سه ماه فرصت برای صدور صورتحساب های الکترونیکی

ثبت کد ملی خریدار طلا در سامانه مالیاتی الزامی نیست

بذرافشان عنوان کرد: شایعات روزهای اخیر مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مالیات عایدی طلا کذب بوده است و برای ثبت کد ملی خریدار در سامانه مؤدیان مالیاتی الزامی وجود ندارد که مردم از خرید طلا و پرداخت مالیات آسیبی ببینند.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/10/06 | 14:10

نظری ثبت نشده

ثبت کد ملی خریدار طلا در سامانه مالیاتی الزامی نیست

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران بیان داشت: برخی ابهامات و شایعات در سطح کشور قبل از اجرای سامانه مودیان مطرح شده بود که در بررسی ها انجام شده مشخص شده با ثبت صورتحساب الکترونیکی در این سامانه هیچ گونه افزایش مالیات لحاظ نمی شود.

وی افزود: شایعات روزهای اخیر مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مالیات عایدی طلا کذب بوده است و برای ثبت کد ملی خریدار در سامانه مؤدیان مالیاتی الزامی وجود ندارد که مردم از خرید طلا و پرداخت مالیات آسیبی ببینند. البته در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی مصرف کننده الزامی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی ثبت صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان بایستی از اول دی ماه انجام می شد و در صورت عدم ثبت معاملات و صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی جرایم 9 درصدی برای واحد صنفی محاسبه می شود. که مقرر شد با توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در مورد اجرای این سامانه، به فعالان صنف طلا تا پایان سال جاری مهلت برای ثبت نام و ارسال صورتحساب های الکترونیکی داده شود.

بخشودگي جرايم موضوع ماده (169) مكرر قانون ماليات های مستقیم صنف طلا و جواهر

بذر افشان تصریح کرد: در این نشست در مورد مشکلاتی که صنف طلا از سال های قبل در مورد جرایم موضوع ماده (169) مکرر قانون مالیات های مستقیم وجود داشت بحث هایی مطرح گردید و مقرر شد بدهی و جرایم موضوع ماده 169 صنعت طلا به صورت 100 درصدی بخشیده شود.

تشکیل کارگروهی برای  کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا

بذر افشان در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه ضرایب مالیاتی طلا در زمان ارزانی طلا تصویب شده است و با افزایش قیمت طلا ضرایب مالیاتی صنف بالا بود، صنف طلا درخواست اصلاح و کاهش ضرایب مالیاتی را داشته و در این راستا اتحادیه طلا و جواهر تهران نامه ای برای کاهش این ضرایب به صورت رسمی درخواست و نامه کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا را به رئیس امور مالیاتی تقدیم کرد و مقرر گردید در هفته آتی کارگروه تخصصی در مورد بررسی ضرایب مالیاتی رسته های مختلف صنف طلا برگزار و به صورت کارشناسی ضرایب مالیاتی کاهش یابد.

وی ادامه داد: واکنش روزهای اخیر بازار در مورد نگرانی صنف طلا در مورد ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت است که هنوز این سامانه عملیاتی نشده است  و بایستی همه همکاران نسبت به بازگشایی واحد ها اقدام کنند همچنین در این راستا نیز مقرر شد، در مورد اصلاح این قانون با اتاق اصناف از طریق قانونی با مسئولین ذیربط پیگیری هایی انجام شود.  

ضرورت اطلاع رسانی به موقع و آموزش اصناف برای جلوگیری از شایعات و ایجاد نگرانی ها

بذرافشان ادامه داد: تعدد سامانه ها باعث اظهار نظرها ، ایجاد  سوالات و ابهامات  در صنف شده است و با شایعات مبنی بر افزایش مالیات طلا  بازار چند روز فاقد تقاضا و دارای شرایط بحرانی بود و یک سری ابهامات متاسفانه غیر کارشناسی باعث شد بازار دچار اختلال شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  با تاکید بر اینکه ضروری است  قبل از اجرای قوانین اطلاع رسانی ها به صورت جامع و کامل به مردم ارائه شود گفت: متاسفانه در کشور ما اطلاع رسانی در موقع اجرای قوانین بسیار ضعیف است و اطلاع رسانی خوبی نمی شود و در زمان اجرا به دلیل عدم اطلاع رسانی ها از شرایط سامانه ها، مردم و اصناف دچار مشکل می کند و شایعات باعث می شود شرایط تحت تاثیر قرار دهد.

وی اذعان داشت: اگر اطلاع رسانی ها به موقع و آموزش اصناف قبل از اجرا انجام شود در زمان اجرا  کمتر آسیب می رساند. 

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

برچسب:

اتحادیه طلا تهران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت