کاهش 50درصدی فروش طلای دست دوم در ارومیه

تعداد طلافروشی های ارومیه دو برابر استاندارد است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه عنوان کرد: یکی از چالش های صنف طلا در ارومیه صدور مجوز های آسان  طلافروشی در سامانه نوین اصناف است که به سهولت پروانه ها صادر  و مشکلاتی برای صنف ایجادمی کند.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1403/06/21 | 18:06

نظری ثبت نشده

تعداد طلافروشی های ارومیه دو برابر استاندارد است

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ حسین داننده رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه با بیان اینکه بازار طلای ارومیه به دلیل افزایش تعداد واحدهای طلافروشی دچار رکود شده است بیان داشت: یکی از چالش های صنف طلا در ارومیه صدور مجوز های آسان  طلافروشی در سامانه نوین اصناف است که به سهولت پروانه ها صادر  و مشکلاتی برای صنف ایجادمی کند.

داننده تصریح کرد: در حال حاضر 650 واحد طلا فروشی پروانه دار و 100 تا 150 واحد دردست اقدام وجود دارد که در مجموع 750 تا 800 واحد طلافروشی در ارومیه فعالیت دارد که نسبت به جمعیت شهر باید تعداد واحدهای طلافروشی در ارومیه نصف این تعداد باشد.

ایشان ادامه داد: در این خصوص با مسئولین نامه نگاری هایی شده ولی متاسفانه به دلیل کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال ، در مکان هایی مجوز طلافروشی صادر میشود که به دلیل نبود امنیت تا پیش از این پروانه کسب صادر نمی شد.

شمار معکوس و دل نگرانی طلافروشان ارومیه از اجرای سامانه جامع تجارت

داننده عنوان کرد: اتحادیه طلا و جواهر ارومیه با توجه به وجود زمزمه هایی از پایان یافتن مهلت 6 ماهه سامانه جامع تجارت و دل نگرانی های صنف طلا ، با مسئول بسیج اصناف ارومیه جلسه ای برگزار کرد و  مقرر شد نگران های صنف طلا نسبت به اجرای این قانون به رئیس بسیج اصناف کشور منتقل شود.

متاسفانه در حال حاضر نگرانی هایی در بین صنف طلا در ارومیه از پایان مهلت اجرای سامانه جامع تجارت وجود دارد و همه در انتظار مشخص شدن تکلیف این سامانه هستند.

کاهش 50درصدی فروش طلای دست دوم در ارومیه

داننده در گفتگو باسایت طلا گلدنیوز تصریح کرد:  پیرو ابلاغ ممنوعیت دست دوم فروشی طلا از اتاق اصناف، اتحادیه طلاو جواهر ارومیه کمیسیون بازرسی اتحادیه را به صورت 100 درصد فعال کرد و بازرسی ها از مغازه های طلافروشی سطح شهر آغاز شد.

وی ادامه داد: اتحادیه اقدام به تکثیر اطلاعیه ممنوعیت فروش طلای دست دوم کرد و به همه طلافروشی ها اعلام کرده که بایستی اطلاعیه ممنوعیت فروش طلای دست دوم جلو چشم مشتریان نصب شود.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه اظهار داشت: در همین راستا نیز در 5 نقطه شهر بنر های اطلاع رسانی نصب شده است و خوشبختانه ابلاغ این قانون، در شهر ارومیه تاثیر 50 درصدی داشته و مشتریان فروش طلای دست دوم در شهر کم شده و همکاران هم رعایت می کنند.

پلمپ واحدهای فروشنده طلای دست دوم در ارومیه

وی ادامه داد: کمیسیونهای بازرسی اتحادیه نیز در این مدت علاوه بر بازرسی مغازه ها به فروشندگان طلای شکسته و دست دوم اخطار داده بودند که متاسفانه به دلیل اینکه تبعیت از قانون نشده بود در هفته گذشته در مورد دو مغازه اعمال قانون شد و مغازه ها پلمپ شدند. 

داننده در مورد مراتب برخورد کمیسیون های بازرسی با فروشندگان طلای دست دوم بیان داشت:  در مرحله اول و دوم به متخلف  اخطار داد می شود و بر اساس ماده 29 قانون نظام صنفی واحد صنفی متخلف به تعزیرات معرفی می شود و در صورت پافشاری بر فروش طلای دست دوم در نهایت اعمال قانون می شود.

فروش 600 کیلو طلا در نمایشگاه طلا و جواهر!

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید صنعت طلا بیان داشت: صنعت طلا ترکیه به دلیل حمایت دولت و تخصیص وام های طلا و دسترسی به تکنولوژی و ماشین آلات روز دنیا و نبودن محدودیت در صادرات طلا پیشرفت هایی کرده است ولی متاسفانه کشور ما با وجود اینکه طلاسازان زیادی داشته ولی به دلیل عدم حمایت دولت و وجود محدودیت در صادرات طلا از ترکیه عقب مانده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه اذعان داشت: تولیدکنندگان ترکیه بر خلاف تولیدکنندگان ایران که در نمایشگاه های تخصصی طلا حضور ندارند، در نمایشگاه های تخصصی طلا و جواهر نیز فروش طلا دارند و یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه ترکیه که از نزدیک شاهد فروش آن بودم در روز دوم نمایشگاه 600 کیلوگرم طلا فروخته بود.

انتهای پیام/

برچسب:

طلای دست دوم

سامانه جامع تجارت

اتحادیه طلا ارومیه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت