکی منتشر شد، که به این پرسش پاسخ میداد که بازار جواهرات الماس رشد یافته در آزمایشگاه چگونه می تواند باشد.
او در این مقاله چهار عامل اصلی را معرفی می‌کند که می تواند بازار جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه را در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شکل دهد.

A worker at the Lightbox factory in Gresham, Oregon, where De Beers Group grows diamonds. Consumer demand for lab-grown diamonds is increasing, begging the question, what will the market look like in 10 to 15 years? Analyst Paul Zimnisky shared his viewpoints in a new report. (Photo courtesy of Lightbox/De Beers Group)

اولین مورد، عرضه بی حد و حصر است.

بر اساس داده‌های او حجم الماس‌های خشن تولید شده برای استفاده در جواهرات در سال ۲۰۱۸ شروع به افزایش کرد، همان سالی که گروه دی برز نام تجاری جواهرات الماس تولید شده آزمایشگاهی خود، لایت باکس را راه‌اندازی کرد.

او پیش‌بینی می‌کند که تولید الماس آزمایشگاهی تا پایان این دهه به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵ میلیون قیراط می‌رسد، که افزایش قابل‌توجهی است در حالی که تولید جهانی الماس طبیعی در سال گذشته ۱۲۰ میلیون قیراط بوده است.

انتظار می‌رود چین و هند، جایی که چندین تولیدکننده قدیمی الماس طبیعی وارد تجارت آزمایشگاهی شده‌اند، تولیدکنندگان برتر این عرصه باشند.

همانطور که تولید الماس‌های آزمایشگاهی افزایش می‌یابد، کیفیت سنگ‌ها نیز افزایش خواهد یافت. این افزایش زمینه‌ای را برای دومین ویژگی الماس‌های آزمایشگاهی که زیمنسکی معرفی کرده فراهم می‌کند. زیمنیسکی معتقد است بازار الماس رشد یافته در آزمایشگاه متفاوت خواهد شد و سنگ‌ها احتمالاً کیفیت بالایی خواهند داشت.

این تحلیلگر صنعت ادعا می کند که این توسعه حتی می تواند درجه بندی الماس های تولید شده در آزمایشگاه را نیز غیر ضروری کند.

فقدان گزارش های درجه بندی، همراه با افزایش عرضه، قیمت الماس های تولید شده در آزمایشگاه را که در حال حاضر به طور قابل توجهی ارزان تر از الماس های طبیعی هستند، کاهش می دهد.

به گفته این تحلیلگر در اواسط سال ۲۰۱۸، یک الماس عمومی یک قیراطی تولید شده در آزمایشگاه به قیمت ۳۶۲۵ دلار در مقایسه با ۶۶۰۰ دلار برای الماس طبیعی با همان اندازه و کیفیت فروخته شد.

امروزه همان الماس تولید شده در آزمایشگاه با قیمت ۱۶۱۵ دلار به فروش می رسد در حالی که الماس طبیعی ۶۷۰۵ دلار است.

در درازمدت، احتمالاً جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه با قیمت بالاتری بیشترین رقابت را با الماس های طبیعی خواهند داشت.

این انتظار که قیمت ها به کاهش خود ادامه دهند، زمینه را برای دو عامل نهایی برندسازی و طراحی اختصاصی، و اشکال و رنگ های سفارشی آماده می کند.

شرکت‌های جواهرسازی می‌توانند با استفاده از ارزش برندشان نسخه‌ای لوکس و با کیفیت از الماس‌های آزمایشگاهی اما اندک تولید کنند. زیمنسکی خاطرنشان کرد: یک محصول لزوماً نیازی به طبیعی بودن ندارد تا کمیاب یا مجلل و لوکس باشد.

او به عنوان نمونه به کیف هرمس بیرکین اشاره می کند. در حقیقت هرمس عرضه را محدود می‌کند تا ارزش محصول را بالا ببرد.

در درازمدت، احتمالاً جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه به دلیل کیفیت ،با قیمت بالاتری عرضه می شوند که بیشترین رقابت را با الماس های طبیعی خواهند داشت.

پاندورا برلیانس نیز مجموعه جدید جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه را امثال وارد بازار کرده است.

در حقیقت این برند، فرصتی را برای ظهور دسته ای از جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه می بیند، خطوطی که قیمت پایین تری دارند.

این خط که در بریتانیا آزمایش شده است ثابت کرده برای هدیه دادن محبوبیت بیشتری نسبت به محصولات مشابه دارد. این محصول در ایالات متحده با ۳۳ سبک متفاوت نقره ر یا طلای ۱۴ عیار و قیمت از ۳۰۰ دلار شروع می شود.

زیمنیسکی گفت: پاندورا در نهایت موفق خواهد بود. آنها در حال حاضر مشتری، توزیع و قیمت مناسب دارند. به نظر من پاندورا بهتر از هر برند دیگر با مدل کسب‌وکار جدید شان مطابقت پیدا کرده اند.

بعد از برندسازی، چهارمین عاملی که انتظار می‌رود آینده بازار الماس آزمایشگاهی را شکل دهد شکل‌ها و رنگ‌های سفارشی سنگ هاست. تولیدکنندگان الماس تصمیم دارند با کاهش قیمت‌ها و بالا بردن کیفیتشان در سراسر جهان، خود را متمایز از برندهای دیگر کنند.

زیمنیسکی گفت، تولیدکنندگان از سنگ های قیمت‌ پایین‌تر برای آزمایش روش‌های سخت و امکان‌ ناپذیر استقاده می کنند زیرا از نظر مالی به صرفه نیست که از الماس طبیعی در این آزمایش ها استفاده می‌کنند.

در حال حاضر با همین آزمایش‌ها برخی از برندها سنگ هایی با شکل و رنگ متمایز به بازار وارد کرده اند.

Two pieces in “Pandora Brilliance,” the popular jewelry brand’s new collection of lab-grown diamond jewelry. The line launched in the United States in August following a test in the U.K.

در سال ۲۰۱۸، جونی آیو اپل و شریک طراحی مارک نیوسون با شرکت الماس فاندری برای ساخت حلقه‌ای که تماماً از الماس ساخته شده بود، شریک شدند، در حالی که سواروسکی از خطی از الماس‌های تولید شده در آزمایشگاه با نام‌های تخیلی در رنگ‌های بسیار متنوع استفاده کرد و موفق نیز شد.
زیمنیسکی پیش‌بینی می‌کند: مردم در نهایت می‌توانند به یک وب‌سایت بروند و یک الماس به هر شکلی که می‌خواهند با برش، رنگ و در اشکال مختلف سفارش دهند.

منبع:

://www.nationaljeweler.com/articles/11284-looking-ahead-4-factors-that-could-shape-lab-grown-diamonds-future

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

الماس های آزمایشگاهی

پل زیمنیسکی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت