نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

لزوم تداوم نشست های هم اندیشی تخصصی در صنف طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به چالشهای پیش آمده طی هفته های اخیر در صنف طلا و جواهر نسبت به اجرای سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت، با تعدادی از اتحادیه های شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، کرمان یزد نشستی برگزار و با طرح مشکلات و هم افزایی صنف نتایج مثبتی برای صنف رقم خورد.  

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/10/25 | 10:10

نظری ثبت نشده

لزوم تداوم نشست های هم اندیشی تخصصی در صنف طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ سید محمود شربیانی، نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر شفافیت صنف طلا و جواهر بیان داشت: در این نشست خلاءها و مشکلات سامانه مودیان مالیاتی و پایانه فروشگاهی و سامانه جامع تجارت مطرح شد و مقرر گردید در دو ماه آینده این جلسات تداوم بیشتری داشته باشد تا با هم افزایی و هم اندیشی صنف به نتایج مثبتی برسد.

وی افزود:  اتحادیه طلا و جواهر تهران در این راستا نیز کارگروه تخصصی مالیاتی متشکل از افراد مجرب و متخصص مالیات را تشکیل و به واسطه همین موضوع  از دانشگاه علمی و کاربردی نیز در راه اندازی کارگروه کمک گرفته است.

 نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر لزوم برگزاری نشست های هم افزایی و برقراری تعامل بین اتحادیه های طلا و جواهر  سراسر کشور گفت: در حال حاضر این کارگروه با اعضای خوبی فعال شده و تا هفته های آینده از اتحادیه های دیگر استان های کشور برای همفکری بیشتر در مورد رفع مشکلات مربوط به این سامانه ها دعوت خواهد شد.

شربیانی اظهار داشت: صنف و اتحادیه های طلا و جواهر در هفته های اخیر روزهای سختی را سپری کرد و مشکلات و مسائلی را لمس کردند که در نشست هم افزایی این مسائل مطرح شد و همچنین مشاورین تخصصی مالیات از استان های یزد و تهران مباحث تخصصی در مورد مسائل و خلاء های سامانه ها مباحث مفیدی را مطرح کردند.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم جلسات با اتحادیه های طلا و جواهر دیگر شهرستان ها بیان داشت: قطعا رفع چالش ها و مسائل این دو سامانه در اولویت کاری اتحادیه های طلا و جواهر  است ولی بایستی صنف طلا و جواهر استراتژی خوب و قوی و همزیستی با اتحادیه های دیگر داشته باشد.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به لزوم رفع مشکلات سامانه های جدید اظهار داشت: با توجه به اجرای سامانه های جدید الکترونیکی باید صنف طلا از حالت سنتی بیرون آید و این مهم میسر نخواهد شد مگر با همکاری و مشارکت همه اعضای صنفی و در این مسیر همه فعالان و کارشناسان صنفی باید در رفع مشکلات این سامانه ها پیشگام باشند.

وی اذعان داشت: اتحادیه طلا و جواهر تهران طبق دستور سازمانهای مربوطه اقدامات مناسبی در زمینه اطلاع رسانی به همکاران صنفی در مورد سامانه های مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت داشته و جلسات متعددی نیز با مسئولین در مورد رفع مشکلات عدیده این سامانه ها به خصوص سامانه جامع  تجارت برگزار نموده است.

شربیانی ادامه داد: اتحادیه ها به عنوان نمایندگان اعضای صنفی بایستی برای رفع مشکلات صنف و صنعت طلا پای کار بیایند تا  مشکلات به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: همزمانی اجرای دو سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت مشکلات زیادی برای اعضای صنف طلا و جواهر کشور ایجاد می کند که بارها در جلسات به مسئولین این مشکلات اعلام شده بود که انتظار می رود مسئولین درصدد رفع این موانع برآیند.

وی تصریح کرد: سامانه جامع تجارت نقص ها و مشکلات زیادی دارد که تردید در مورد اجرایی شدن این سامانه وجود دارد و به دلیل همین خلاء ها در این شرایط خاص بعید است اجرایی شود.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

جنگ روانی و سیاه نمایی علیه صنف طلا و جواهر

شربیانی در ادامه با بیان ایجاد جو روانی رسانه ای سنگین و سیاه نمایی بی سابقه برعلیه صنف طلا و جواهر اظهار داشت: در مورد این هجمه روانی رسانه ای بارها صنف طلا و جواهر گله مندی خود را به مسئولین اعلام کرده و انتظار از مسئولین این است که ضمن تذکرات لازم این فضا را مدیریت کنند که البته قول هایی در این مورد داده شده است.

وی تاکید کرد: شفاف تر از صنعت طلا و جواهر، هیچ  صنعتی در کشور وجود ندارد و صنعت طلا و جواهر همه سرمایه خود را در ویترین ها و معرض دید عموم قرار داده و مالیات حقه خود را کامل پرداخت می کند  و به همین جهت از دولت انتظار حمایت دارد. 

انتهای پیام/

برچسب:

اتحادیه طلا تهران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت