تشکیل کارگروه تخصصی صنعت طلا

رفع مسدودی حساب بنکداران و  آب شده فروشان

بذرافشان عنوان کرد: از روز چهارشنبه گذشته حساب بسیاری از همکاران صنف طلا بسته شده و بنکداران و آب شده فروشان نمی توانستند هیچ کار عملیاتی داشته باشند که با پیگیری و جلسات متعدد اتحادیه تهران با مسئولان از امروز سه شنبه 10 بهمن 1402 به تدریج مسدودی این حساب ها رفع می شود.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/11/10 | 15:11

نظری ثبت نشده

رفع مسدودی  حساب بنکداران و  آب شده فروشان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران بیان داشت: عدم انجام تعهدات مالی صنف به واسطه بسته شدن حساب های بسیاری از همکاران در سراسر کشور، باعث افزایش قیمت طلا و ایجاد شرایط سخت در بازار طلا شده است.

بذر افشان تصریح کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران از هفته گذشته به منظور رفع مشکل و دغدغه همه اعضای صنف طلا در خصوص مسدود شدن حساب ها و همچنین اشکالات سامانه جامع تجارت جلسات و نشست هایی با ارگانهای مختلف داشته و در این جلسات بر ضرورت اصلاح ضوابط اجرایی این سامانه تاکید کرده است.

وی اظهار داشت: الزام به ثبت نام و  اجرای سامانه جامع تجارت،  شرایط بحرانی را برای صنف ایجاد کرده و صنعت دچار آسیب های اجتماعی و اقتصادی و مالی شده است.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اذعان داشت: در این نشست ها بارها تاکید شده که صنف طلا تجربه تلخ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را دارد و این قانون از سال 88 به صنف تحمیل و 12 سال زمان برد تا مسئولین متوجه کارشناسی نبودن این قانون بشوند و در مدت زمان اجرای این قانون غیر کارشناسی 40 درصد کارگاه ها و واحدهای تولیدی صنف طلا و جواهر کشور دچار آسیب شدند و دیگر صنف نمی تواند تجربه تلخ سامانه جامع تجارت را تجربه کند.

سامانه جامع تجارت قابلیت اجرا در صنف طلا و جواهر را ندارد

وی خاطرنشان کرد: ضوابط اجرای این سامانه با شرایط فعلی قابلیت عملیاتی شدن در صنف طلا و جواهر را ندارد و صنف طلا و جواهر اصلا با این سامانه همخوانی ندارد و امنیت و لزوم ثبت سرمایه در این سامانه از بزرگترین دغدغه های صنف و صنعت طلا و جواهر کشور است.

بذر افشان ادامه داد: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور روسای اتحادیه های طلا وجوار شاخص کشور (تهران، شیراز، یزد، مشهد و تبریز تبریز) برگزار شد نیز به تبعات اجرای سامانه و موضوعاتی که باعث می شود فرار سرمایه ، فرار مالیات و مهاجرت تولیدکنندگان به کشور های دبی و ترکیه  صورت بپذیرد، پرداخته شد و مسئولین قول هایی برای رفع این مشکلات دادند.

وی ادامه داد: در مورد اجرای سامانه جامع تجارت مهلت سه ماهه ای به صنف داده شده بود که اکنون 1.5 ماه از این فرصت باقی مانده که اگر در مدت زمان باقی مانده  اقدامات لازم برای اصلاح سامانه انجام نشود با اجرایی شدن این سامانه صنعت طلا قطعا دچار آسیب خواهد شد.

حمایت اتحادیه تهران از برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر تهران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه مجری برگزاری نمایشگاه تهران اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران است بسیاری از مسئولین بر مشارکت اتحادیه طلا و جواهر تهران با اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان برای برگزاری نمایشگاه تاکید و اصرار داشتند.

بذر افشان اذعان داشت: با توجه به اصرار مسئولین وزارت صمت و مرکز ملی صنایع خلاق برای مشارکت اتحادیه طلا و جواهر تهران در برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی تهران به منظور بالا بردن جایگاه صنعت طلا، طی نشست هایی با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران مقرر شد همه برنامه های نمایشگاه اعم از دعوت مسئولین برای افتتاحیه، اختتامه و لوح های تقدیر و ... با تبادل نظر و مشارکت هر دو اتحادیه انجام شود.

وی اذعان داشت: صنف طلا و جواهر برای رفع مشکلات و موانع صنفی باید در کنار هم قرار گیرند و گذشت داشته باشند و با همدلی و تفاهم نقش محوری در از بین بردن مشکلات داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه طلا و جواهر تهران با سابقه 62 سال و 5000 هزار عضو به عنوان اتحادیه اصلی و با سابقه در پایتخت فعالیت می کند بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر تهران در این نمایشگاه با محوریت و تبلیغ دانشگاه جامع علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر  در یک غرفه حضور خواهد داشت.

برگزاری نمایشگاه گوهر سنگ ها به تنهایی ریسک بزرگی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد برگزاری نمایشگاه گوهر سنگ ها به صورت تخصصی و مجزا از صنعت طلا نیز بیان داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی گوهر سنگ ها برای اولین بار ریسک بزرگی است و ضروری است کارشناسی تر اقدام شود.

وی گفت: اعتقاد من این است که برگزاری نمایشگاه تخصصی گوهر سنگ ها جواب نمی دهد و بایستی حداقل 20 درصد مصنوعات هم در نمایشگاه شرکت کنند چرا که گوهر سنگ ها بر روی پایه جواهرات ارزش درخششی بالاتری خواهند داشت و برگزاری نمایشگاه منحصرا سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استقبال خوبی نخواهد داشت.

تشکیل کارگروه تخصصی صنعت طلا

بذر افشان در ادامه از تشکیل کارگروه تخصصی صنعت طلا در اتاق اصناف خبر داد و بیان داشت: مقرر است از 31 اتحادیه طلا و جواهر کشور روز چهارشنبه 11 بهمن 1402 برای تشکیل و برگزاری انتخابات کارگروه تخصصی صنعت طلا کشور در اتاق اصناف تهران دعوت شود و با برگزاری یک انتخابات شفاف و سالم کارگروه تخصصی و کشوری صنعت طلا در اتاق اصناف شکل بگیرد تا مشکلات کلان صنعت طلا با همت جمعی پیگیری و رفع شود.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه برخی به دنبال جایگاه در صنف هستند و نگاه به رفع مشکلات صنفی ندارند و کار دلسوزانه صنفی انجام نمی دهند بیان داشت: انتخابات کمیسیون تخصصی صنعت طلا که در اتاق ایران انجام شده است اصولی نبوده است.

انتخابات کمیسیون تخصصی طلا ، مهندسی شده بود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: برای ثبت نام  در انتخابات کمیسیون تخصصی  مدت زمان محدودی سایت باز شده و 11 نفر در آن مدت محدود ثبت نام و از بین 11 نفر ثبت نام شده، 5 نفر انتخاب شده اند که همه اتحادیه ها به این روند اعتراض کردند.

بذر افشان با تاکید بر اینکه بایستی زمان دقیق ثبت نام و باز شدن سایت، طی نامه ای به 31 اتحادیه استان اعلام می شد تا در زمان مشخص شده همه اتحادیه ها امکان ثبت نام داشته باشند اظهار داشت: اتحادیه های طلا و جواهر سراسر کشور نسبت به این مسئله و روند انتخابات معترض هستند و نامه های اعتراضی را به مسئولین زده اند.

بذر افشان تاکید کرد اگر این انتخابات از قبل طراحی شده نبوده چرا باید رییس اتاق اصناف ایران با رئیس اتحادیه تهران تماس بگیرد و اعلام کند سایت را باز می کنیم شما مدارک خود را بارگذاری و ثبت نام کنید و زمانی که اعلام کردم باید اتحادیه های تبریز، شیراز، یزد و .. که سال گذشته در کارگروه بوده اند هم ثبت نام کنند گفتند: شلوغش نکنید.

 اخبار اتحادیه طلا را از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.

 

برچسب:

اتحادیه طلا تهران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت