نتایج سه ماهه دوم شرکت پاندورا مشخص شد.
شرکت در سهماهه دوم عملکرد خوبی داشت و فروش جواهرات بدون آویز (غیر از چارم) از فروش قطعات مجموعههای اصلیاش پیشی گرفت.
علی اصغر کشانی(نویسنده)
1404/05/31 | 20:05
به گزارش سایت طلا گلد نیوز؛ کپنهاگ، دانمارک — پاندورا گزارش داد که درآمدش در سهماهه دوم با وجود «پسزمینه کلاناقتصادی بهطور فزایندهای پرتنش» و مواجهه با تأثیرات تعرفهها و قیمتهای بالای نقره و طلا، رشد تکرقمی داشته است.
در سهماهه دوم که در ۳۰ ژوئن به پایان رسید، درآمد جهانی به ۷.۰۸ میلیارد کرون دانمارک (۱.۱ میلیارد دلار) رسید که ۴ درصد افزایش (۸ درصد افزایش بهصورت ارگانیک) نسبت به ۶.۷۷ میلیارد کرون دانمارک (۱.۰۶ میلیارد دلار) در سهماهه دوم ۲۰۲۴ داشته است.
فروش مشابه به مشابه (Like-for-like) در سطح جهانی ۳ درصد و در ایالات متحده، که قویترین بازار پاندورا است، ۸ درصد رشد داشته است.
سود عملیاتی ۴ درصد کاهش یافت و به ۱.۲۹ میلیارد کرون دانمارک (۲۰۲.۴ میلیون دلار) رسید، در حالی که در سهماهه دوم ۲۰۲۴ این رقم ۱.۳۴ میلیارد کرون دانمارک (۲۱۰.۳ میلیون دلار) بود. همچنین حاشیه سود EBIT از ۱۹.۸ درصد به ۱۸.۲ درصد کاهش یافت.
پاندورا اعلام کرد که تعرفهها، قیمتهای بالای کالاهای اساسی و نرخهای ارز، هم حاشیه سود EBIT و هم حاشیه سود ناخالص آن را در سهماهه دوم تحت تأثیر قرار دادهاند.
در بهروزرسانی تعرفهای که همراه با نتایج سهماهه دوم روز جمعه ارائه شد، پاندورا اشاره کرد که بیشتر تحت تأثیر تعرفه واردات آمریکا از تایلند (نرخ تعرفه ۱۹ درصد) قرار دارد — کشوری که بخش عمده جواهراتش در آنجا تولید میشود — و همچنین تحت تأثیر تعرفههای چین (فعلاً ۳۰ درصد)، ویتنام (۲۰ درصد)، هند (۲۵ درصد که قرار است به ۵۰ درصد افزایش یابد) و چندین کشور دیگر است.
برای کاهش تأثیر تعرفهها، پاندورا منابع تأمین برخی کالاها را تغییر داده است — مثلاً مواد تبلیغاتی مورد استفاده در ایالات متحده — و جواهرات بازارهای کانادا و آمریکای لاتین را مستقیماً به آنجا ارسال کرده است، به جای اینکه از طریق مرکز توزیع خود در ایالات متحده عبور دهد.
این شرکت همچنین از پاییز گذشته سه بار قیمتها را افزایش داده است.
قیمتها در ماه اکتبر ۵ درصد و در آوریل ۴ درصد افزایش یافتهاند. پاندورا همچنین این ماه یک افزایش قیمت «تکرقمی پایین» دیگر اعمال کرده است.با نگاهی به درآمد بر اساس بخش محصولات، فروش آنچه پاندورا «Fuel with more» مینامد — یعنی مجموعههای جواهرات دستبند بدون چارم و همچنین جواهرات الماس آزمایشگاهی — رشد فروش مشابه به مشابه ۳ درصد را ثبت کرده است.
فروش جواهرات الماس آزمایشگاهی در مقایسه مشابه ۳۶ درصد افزایش یافته است، اگرچه همچنان تنها ۱ درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل میدهد.
در همین حال، فروش مجموعههایی که پاندورا آنها را «اصلی» میداند — یعنی «Moments»، «Collabs» و «Me» در مقایسه مشابه ۱ درصد رشد داشته است.
National jewellery
جواهرات
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده