رئیس اتحادیه طلافروشان سنندج

مستعمل فروشی از پیامدهای مالیات بر ارزش افزوده

قانون مالیات بر ارزش افزوده و مسائل اقتصادی قدرت خرید طلا را در مردم کاهش داده و مردم طالب طلاهای عیار پایین و کم اجرت هستند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/03 | 00:08

نظری ثبت نشده

مستعمل فروشی از پیامدهای مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ خالد بامشاد رئیس اتحادیه طلافروشان سنندج گفت: طی سال های اخیر به دلیل قانون مالیات بر ارزش افزوده و مسائل اقتصادی، قدرت خرید طلا در مردم کاهش یافته و مغازه دار را وادار به کاهش سود برای حفظ مشتری کرده است به این منظور که ارزش افزوده نگیرد، اجرت کمتری دریافت کند و طلای عیار پایین بفروشد.

وی افزود: به دنبال تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده معضل دست دوم فروشی در استان نمود پیدا کرده و مردم به دلیل این مالیات ها انگیزه خرید طلا و جواهر را ندارند چون وقتی طلا می خرند، علاوه بر هزینه طلا باید اجرت و مالیات هم بپردازند که اینگونه سرمایه آنها در موقع تعویض طلا از بین می رود و به همین جهت روی به خرید طلای دست دوم آورده اند.

بامشاد اظهار داشت: در سطح شهرستان مغازه هایی باز شده اند که فقط با 7 درصد سود طلا را می فروشند و به دلیل رکود و افت بازار حتی اجرت طلا هم نمی گیرند و یا طلای اجرت پایین را از تهران خریداری و به خریداران می فروشند.

 رئیس اتحادیه طلاوجواهر سنندج اعلام کرد: در حال حاضر 160 واحد طلا فروشی و یک واحد تولیدی مصنوعات طلا درسنندج فعال هستند و اکثر خرید مورد نیاز شهر از بازار تهران انجام می شود.

وی بیان داشت: شهرستان سنندج شهرستان محدودی است و مرز و بندری ندارد و بیشتر کارگری است و به منظور جلوگیری از تخلفات در این صنعت بازدیدهای هفتگی توسط هیات بازرسی متشکل از استانداری، اتحادیه و صنعت و معدن انجام می شود.

بامشاد در ادامه بیان داشت: از سال 1391 که قانون مالیات برارزش افزوده تصویب شد کمپینی با 7 هزار نفر عضو از سراسر کشور در اعتراض به این قانون تشکیل شد و با مسئولین دارایی، نمایندگان مجلس شورا اسلامی، مسئولین اداره مالیات و... جلسات و نشست هایی برگزار شد تا مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا گرفته نشود و از اجرت گرفته شود چرا که طلا در طول تاریخ یک فلز گرانبهاست که مثل کالای دیگر از بین نمی رود و بازگشت دارد.شاید با این توضیحات من علت رونق کم عیار فروشی بیشتر برایتان مشخص شود.

گوش دارایی بدهکار رکود بازار نبود

وی اظهار داشت: طی این سال ها علیرغم اعتراض ها و پیگیری ها گوش دارایی هم بدهکار این حرف ها نبود که بازار رکود دارد و خرید و فروش طلا انجام نمی شود فقط به دنبال گرفتن مالیات بود و متاسفانه مالیات ها نیز سلیقه ای نوشته می شد.

مثلا در یک خیابان شهر که مغازه ها در یک ردیف هستند برای مغازه ای که 50 کیلو طلا دارد با مغازه ای که 3 کیلو طلا دارد به یک نوع مالیات نوشته می شد در حالی که جنس، مشتری و متراژ و سرمایه مغازه متفاوت است.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر سنندج ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته حذف این قانون در مجلس تصویب شده و از اول دی ماه سالِ جاری قانون مالیات بر ارزش افزوده بر روی اجرت و کارمزد محاسبه می شود.

خرید و فروش مجازی نداریم

وی در ادامه با بیان اینکه با توسعه شبکه های مجازی در حال حاضر در استان برای تبلیغ زیورآلات از بستر فضای مجازی استفاده می شود گفت: خرید غیر حضوری و مجازی طلا یک کار اشتباه است چرا که تشخیص طلا برای افراد بسیار مشکل است.

بامشاد تصریح کرد: در استان از فضای مجازی صرفا برای تبلیغ استفاده می شود و خرید و فروش اینترنتی طلا در سنندج  وجود ندارد و مشتریان بعد از دیدن تبلیغات در فضای مجازی برای خرید حضوری  به مغازه ها مراجعه می کنند.

انتهای پیام /


اخبار اتحادیه طلا در استان های مختلف کشور را از سایت بازار طلا میتوانید دنبال کنید.

برچسب:

کردستان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت