رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

قول مساعد مجلس برای اصلاح سامانه جامع تجارت

بذرافشان عنوان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قول همکاری در جهت پیگیری و اصلاح تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سامانه جامع تجارت از لحاظ قانونی داد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1402/10/12 | 12:10

نظری ثبت نشده

قول مساعد مجلس برای اصلاح سامانه جامع تجارت

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران بیان داشت: امید می رود با تحقق قول ها و پیگیری ها و همکاری ها داده شده مشکلات صنف طلا و جواهر به زودی رفع شود.

وی افزود: در نشست مشترک اتحادیه های طلا و جواهر با کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد در مورد نگرانی ها و مطالبات فعالان صنعت و اعضای صنف طلا و جواهر مبنی بر ضرورت انجام اصلاحات مورد نیاز سامانه جامع تجارت قبل از اجرای آن پیگیری هایی انجام شود.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

سامانه جامع تجارت تجربه تلخ دیگری برای صنف طلا  نشود

بذر افشان تصریح کرد: با توجه به تجربه تلخ صنف طلا در مورد اجرای قانون ارزش افزوده و مدت زمان زیادی که برای رفع اصلاحات آن صرف شد صنف طلا و جواهر نسبت به دو مسئله امنیت سامانه و ثبت سرمایه و موجودی  در این سامانه نگرانی هایی دارند.

وی اظهار داشت: در این نشست که با تلاش و پیگیری های یک ماهه هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان و پیگیری های هفته گذشته اتاق اصناف با مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد در مورد مسائل و مشکلات مالیاتی صنف و شرایط صنف برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان مالیاتی و آمادگی ماموران مالیاتی  نسبت به آموزش های لازم و جامع در حوزه صنعت طلا و همکاری های پی درپی برای رفع و اصلاح قوانین سامانه جامع تجارت،  تعامل و همفکری هایی انجام شد.

بذر افشان ادامه داد: در این نشست که علاوه بر روسای اتحادیه های طلا و جواهر شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، یزد، مشهد و کرمان، دکتر محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و دکتر حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران حضور داشتند، روسای اتحادیه ها پیرامون مشکلات و شرایط صنعت در الزام به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ضرورت انجام اصلاحات مورد بحث در این سامانه نظرات خود را بیان کردند و مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس همکاری خود را انجام دهد تا در جلسات بعدی شاهد انجام اصلاحات موارد درخواست شده باشیم.

پیگیری ها تا رسیدن به نتیجه نهایی و رفع اصلاحات ادامه دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه اتحادیه های شاخص سراسر کشور پیگیری های خود را از تمامی مسیرهای قانونی برای رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهند داد اظهار داشت: اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در مورد پیگیری نقطه نظرات و نگرانی های اعضا و همکاران صنف با برگزاری جلسات تخصصی با تیم های کارشناسی و  با دلایل قانونی نسبت به رفع اصلاحات سامانه جامع تجارت ورود، و از طریق حقوقی پیگیری های را ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: هفته گذشته نیز در نشست فعالین صنف طلا با مسئولین امور مالیاتی و وزارت کشور و در رابطه با موضوعات و مشکلات و نیاز سامانه های جامع تجارت و مودیان مالیاتی به اصلاحات مقررشد؛ اجرای تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و الزام به ثبت نام در سامانه جامع تجارت تا سه ماه به تعویق بیفتد و در مورد سامانه مودیان مالیاتی نیز با توجه به ضرورت و نیاز آموزش همکاران صنف جرایم ناشی از عدم  ارسال صورتحساب به سامانه مودیان مالیاتی تا پایان سال برای صنف طلا انجام نشود  تا همکاران به تدریج در این سامانه ثبت نام و نسبت به صدور صورتحساب های الکترونیکی اقدام کنند.

بذر افشان با بیان اینکه تعدد سامانه ها اعم از سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان مالیاتی  و.. باعث سردرگمی  فعالان صنف طلا شده است اظهار داشت: به صنف طلا فرصت داده شده تا ثبت صورتحساب ها در سامانه مودیان را به صورت ماهانه انجام دهند و نیاز به ثبت روزانه صورتحساب ها نیست.

بنا به گفته مسئولین، سامانه مودیان مالیاتی مشکلی برای صنف طلا نخواهد داشت

وی ادامه داد: سامانه مودیان مالیاتی به منظور شفاف سازی و جلوگیری از فرار مالیاتی  و شناسایی واحدهای فاقد پروانه اجرا می شود و مشکلی برای صنعت طلا و جواهر ندارد و با اجرای این سامانه بر اساس گفته های شفاهی مسئولان مالیاتی کشور قرار نیست هیچ گونه مالیاتی( اعم از مالیات عایدی ، مالیات بر درآمد ، مالیات بر خرید خریداران طلا) را مشمول باشد ولی ممکن است در آینده قوانین تغییر کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در این نشست مقرر شد پیگیری هایی  در رابطه با تجمیع  دو سامانه به یک سامانه مشترک در آینده انجام شود.

باز شدن مغازه های طلافروشی بازار تهران به طور کامل

وی در مورد وضعیت فعلی بازار طلا و جواهر نیز بیان داشت:  امروز مغازه های طلافروشی بازار تهران به طور کامل باز شد ولی دیروز 80 درصد مغازه های طلافروشی بازار تهران باز بود و طلافروشان فعالیت داشتند.

بذر افشان تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر جز صنایع مهم  کشور است که نقش محوری در اقتصاد کشور دارد ، که بایستی همکاری و نگاه مسئولین نسبت به صنعت طلا و جواهر تغییر کند و شرایط خوبی برای صنعت رقم زده شود.

ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت تا اطلاع ثانوی متوقف شد

انتهای پیام/

 

برچسب:

سامانه جامع تجارت

اتحادیه طلا تهران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت