نگاه تعامل محور ، راهبردی برای ارتقاء صنعت طلا و جواهر

نگاه تعامل محور ، راهبردی برای ارتقاء صنعت طلا و جواهر

کاندیدای منتخب (میثاق): با راهبرد و نگاه تعامل محور می توان به آینده صنعت طلا و جواهر خوش بین بود چرا که چهار ستون این صنف سالم است و هنوز جایگاه ویژه ای در کشورهای همسایه دارد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/05/13 | 00:05

نظری ثبت نشده

نگاه تعامل محور ، راهبردی برای ارتقاء صنعت طلا و جواهر

مسعود آقاپور علیشاهی با سابقه ۳۰ ساله در صنف طلاوجواهر به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای منتخب (میثاق) معرفی شده است. ایشان در رسته های تک فروشی طلا ، جواهر و سکه سابقه فعالیت دارند.

از دیگر سوابق اجرائی ایشان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۴سال عضویت در کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه طلاوجواهر تهران

۵سال بازرس اتحادیه طلاوجواهر تهران

رئیس هیات مدیره پاساژ شبنم ستارخان

صنف طلا به مثابه یک میراث

مسعود آقاپورعلیشاهی، کاندیدای منتخب (میثاق) برای انتخابات هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در تشریح برنامه های خود به گلدنیوز گفت: نگاه ویژه به صنف طلاوجواهر و اهداف آن می تواند چرخه صنعت کشور را به حرکت درآورد و از کشورهای رقیب در این صنعت بسیار سریع تر می توانیم پیش برویم چون صنعت طلا و جواهر کشور ما پیش زمینه بیشتری دارد.

وی افزود: صنف طلا و جواهر هنوز بر پایه استاد و شاگردی بنا است و وقتی پای حرف پیشکسوتان می نشینیم هنوز به شاگردی اساتید مرحوم خود افتخار می کنند و به همین دلیل باید به صنف طلا به مثابه یک میراث بنگریم و با پیشبرد اهداف به طور بهتر و شایسته تری این صنف را به آیندگان تحویل دهیم. 

 این کاندیدای انتخابات هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر تهران با تاکید بر اینکه تعامل نقش بسیار زیادی در ارتقاء صنف دارد گفت: در صنف طلا و جواهر پتانسیل زیادی وجود دارد و این صنف بیشتر به مقوله صنعت نزدیک است تا به صنف .

می توان با بهره گیری از روش های نوین از رکود بازار عبور کرد

آقاپور علیشاهی در ادامه با بیان اینکه با استفاده از روش های نوین می توان از رکود بازار عبور کنیم گفت: امروزه فضای مجازی جزء لاینفک زندگی روزمره مردم شده است که می توان با بسترسازی و آماده سازی روش های نوین، جدید و معتبر در فضای مجازی جایگاه صنعت طلا را ارتقاء داد.

وی ادامه داد: در بحث فضای مجازی می توانیم فعالیت های بیشتر و گسترده تری در چارچوب قانونی آن داشته باشیم و هر فروشنده و ویترین داری که می خواهد در فضای مجازی شرکت کند باید مجوزهای لازم را از اتحادیه کسب کند و با ارائه آدرس معتبر به مشتری این اطمینان را بدهد که از خرید در فضای مجازی به هیچ وجه ضرر نخواهد کرد. و بدین ترتیب به نحو احسن و بهینه از فضای مجازی برای فروش بیشتر استفاده کنیم.

دست دوم فروشی تیشه به تولید، توزیع و چرخه طلا

وی در ادامه یکی از معضلات صنف طلا و جواهر را دست دوم فروشی عنوان کرد و بیان داشت دست دوم فروشی در صنف طلا و جواهر تعریف نشده است و دست دوم فروشی تیشه به ریشه تولید و توزیع و چرخه صنفی طلا و جواهر می زند که می بایست  افراد فعال در این رسته با تعامل با اتحادیه به سمت نوفروشی حرکت کنند.

آقاپور علیشاهی اذعان داشت: در دست دوم فروشی ممکن است طلای کم عیار یا بدل بدون انجام تست محک فروخته شود که این امر مشکلات و آسیب هایی برای خریداران در پی خواهد داشت که ضروری است با تعامل به این مسئله خاتمه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر فاصله طلای خام و قیمتی که به مصرف کننده ارائه می شود کاهش یابد مسئله دست دوم فروشی حل خواهد شد بیان داشت: برای اینکه چرخه صنعت طلا و جواهر به حرکت درآید یک تعامل همگانی از تولید، توزیع، بنکدار، خرده فروش و... را می طلبد و همه باید به حرکت این چرخه کمک کنند تا صنعت طلا و جواهر کشور بالاتر از جایگاه فعلی قرار گیرد.

این تولید کننده طلا و جواهر بیان داشت: دست دوم فروشی و برخی تخلفات که در آن رخ می دهد باعث شده دیدگاه مشتریان به صنف طلا بد شود در حالی که مشتریان سرمایه های اصلی هر صنفی به ویژه صنف طلا و جواهر هستند.

نقش بازرسی تعامل محور در جلوگیری از تخلفات

وی در ادامه به نقش کلیدی بازرسی در اتحادیه ها اشاره کرد و بیان داشت: یکی از بازوهای اتحادیه طلا و جواهر بخش بازرسی است که اگر بازرسی ها تعامل محور و با برقراری ارتباط تنگاتنگ و نزدیک بین اعضا باشد بسیار موثر خواهد بود. تیم بازرسی می تواند با تعامل  تخلفات صنف را شناسایی و از معدود تخلفات جلوگیری کند و یا واحدهای صنفی که پروانه کسب ندارند را با اعطای تسهیلات تشویق به اخذ مجوز کند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: شفافیت در همه رسته های طلا و جواهر می تواند کمک شایانی به صنف کند و با این کار اعتماد مشتریان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این شفافیت می تواند با راهکارهای ساده ای همانند شفافیت در فاکتور نویسی آغاز شود  تا فاکتور ها به شیوه مبهم نباشد و برای مشتریان شفاف و قابل محاسبه باشد

گفتنی است؛ انتخابات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران،  25 مردادماه برگزار می شود.

مسعود آقاپور با شعار: استفاده از روش های نوین برای خروج بازار طلا و جواهر از رکود وارد کارزار انتخاباتی صنف طلاوجواهر شده است.

برنامه های ایشان به شرح ذیل می باشد:

همکاری بین رسته های مختلف از تولید تا ویترین در راستای رونق بازار و تبدیل صنف به صنعت

ارائه راهکارهای کاربردی و تخصصی جهت خروج بازار جواهر و سنگ های قیمتی از رکود

بازنگری در سیستم بسته بندی و عرضه سکه

سرعت بخشیدن به اخذ مجوز های صنفی اتحادیه در چهارچوب قانون

ساماندهی طلای دست دوم با تعامل بین رسته ها

آموزش های کاربردی با هدف توسعه کسب وکار شامل: مالیات، بیمه و مشتری مداری

استفاده بهینه و قانونمند از فضای مجازی در راستای رونق بازار

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

صنعت طلا و جواهر

پیشنهاد ویژه

انتخابات اتحادیه طلاوجواهر تهران

داوطلب عضويت در هيئت مديره انتخابات هیات مدیره و بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران

مسعود آقاپورعلیشاهی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت