به گزارش
پایگاه خبری جهان طلا( گلدنیوز)، به نقل از نشنال جولر، پابلو پیکاسو و جکسون پولاک ابتدا تکنیکهای نقاشی سنتی را آموختند و سپس پیشگام رویکردهای انتزاعی خود در این هنر باشند.همین امر برای بسیاری از مشاغل، از جمله تجارت الماس، صادق است.
امیر سیدیس-سیمخایی یک کارآفرین فناوری نیست که رویای برهم زدن مدل سنتی صنعت جواهرات را با خط تولید جواهرات الماس و سنگ های قیمتی آزمایشگاهی خود، به نام مینتی دایاموندز (Minty Diamonds) داشته باشد.
رونمایی از بزرگترین الماس آزمایشگاهی مورد تایید GIA
حلقه نامزدی با الماس آزمایشگاهی؛ گام جدید برند آمریکایی
در عوض، او یکی از اعضای نسل چهارم این صنعت با چندین دهه تخصص در زمینه الماس طبیعی است.
پدرِ پدربزرگ سیدیس سیمخایی اولین کسی بود که وارد دنیای جواهرات شد و راه را برای پدربزرگش که در الماس تخصص داشت هموار کرد. پدر سیدیس سیمخایی نیز فروشنده الماس است و مادرش برند جواهرات خود را دارد.
سیدیس سیمخایی ابتدا قبل از اینکه به تجارت خانوادگی علاقه مند شود، دانشکده حقوق را دنبال کرد.
در آغاز کار خود در زمینه الماس، او سفرهای زیادی داشت و در هند و آفریقای جنوبی الماس خرید. سرانجام که از سفر خسته شده بود، به شرکت پدرش پیوست و مغازه ای را در شهر نیویورک راه اندازی کرد و در آنجا چهار فرزند خود را بزرگ کرد.
از این دیدگاه است که سیدیس-سیمخایی به الماس های آزمایشگاهی نزدیک می شود.
او به یاد میآورد: «در ابتدا، مردم از الماسهای آزمایشگاهی بسیار میترسیدند، و افرادی بودند که شیفته آن بودند.»
او در دسته دوم بود و در مورد امکانات این بخش جدید از بازار کنجکاو بود و شاهد اصلاح روشهای تولید و بهبود رنگها بود.
4 عاملی که آینده الماس های آزمایشگاهی را تغییر میدهد
3 گروه اصلی خریدار الماس های آزمایشگاهی
در حالی که فروشندگان و خرده فروشان الماس در ابتدا بر سر این موضوع دو جبهه شده بودند، سیدیس-سیمخایی خاطرنشان می کند که امروزه بیشتر آنها می خواهند آنها را به مشتریان خود ارائه دهند.
او میگوید: «من شروع کردم به ارائه [الماسهای تولیدشده در آزمایشگاه] بهعنوان یک گزینه ب
رای مشتریان الماس طبیعیام که چیزی بزرگتر میخواستند،» و مشتریان شروع به پرسیدن در مورد آنها کردهاند.
در حالی که بسیاری از مردم همچنان با این مواد مخالف هستند، شهرت خانواده سیدیس سیمخایی در صنعت الماس باعث شد تا مردم به او اعتماد کنند، زیرا او شروع به کار با سنگ های آزمایشگاهی کرد و به دنبال ایجاد مسیر خود بود.
او می گوید: «نمی خواستم مثل بقیه باشم.»
الماس های طبیعی هنوز هم اکثریت تجارت سیدیس سیمخایی را تشکیل می دهند. چشم انداز او برای الماس های آزمایشگاهی و دیگر جواهرات به عنوان صرفا یک گزینه سنگ مرکزی دیگر برای حلقه نامزدی الماس نیست.
او ایده های بزرگ تری در سر دارد. برای او، الماسهای تولید شده در آزمایشگاه نشاندهنده «وسواس او در مورد مواد» است.
او حدس میزند که آنها میتوانند بخشی از زبان جدید جواهرات باشند، که در آن مفاهیم اصلی یکسان هستند اما به روشهای منحصربهفردی بیان میشوند.
از الماس قهوه ایی چه میدانید؟
سیدیس-سیمخایی به طور تصادفی با یک طراح جواهرات تازه کار آشنا شد - که در کارهایش برای مینتی دایاموندز بی سر و صدا و ناشناس در پشت صحنه می ماند - که اشتیاق خود را برای تجسم مجدد سبک های کلاسیک دارد.
سیدیس سیمخایی درباره تمایلات مشترک آنها در طراحی می گوید: «ما نمی خواهیم چرخ را دوباره اختراع کنیم، اما می خواهیم به [سبک جواهرات] به گونه ای متفاوت نگاه کنیم.»
آن دو شروع به آزمایش با سرامیک کردند و از دی اکسید زیرکونیوم «در حد جواهرات» استفاده کردند که برای ساعتهای گرانقیمتی که در شمال اروپا تولید میشود استفاده میکردند و تجزیه و تحلیل کردند که وقتی رنگهای مختلف لایهبندی میشد چگونه به نظر میرسند.
پس از سالها آزمایش، بلوکهای سازنده برند آنها گذاشته شد و مینتی دایاموندز متولد شد.
قطعات اصلی جواهرات اعلا با الماس های آزمایشگاهی که در یک قاب سرامیکی دو لایه قرار گرفته اند، شخصیت جدیدی به خود می گیرند. سیدیس سیمخایی توضیح می دهد که سنگ های آزمایشگاهی در این طرح ها نیز عنصر کاربردی دارند.
رنگهای D تا F و الماس شفاف VS لازم است تا در برابر سایههای سرامیکی قهوهای شکلاتی، آبی تیره، سبز و صورتی روشن ظاهر شوند. الماس های طبیعی با درجه شفافیت و رنگ یکسان به طور قابل توجهی هزینه بیشتری خواهند داشت.
مینتی دایاموندز به طور رسمی در سال 2022 راه اندازی شد.
بیشتر بخوانید:
فرصت استثنائی الماس آزمایشگاهی با تحریم روسیه
محبوبیت روزافزون الماس آزمایشگاهی برای حلقه نامزدی
آیا اصلاح رنگ الماس های آزمایشگاهی دائمی است؟
منبع:
https://nationaljeweler.com/articles/12337-meet-the-brand-making-lab-grown-diamonds-cool
نظری ثبت نشده