رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت شهرستان میاندوآب؛

فروش زیر میزی طلای کهنه در میاندوآب

پرستار عنوان کرد: فروش طلای دست دوم معضل بزرگ صنف طلا و جواهر است که علیرغم جلوگیری و ممنوع بودن فروش طلای کهنه و دست دوم در شهرستان میاندوآب ولی هنوز هم برخی از همکاران به صورت زیر میزی اقدام به فروش طلای کهنه می کنند.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/10/04 | 09:10

نظری ثبت نشده

فروش زیر میزی طلای کهنه در میاندوآب

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد باقر پرستار، رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت شهرستان میاندوآب بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر میاندوآب به منظور حمایت از تولید از فروش طلای دست دوم جلوگیری کرده و فروشندگان هم اجازه گذاشتن طلاهای دست دوم در ویترین را ندارند.

وی افزود: اتحادیه صنف طلا و جواهر میاندوآب همچنین به منظور توزیع و فروش طلای استاندارد اقداماتی را جهت ساماندهی کیفی ها انجام داده است.پرستار گفت: اکنون تمامی کیفی ها قبل از توزیع طلا در شهرستان باید ابتدا به اتحادیه مراجعه کنند و پس از بررسی کد استاندارد، فاکتور، سنجش و ری گیری طلاها از سوی اتحادیه میاندوآب، مجوز توزیع دریافت می کنند وفقط با مجوز اتحادیه می توانند طلاهای خود را در سطح طلافروشی های شهرستان توزیع کنند.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

کیفی ها بدون مجوز اتحادیه حق توزیع طلا در میاندوآب را ندارند

وی  اذعان داشت: اکثر طلاهایی که کیفی ها به شهرستان میاندوآب می آورند مصنوعات ساخته شده  شهر های تبریز و تهران است که بدون مجوز از اتحادیه حق توزیع طلا ندارند.

پرستار با بیان اینکه در حال حاضر حدود 5 تا6 سال است که بازار طلا و جواهر میاندوآب در رکور است بیان داشت: بیشترین فروش زرگران شهرستان میاندوآب مختص به فصل پاییز و همزمان با برداشت محصولات کشاورزی شهرستان اعم از سیب، انگور و آلوچه است.

کارمندان مشتریان خرید اقساطی طلا / کارمندان توان خرید طلا ندارند

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت شهرستان میاندوآب تصریح کرد: با گران شدن قیمت طلا و افزایش تورم و کاهش توان خریدمردم، مشتریان طلافروشی ها هم کم شده اند و قشر کارمند دیگر طلا نمیخرند و اگر هم طلایی را خرید کنند به صورت اقساطی باید خریداری کنند که اکنون هم نوسانات بازار طلا به گونه ای  است که نمی توان طلا را اقساطی فروخت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان میاندوآب 200 واحد طلافروشی و 10 واحد تعمیرات طلا فعالیت دارند که به زودی 60 واحد هم به این تعداد اضافه خواهد شد اظهار داشت: شهرستان میاندوآب به لحاظ تعداد طلافروشی اشباع شده است و قیمت بالای طلا و تورم باعث شده که جوانان تمایلی برای ورود به صنف طلا نداشته باشند.

عدم وجود انگیزه برای راه اندازی کارگاه تولیدی

پرستار با بیان اینکه در گذشته 2 واحد تولید کننده طلا در شهرستان میاندوآب فعالیت داشت که اکنون کارگاه تولیدی خود را جمع کردند بیان داشت: متاسفانه به دلیل سرمایه زیادی که نیاز است و مشکلات فراوانی که سر راه تولید و راه اندازی کارگاه تولیدی وجود دارد و قیمت بالا و تورم موجود فعالان صنف طلا و جواهر تمایل و علاقه ای به سرمایه گذاری و حضور در بخش تولید و احداث کارگاه تولیدی در شهرستان را ندارند.

وی ادامه داد: اغلب واحد های طلافروشی شهرستان میاندوآب در مرکز شهر و خیابان امام خمینی(ره) و راسته بازار میاندوآب متمرکز هستند و  دوره های آموزشی و تخصصی در رسته های مختلف صنف طلا و جواهر را در تبریز می گذرانند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت شهرستان میاندوآب خاطر نشان کرد: صنف طلا شهرستان میاندوآب در استان آذربایجان غربی به لحاظ بازار و جایگاه پس از شهرستان ارومیه و خوی قرار دارد و با توجه به نزدیکی به معدن طلای زرشوران تکاب در صورت نگاه ویژه و حمایت مسئولین صنف و صنعت طلا می تواند رشد و توسعه خوبی داشته باشد.

پرستار در ادامه اذعان داشت: انتخابات هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان میاندوآب در خردادماه سال گذشته برگزار شده است و آقایان میر صادق رضوی(نایب رئیس اول)، یعقوب عبادی(نایب رئیس دوم)، مرتضی خدابنده(خزانه دار)، امیر زبرجدیان(دبیر)، فرج کریمی(بازرس) به عنوان اعضای اتحادیه منتخب شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب:

طلای دست دوم

اتحادیه طلا آذربایجان غربی

اتحادیه طلا میاندوآب

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت