شرایط ناپایدار اقتصادی باعث کاهش فروش محصولات لوکس شد

کاهش فروش محصولات لوکس فرانسوی

فروش در بخش ساعت و جواهرات این شرکت در نیمه نخست سال ثابت بوده است و مجموعه‌های نمادین آن عملکرد به‌ویژه خوبی داشته‌اند.

علی اصغر کشانی(نویسنده)

1404/05/17 | 16:05

نظری ثبت نشده

کاهش فروش محصولات لوکس فرانسوی

به گزارش سایت طلا گلد نیوز؛پاریس – فروش شرکت فرانسوی LVMH در نیمه نخست سال جاری با کاهش همراه بود؛ در حالی که این غول صنعت کالاهای لوکس با محیطی ناپایدار از نظر ژئوپلیتیکی و اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

در شش‌ماهه نخست سال، درآمد این شرکت به ۳۹/۸۱ میلیارد یورو (معادل ۴۶/۷۴ میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در سه‌ماهه دوم، درآمد شرکت با کاهش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۹/۵ میلیارد یورو (۲۲/۸۹ میلیارد دلار) رسید؛ این افت در شاخص هم‌ارز (ارگانیک) ۴ درصد برآورد شده است.برنار آرنو، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل LVMH، با اشاره به نوآوری و مهارت هنرمندانه در برندهای زیرمجموعه این گروه، گفت: «در شرایط فعلی، LVMH استحکام خود را نشان داد.فراتر از عدم‌قطعیت‌های موجود، تمرکز خود را حفظ کرده‌ایم؛ چرا که چشم‌انداز بلندمدتی که همواره راهنمای گروه خانوادگی ما بوده، همچنان پابرجاست.این شرکت اعلام کرد که فروش در بخش ساعت و جواهرات این شرکت در نیمه نخست سال ثابت بوده است و مجموعه‌های نمادین آن عملکرد به‌ویژه خوبی داشته‌اند.در تماس تلفنی روز پنج‌شنبه با سرمایه‌گذاران، «سیسیل کبانیس»، مدیر مالی LVMH، اعلام کرد که رشد «ملایم» فروش جواهرات با افت در بخش ساعت‌ها جبران شده است.

در نیمه نخست سال، درآمد بخش ساعت و جواهرات این گروه با کاهش یک‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (و بدون تغییر در شاخص هم‌ارز)، به ۵/۰۹ میلیارد یورو (معادل ۵/۹۸ میلیارد دلار) رسید.

در سه‌ماهه دوم، درآمد این بخش به ۲/۶۱ میلیارد یورو (معادل ۳/۰۶ میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است (و در شاخص هم‌ارز ثابت بوده است).پرتفولیوی جواهرات LVMH شامل برندهای بولگاری، شومه، رپوسی، فرد و تیفانی اند کو می‌شود.

تیفانی اند کو در حال گسترش مجموعه‌های خود از جمله «تیفانی تی»، «لاک»، «هاردوِر» و «نات» است.

این خرده‌فروش همچنین در حال افتتاح فروشگاه‌های مفهومی جدید الهام‌گرفته از ساختمان Landmark در نیویورک است و به‌تازگی بزرگ‌ترین فروشگاه پرچم‌دار خود در اروپا را در میلان افتتاح کرده است.

LVMH اعلام کرد که نوسازی فروشگاه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی مرتبط باعث کاهش سود عملیاتی مکرر شده است.بولگاری سال مار در تقویم چینی را با برگزاری نمایشگاه‌های هنری تعاملی برای معرفی مجموعه «سرپن‌تی» در شهرهای شانگهای و سئول جشن گرفته است.این برند در ماه می در شهر تائورمینا ایتالیا، مجموعه جواهرات فاخر جدید خود با نام «پولیکروما» را معرفی کرد.

همچنین، بولگاری فروشگاه پرچم‌دار جدیدی را در میلان در خیابان مونته ناپلئون افتتاح کرده و به‌تازگی سایت تولیدی خود در والِنزا، ایتالیا را توسعه داده است.شومه به طور فعال مجموعه جواهرات شاخص خود با نام «بی د شومه» را توسعه داده و مجموعه جواهرات فاخر «جواهرات جدید طبیعت» را معرفی کرده است.

فرد نیز مجموعه «فورس 10» خود را گسترش داده و طراحی‌های جدید جواهرات فاخر را در جشنواره فیلم کن رونمایی کرده است.پرتفولیوی برندهای ساعت LVMH شامل تگ هویر، هوبلو و زنیث است.

تگ هویر پس از امضای قرارداد همکاری با فرمول یک در سال گذشته، به نخستین شریک رسمی این رویداد تبدیل شد و در گرند پری موناکو حضور ویژه‌ای داشت.

هوبلو بیستمین سالگرد مجموعه «بیگ بنگ» خود را با معرفی مدل‌های جدید ساعت گرامی داشت.زنیث صد و شصتمین سالگرد خود را جشن گرفت و نسخه محدودی از کالیبر G.F.J. 135 را معرفی کرد.از نظر عملکرد منطقه‌ای، شرکت اعلام کرد که تقاضای محلی در ایالات متحده و اروپا قوی بوده است.فروش در ایالات متحده در سه‌ماهه دوم ثابت بود و در نیمه نخست سال بر اساس شاخص ارگانیک یک درصد کاهش داشت.

ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار LVMH از نظر درآمد است و پس از آسیا قرار دارد. این بازار در نیمه نخست سال ۲۰۲۵، ۲۵ درصد از درآمد شرکت را تشکیل داده است که نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است.

LVMH به‌تازگی مایکل برک را به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بخش آمریکای این شرکت منصوب کرده است.

فروش در ژاپن در سه‌ماهه دوم ۲۸ درصد و در نیمه نخست سال ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ که این کاهش به دلیل مقایسه سخت با نیمه نخست سال ۲۰۲۴ است، زمانی که هزینه‌های گردشگران در این کشور باعث افزایش فروش شده بود، اعلام کرد LVMH.

این شرکت راهنمایی خاصی برای سال آینده ارائه نکرده است.

با این حال، آرنو گفت: «ما با هوشیاری کامل به نیمه دوم سال وارد می‌شویم و به پتانسیل عظیم بلندمدت LVMH و تعهد تیم‌های ما برای تقویت جایگاه رهبری گروه در صنعت کالاهای لوکس اطمینان دارم».

National jewellery

برچسب:

ساعت

جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت