رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شهرستان یاسوج ؛

فروش طلای عیار پایین در اپلیکیشن ها معضل صنف طلا و جواهر یاسوج

بمونی عنوان کرد: مهمترین مشکل صنف طلا و جواهر یاسوج دست دوم فروشی طلا و فروش طلای عیار پایین در سایت دیوار است.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/10/05 | 10:10

نظری ثبت نشده

فروش طلای عیار پایین در اپلیکیشن ها معضل صنف طلا و جواهر یاسوج

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهدی بمونی، رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شهرستان یاسوج  بیان داشت: طلا فروشان یاسوج در فروش طلاهای عیار پایین نقشی ندارند  و برخی افراد دلال در فضای مجازی و سایت دیوار، کانال های تلگرامی، واتساپی و… طلا های کارگاه های زیر زمینی را به صورت غیر قانونی با عیار پایین می فروشند.

وی افزود: با توجه به اینکه قدرت خرید مردم شهرستان یاسوج پایین است مردم این نوع طلاها را با خیال ارزان بودن از فضای مجازی خرید می کنند ولی متاسفانه از عیار پایین طلاها اطلاعی ندارند که این امر بازار صنف طلا و جواهر یاسوج  را خراب کرده است.  

بمونی تصریح کرد: اتحادیه طلا و جواهر یاسوج به دنبال جلوگیری از فروش طلاهای عیار پایین در فضای مجازی است و در این زمینه نامه نگاری هایی با پلیس و مسئولین ذی ربط داشته است.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شهرستان یاسوج ادامه داد: هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر یاسوج از فروردین ماه سال گذشته تا کنون تلاش کرده ساماندهی کامل در رسته های مختلف سکه فروشی، طلا فروشی و ساعت فروشی صنف ایجاد کند و بسیاری از آشفتگی های بازار طلا و جواهر یاسوج از جمله فروش طلا با قیمت های بالاتر از تابلو، فروش طلای دست دوم و .. را سامان دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 60 واحد طلافروشی شهرستان یاسوج در دو خیابان مطهری و طالقانی  فعالیت دارند که به منظور تجمیع واحد های طلافروشی شهر در یک پاساژ صحبت هایی شده است.

بمونی بیان داشت: تعداد واحد های طلافروشی در سال های اخیر کاهش داشته است ولی امسال 10 مجوز جدید صادر و تعداد واحد ها به 60 واحد افزایش یافته است.

ساخت انواع طلاهای سنتی و سوزن طلا یاسوجی

رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شهرستان یاسوج ادامه داد: در شهرستان یاسوج تعدادی تولید کننده طلا فعالیت دارند که دارای کد استاندارد بوده و ساخت انواع طلاهای محلی و سنتی و سوزن طلا دست ساز را انجام  می دهند که البته تولید انبوه نداشته و فقط نیاز شهر به طلاها سنتی را تامین می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتانی مانند حاج نیازی، صالحی، حاج سمیعی، طالبی، فتاحی، غزنوی و سالاری از قدیمی های صنف طلا و جواهر یاسوج و بیش از 20 سال سابقه فعالیت در صنف را دارند ادامه داد:  شهر ستان یاسوج شهر نوپا و جدیدی است و سابقه تشکیل اتحادیه صنف طلا در این شهر به 20 سال قبل برمی گردد ولی  تا کنون فعالان صنف طلا به دنبال ساخت طلا و راه اندازی کارگاه های تولید طلا نبودند.

یاسوجی ها در مسیر ورود به بخش ساخت و تولید طلا

بمونی اظهار داشت: در 5 سال اخیر چند نفر وارد کار ساخت طلا شده اند و  نیروهای جدیدی که وارد صنف شده اند نیز به دنبال آموزش دوره های تکمیلی و پروانه ساخت طلا هستند.

وی تصریح کرد: برنامه آتی اتحادیه صنف طلا و جواهر یاسوج  حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان برای احداث کارگاه های تولیدی و رشد و توسعه صنف و صنعت طلا در شهرستان است.

مالیات های سنگین و فروش طلا با سود کم، دلیل تعطیلی طلا فروشی های یاسوج  

رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شهرستان یاسوج اذعان داشت: یاسوج شهر کوچکی است و اغلب ساکنین شهر فامیل هستند و طلا فروشان در فروش طلا حداقل سود را دریافت می کنند ولی متاسفانه مالیات ها بسیار سنگین و زیاد است که مالیات های سنگین باعث شده چند واحد درخواست ابطال پروانه کسب بدهند که با پیگیری اتحادیه مسئولین مالیاتی قول همکاری داده اند و مقرر شده که در محاسبه مالیات های امسال یک تعامل انجام شود  تا واحدها بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین طلایی که در یاسوج خرید و فروش می شود النگو و انگشتر است و به دلیل اینکه  قدرت خرید مردم کم شده دیگر خانواده ها توان خرید سرویس طلا را ندارند.

بمونی افزود: در ایام عید، ماه اسفند و فصل تابستان حضور گردشگران در یاسوج بازار فروش طلا نیز رونقی خوبی دارد ولی در فصل پاییز و زمستان فروش طلا فروشی ها ضعیف است.

وی ادامه داد: شهر یاسوج در فصل گرم تابستان گردشگر زیادی دارد و از ماه های اردیبهشت تا مهرماه طبیعت و اماکن گردشگری شهر از جمله آبشار یاسوج، شهر سیسخت، تنگه مهریان، تنگ تامرادی و .. میزبان تعداد زیادی از گردشگران  و مسافران شهرهای جنوبی گناوه ، بندر عباس، دیلم، بوشهر و استان خوزستان است.

بمونی با بیان اینکه یاسوج شهر صنعتی نیست و اغلب مردم پیشه کشاورزی، دامداری و باغداری دارند گفت: در گذشته طلا گران نبود و رونق اقتصادی خوب بود و درآمد ها پس انداز و یا صرف خرید طلا و  ملک می شد ولی اکنون درآمدها مثل گذشته نیست و پولی نمی ماند که  پس انداز شود.

انتهای پیام/

 

برچسب:

کهکیلویه و بویر احمد

اتحادیه طلا یاسوج

اتحادیه طلا کهکیلویه و بویر احمد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت