یک بام دو هوای فروش طلای بدون اجرت

عروس هایی که طلای دست دوم میخرند

محمودی عنوان کرد: مشکل اصلی  صنف طلا و جواهر رواج فروش طلای بدون اجرت است که متاسفانه با توجه به فراهم شدن امکان صدور جواز برای فروش طلای بدون اجرت از طریق سامانه هیچ راهکار و چاره ای برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1402/10/20 | 14:10

نظری ثبت نشده

عروس هایی که طلای دست دوم میخرند

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ منصور محمودی ، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و الکتریکی و تعمیرکار لوازم خانگی و صنوف وابسته شهرستان سنقر بیان داشت: متاسفانه برای برخورد و جلوگیری از فروش طلای بدون اجرت که معضلی برای تولید طلا در کشور است سردرگمی وجود دارد و بنا به مشورت با قدیمی ها و پیشکسوتان و استعلام از برخی اتحادیه های سراسر کشور و فعالان حوزه طلا، فروش طلای بدون اجرت باید ممنوع شود ولی در سامانه صدور مجوز امکان صدور جواز فروش طلای بدون اجرت وجود دارد و درخواست هایی برای صدور جواز فروش طلای بدون اجرت ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای برخورد با فروش طلای بدون اجرت سردرگم مانده ایم و نمی دانیم که فروش طلای بدون اجرت را آزاد بگذاریم و اجازه دهیم واحد ها تبلیغات فروش طلای بدون اجرت داشته باشند یا کلا ممنوع است و باید جلوگیری کنیم.

محمودی تصریح کرد: در این راستا جلساتی با مسئولین هم  برگزار شده  ولی به دلیل اینکه اتحادیه تنها تصمیم گیر نیست، جلسات خروجی و نتیجه ای نداشته و راهکارها مطرح شده اجرایی نشده است و گاهی حتی برخی اقدامات انجام شده که به نفع بازار نیست.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

بالابودن اجرت طلای نو؛ عامل رواج فروش طلای دست دوم

وی اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به کاهش قدرت خرید مرم و افزایش قیمت طلا اغلب مردم روی به خرید طلای دست دوم آورده اند و به دلیل اینکه خرید طلای نو با اجرت های 15 تا 25 درصدی صرفه ندارد، حتی برای عروس ها نیز به دنبال خرید طلای بدون اجرت هستند.

محمودی ادامه داد: در گذشته  در شهرستان سنقر  معمول بود که برای عروس خانم ها 100 تا 120 گرم طلا می خریدند ولی اکنون به دلیل کاهش توان خرید مردم، برای عروس ها 10 تا 15 گرم بیشتر طلا نمی خرند و بیشتر مردم خرید بدلیجات یا طلای کهنه انجام می دهند.

فروش طلا با اجرت های زیاد، بیشترین تخلف در سنقر

وی بالابودن اجرت طلای نو را از دلایل عدم تمایل مردم به خرید طلای نو عنوان کرد و بیان داشت: بیشتر شکایاتی که در اتحادیه وجود دارد در مورد دریافت اجرت های زیاد و نادرست از مشتری است که متاسفانه برخی از طلافروشان شهرستان، طلایی که 5 تا 6 درصد اجرت دارد را در فاکتور 15 تا 20 درصد می زنند که اتحادیه با این مغایرت ها و تخلفات برخورد جدی داشته است.

وی اظهار داشت: البته به جهت اینکه محیط شهرستان سنقر کوچک است، اتحادیه تلاش می کند اغلب تخلفات و شکایت ها به صورت دوستانه رفع و رضایت مشتریان گرفته شود تا به  تعزیرات و جریمه کشیده نشود و دشمنی ایجاد نشود.

رفع مشکل عدم تبعیت از قوانین در صنف طلا

رییس اتحادیه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه اتحادیه طلا و جواهر سنقر به دلیل برخی تخلفات قبل از پایان دوره 4 ساله منحل شد و زیر مجموعه اتحادیه لوازم خانگی که 12 صنف زیر مجموعه آن است قرار گرفت و اکنون روال و شیوه کارها تغییر کرده و طلافروشان باید بر اساس قوانین رفتار کنند که این امر مورد خوشایند افراد قانونمند صنف بوده و البته تعدادی هم معترض وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فروش طلای بدون اجرت مشکل اصلی صنف طلا  است و مشکلات دیگر مدیریت شده و جلساتی هم با اعضای صنف برگزار شده و تقریبا متقاعد شدند که قانونمند شوند و جلوی بسیاری از تخلفات مانند دریافت اجرت های نادرست از مشتری ، دریافت مالیات و سود زیاد گرفته شده است.

محمودی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 40 واحد طلافروشی در شهرستان سنقر فعالیت دارد بیان داشت: اغلب طلا فروشی های شهر در حوالی میدان معلم، پاساژ پردیس و پاساژ آفتاب هشتم متمرکز هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بازار طلا وضعیت خوبی ندارد و فروش طلا ضعیف است و برخی از طلا فروش های تازه کار اغلب با سودهای پایین و  1 تا 2 درصد سود طلا می فروشند که باعث شده بازار بقیه کسبه لنگ شود.

محمودی با بیان اینکه در سنقر بیشتر النگو و دستنبد خرید می شود خاطرنشان کرد: طلای مورد نیاز سنقر بیشتر از تهران و بخشی هم از شهرهای دیگر مانند اصفهان و تبریز می آید.

انتهای پیام/

برچسب:

اتحادیه طلا کرمانشاه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت