4 عاملی که آینده الماس های آزمایشگاهی را تغییر میدهد
تقاضای مصرف کنندگان برای الماس های آزمایشگاهی در حال افزایش است و این سوال ایجاد می شود که بازار الماس های ازمایشگاهی در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده چگونه خواهد بود؟
فرشاد ستوده نیا(خبر نگار)
1401/07/10 | 00:07
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،به گفته پل زیمنیسکی، تحلیلگر بازار جواهرات، افزایش عرضه جواهرات و کاهش قیمت آن احتمالاً متفاوت و تک بودن محصول را در اینده به یک ضرورت و واقعیت تبدیل میکند.
الماسهای تولیدشده در آزمایشگاه، گزینه ای هستند که در حال حاضر بیشترین گفتگو و بحث را در صنعت جواهرات به خود اختصاص داده اند. از بحث در مورد انبار و ذخیره کردن سنگها گرفته تا سؤالاتی درباره اینکه چه کسی آنها را میخرد و چه کسی ممکن است آنها را در آینده نزدیک بفروشد.
در اوایل آگوست مقاله ای از زیمنسکی منتشر شد، که به این پرسش پاسخ میداد که بازار جواهرات الماس رشد یافته در آزمایشگاه چگونه می تواند باشد.
او در این مقاله چهار عامل اصلی را معرفی میکند که می تواند بازار جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه را در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شکل دهد.
بر اساس دادههای او حجم الماسهای خشن تولید شده برای استفاده در جواهرات در سال ۲۰۱۸ شروع به افزایش کرد، همان سالی که گروه دی برز نام تجاری جواهرات الماس تولید شده آزمایشگاهی خود، لایت باکس را راهاندازی کرد.
او پیشبینی میکند که تولید الماس آزمایشگاهی تا پایان این دهه به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵ میلیون قیراط میرسد، که افزایش قابلتوجهی است در حالی که تولید جهانی الماس طبیعی در سال گذشته ۱۲۰ میلیون قیراط بوده است.
انتظار میرود چین و هند، جایی که چندین تولیدکننده قدیمی الماس طبیعی وارد تجارت آزمایشگاهی شدهاند، تولیدکنندگان برتر این عرصه باشند.
همانطور که تولید الماسهای آزمایشگاهی افزایش مییابد، کیفیت سنگها نیز افزایش خواهد یافت. این افزایش زمینهای را برای دومین ویژگی الماسهای آزمایشگاهی که زیمنسکی معرفی کرده فراهم میکند. زیمنیسکی معتقد است بازار الماس رشد یافته در آزمایشگاه متفاوت خواهد شد و سنگها احتمالاً کیفیت بالایی خواهند داشت.
فقدان گزارش های درجه بندی، همراه با افزایش عرضه، قیمت الماس های تولید شده در آزمایشگاه را که در حال حاضر به طور قابل توجهی ارزان تر از الماس های طبیعی هستند، کاهش می دهد.
به گفته این تحلیلگر در اواسط سال ۲۰۱۸، یک الماس عمومی یک قیراطی تولید شده در آزمایشگاه به قیمت ۳۶۲۵ دلار در مقایسه با ۶۶۰۰ دلار برای الماس طبیعی با همان اندازه و کیفیت فروخته شد.
امروزه همان الماس تولید شده در آزمایشگاه با قیمت ۱۶۱۵ دلار به فروش می رسد در حالی که الماس طبیعی ۶۷۰۵ دلار است.
در درازمدت، احتمالاً جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه با قیمت بالاتری بیشترین رقابت را با الماس های طبیعی خواهند داشت.
این انتظار که قیمت ها به کاهش خود ادامه دهند، زمینه را برای دو عامل نهایی برندسازی و طراحی اختصاصی، و اشکال و رنگ های سفارشی آماده می کند.
او به عنوان نمونه به کیف هرمس بیرکین اشاره می کند. در حقیقت هرمس عرضه را محدود میکند تا ارزش محصول را بالا ببرد.
در درازمدت، احتمالاً جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه به دلیل کیفیت ،با قیمت بالاتری عرضه می شوند که بیشترین رقابت را با الماس های طبیعی خواهند داشت.
پاندورا برلیانس نیز مجموعه جدید جواهرات الماس تولید شده در آزمایشگاه را امثال وارد بازار کرده است.
این خط که در بریتانیا آزمایش شده است ثابت کرده برای هدیه دادن محبوبیت بیشتری نسبت به محصولات مشابه دارد. این محصول در ایالات متحده با ۳۳ سبک متفاوت نقره ر یا طلای ۱۴ عیار و قیمت از ۳۰۰ دلار شروع می شود.
زیمنیسکی گفت: پاندورا در نهایت موفق خواهد بود. آنها در حال حاضر مشتری، توزیع و قیمت مناسب دارند. به نظر من پاندورا بهتر از هر برند دیگر با مدل کسبوکار جدید شان مطابقت پیدا کرده اند.
بعد از برندسازی، چهارمین عاملی که انتظار میرود آینده بازار الماس آزمایشگاهی را شکل دهد شکلها و رنگهای سفارشی سنگ هاست. تولیدکنندگان الماس تصمیم دارند با کاهش قیمتها و بالا بردن کیفیتشان در سراسر جهان، خود را متمایز از برندهای دیگر کنند.
زیمنیسکی گفت، تولیدکنندگان از سنگ های قیمت پایینتر برای آزمایش روشهای سخت و امکان ناپذیر استقاده می کنند زیرا از نظر مالی به صرفه نیست که از الماس طبیعی در این آزمایش ها استفاده میکنند.
در حال حاضر با همین آزمایشها برخی از برندها سنگ هایی با شکل و رنگ متمایز به بازار وارد کرده اند.
در سال ۲۰۱۸، جونی آیو اپل و شریک طراحی مارک نیوسون با شرکت الماس فاندری برای ساخت حلقهای که تماماً از الماس ساخته شده بود، شریک شدند، در حالی که سواروسکی از خطی از الماسهای تولید شده در آزمایشگاه با نامهای تخیلی در رنگهای بسیار متنوع استفاده کرد و موفق نیز شد.
زیمنیسکی پیشبینی میکند: مردم در نهایت میتوانند به یک وبسایت بروند و یک الماس به هر شکلی که میخواهند با برش، رنگ و در اشکال مختلف سفارش دهند.
منبع:
://www.nationaljeweler.com/articles/11284-looking-ahead-4-factors-that-could-shape-lab-grown-diamonds-future
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
الماس های آزمایشگاهی
پل زیمنیسکی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده