حلقه نامزدی با الماس آزمایشگاهی؛ گام جدید برند آمریکایی
برند خرده فروشی آمریکایی حلقه های الماس و نامزدی به نام بلو نایل (Blue Nile) شروع به فروش جواهرات با الماس های آزمایشگاهی در کنار الماس های طبیعی پس از سال ها مقاومت کرده است.
حسین راشدی(مترجم)
1401/08/24 | 00:08
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، به نقل از وبسایت جولری مگزین، بلو نایل سالها جواهراتی را با الماسهای آزمایشگاهی که توسط برند De Beers's Lightbox Jewelry تولید میشد، میفروشد اما این شرکت تا همین اواخر گزینههای آزمایشگاهی برای حلقه نامزدی ارائه نمی داد.
راب بیتس از JCK Online گزارش می دهد: «به نظر می رسد موجودی بلو نایل کمی متفاوت از برخی از رقبای خود باشد. به نظر می رسد این برند تعداد زیادی الماس رنگ D را ارائه می دهد.
احتمالاً به این دلیل که آنها با روش فشار بالا با دمای بالا (HPHT) تولید شده اند، که در تولید الماس های پر رنگ بهتر از روش رسوب بخار شیمیایی (CVD) در نظر گرفته شده است. اکثر الماس های HPHT در چین رشد می کنند.»
او ادامه داد: «بلو نایل نیز به نظر می رسد که آنها را عمدتاً با گزارش های موسسه زمین شناسی آمریکا (GIA)، مطابق با رویه دیرینه خود می فروشد.
اگرچه GIA از سال 2020 در حال درجه بندی الماس های تولید شده در آزمایشگاه بوده است، اما این آزمایشگاه پیشرو برای الماس طبیعی در بین شرکت های الماس آزمایشگاه مورد استقبال گسترده قرار نگرفته است.
این تغییر رویکرد فروش پس از آنکه بلو نایل در ماه آگوست توسط رقیبش «سیگنت جولرز» در یک معامله 360 میلیون دلاری خریده شد، صورت گرفته است.
بلو نایل در سال 1999 توسط مارک وادون تأسیس شد و در سیاتل مستقر است. این کسب و کار در تلاشی برای سرمایه گذاری بر روی افزایش خرید آنلاین شکل گرفت و در عرض 10 سال تبدیل به یکی از بزرگترین خرده فروشان الماس و حلقه نامزدی الماس در ایالات متحده شد.
منبع:
https://www.jewellermagazine.com/Article/10993/Blue-Nile-changes-stance-on-lab-created-diamond-engagement-rings
ترند
پیشنهاد ویژه
الماس آزمایشگاهی
حلقه نامزدی
بلو نایل
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده