رییس اتحادیه صنف طلا و جواهرات شهرستان  سرپل ذهاب؛

بالا بودن اجرت ساخت طلا، باعث حال ناکوک بازار طلا در سرپل ذهاب

گودرزی عنوان کرد: در حال حاضر اجرت های ساخت طلا اینقدر بالا است که مردم شهرستان سر پل ذهاب به دنبال خرید طلا نمی روند و دیگر طلاهای سنگین و اجرت دار مانند طلاهای خلیجی را خرید نمی کنند.  

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/10/18 | 10:10

نظری ثبت نشده

بالا بودن اجرت ساخت طلا، باعث حال ناکوک بازار طلا در سرپل ذهاب

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ خواجه حسنی، رییس اتحادیه صنف طلا و جواهرات شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: از قدیم الایام در شهرستان سرپل ذهاب عروس و دامادها طلاهای زیادی می خریدند ولی اکنون با توجه به افزایش قیمت طلا و اجرت های بالای طلا، عروس دامادها هم مانند گذشته طلا خرید نمی کنند.

وی افزود: در حال حاضر بازار طلا و جواهر سرپل ذهاب کوک نیست و رونق چندانی ندارد و امورات طلافروشان فقط در حد پرداخت اقساط طلا و امرار و معاش می گذرد.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه تعداد مغازه های طلا فروشی نیز در شهرستان زیاد شده و دولت بدون حساب و کتاب مجوز کسب می دهد اظهار داشت: در حال حاضر 48 واحد طلافروشی در شهرستان سر پل ذهاب مجوز دارند که 30 واحد به طور دائمی فعالیت دارندو برخی واحد ها به صورت فصلی و در سه ماهه تابستان فعالیت دارند.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

درج نرخ های دروغین طلا در سایت های مختلف

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهرات شهرستان  سرپل ذهاب،  نوسان نرخ طلا را یکی از مشکلات صنف برشمرد که باعث کاهش خرید و سرمایه گذاری مردم بر روی طلا شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سر پل ذهاب هیچ تولید کننده طلا وجود ندارد و اغلب طلا ها توسط کیفی ها از یزد، اصفهان و تبریز به شهرستان می آید که متاسفانه بسیاری از طلا ها نیز به لحاظ عیار دچار مشکل هستند که بارها در این مورد با تعامل  صنعت و معدن و اداره اماکن، به شکایت ها و اعتراض ها رسیدگی شده است.

 گودرزی یکی از مشکلات صنف را درج نرخ های الکی در سایت ها عنوان کرد و بیان داشت متاسفانه سایت ها نرخ های نادرست از قیمت طلا می زنند که مردم با مشاهده نرخ های الکی در سایت، به قیمت طلا در تابلو مغازه ها اعتراض می کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات صنف را حباب بالای سکه عنوان کرد و بیان داشت زمانی تفاوت قیمت خرید و فروش سکه 50 هزار تومان بود ولی اکنون حباب قیمت سکه 3 تا 4 میلیون است و تفاوت زیادی در قیمت خرید و فروش سکه وجود دارد که اغلب طلافروشان برای فروش سکه ضرر می کنند.

کشاورزی عامل رونق بازار سرپل ذهاب   

گودرزی با اشاره به اینکه منطقه سر پل ذهاب منطقه کشاورزی و حاصلخیزی است و محصولات کشاورزی شهرستان از جمله ذرت، گندم، جو و چغندر قند آن بسیار پر رونقی دارد بیان داشت: رونق بازار سرپل ذهاب در فصل برداشت محصول و عید نوروز افزایش می یابد و بازار خوب می شود و همه مردم روستاهای گیلان غرب، ایلام و قصرشیرین  تمام ملزومات خود از لوازم خانگی و پارچه و … را از بازار سر پل ذهاب تهیه می کنند.

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهرات شهرستان  سرپل ذهاب اذعان داشت: خرید و فروش طلا و جواهر در شهرستان پل ذهاب در ایام محرم و صفر اصلا بازار ندارد و معمولا همه نوع مصنوعات طلا از انگشتر، گوشواره، سینه ریز و النگو در سرپل ذهاب خرید می شود.

90 درصد فروشندگان طلافروشی ها سر پل ذهاب بانوان هستند

وی در مورد ورود بانوان به صنف طلا و جواهر در شهرستان پل ذهاب نیز بیان داشت: در حال حاضر 90 درصد طلا فروشان شهرستان، خانم هایشان هم کنار دستشان کار فروشندگی طلا را انجام می دهند و با توجه به اینکه در شهرستان مغازه تعمیرات طلا وجود ندارد، اغلب طلا فروشی ها کار تعمیرات طلا را در همان طلافروشی انجام می دهند.

گودرزی ادامه داد: شهرستان سر پل ذهاب دارای مناطق گردشگری و منابع طبیعی بسیار زیبایی مانند منطقه بکر «دالاهو» و کرند غرب و .. است و  در مسیر عبور زائران کربلا قرار دارد ولی متاسفانه به دلیل اینکه زائران و گردشگران از کمربندی شهر عبور می کنند و اصلا وارد شهر نمی شوند که حداقل خریدی از بازار داشته باشند، بازار سرپل ذهاب از حضور گردشگران و زوار کربلا رونقی نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه دوره رونق بازار طلا سرپل ذهاب به دهه 60 و سال های جنگ برمی گردد که  خرید و فروش طلا بیشتر بود تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان پل ذهاب سود کشاورزی بیشتر از طلا فروشی است و اغلب طلا فروشان سرمایه خود را در خرید و فروش زمین و ملک سرمایه گذاری می کنند که سود بیشتر کسب کنند.

پیشینه ساخت زیورآلات طلا در سرپل ذهاب

گودرزی خاطر نشان کرد: مرحوم حاج غلام گودرزی، پره گل گودرزی، گل به سر گودرزی (پدر و دو عمه وی) از پیشکسوتان و قدیمی ترین طلافروشان سر پل ذهاب بودند که ساخت دندان طلا، پیرسینگ بینی، «گیره سر طلا» و «اشرفی های ژرژ» را انجام می دادند.

انتهای پیام/

 

برچسب:

ترند

اتحادیه طلا کرمانشاه

اتحادیه طلا سرپل ذهاب

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت