قول مساعد برای اصلاح سامانه جامع تجارت

قوانین سخت گیرانه عامل خروج تولیدکننده طلا از کشور

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان مطرح کرد: سختگیری ها و قوانینی که ناگهانی و بدون در نظر گرفتن تبعات آنها تصویب می شوند؛ باعث شده برخی تولیدکنندگان سرمایه های خود را  از کشور خارج کنند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1402/11/17 | 15:11

نظری ثبت نشده

قوانین سخت گیرانه عامل خروج تولیدکننده طلا از کشور

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ علیرضا جواهریان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان بیان داشت: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال حداقل 20 میلیارد تومان نیاز است، ولی می توان تنها با حمایت از صنف طلا و جواهر به صورت بسیار ارزان شغل ایجاد کرد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در صنف طلا و جواهر به شرطی انجام می شود که اگر حمایتی هم نمی شود، مانع در کار تولید و صادرات طلا و جواهر ایجاد نشود.

جواهریان تصریح کرد: تعدد قوانین مالیاتی، قوانین شغلی و مصوبات ناگهانی ثبات و برنامه ریزی را برای صنف طلا و جواهر  مشکل می کند که  امید می رود در بخش های تصمیم گیری  کشور ثبات ایجاد شود تا با انجام برنامه ریزی و تدوین برنامه های بلند مدت 5 تا 10 ساله، قوانین نیز در مدت اجرای برنامه ها ثابت بماند.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.

ضرورت سنجیده شدن تمام جواب قوانین

وی با تاکید بر ضرورت سنجیده شدن تمام جوانب قوانینی قبل از تصویب تصریح کرد: سختگیری ها و قوانینی که ناگهانی تصویب می شود و افق آن ها مد نظر قرار گرفته نمی شود باعث شده برخی تولیدکنندگان سرمایه های خود را  از کشور خارج کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان اظهار داشت: علیرغم اینکه پیگیری ها صنف طلا و جواهر در مورد قانون اشتباه مالیات بر ارزش افزوده نتیجه بخش بود ولی 10 سال اصلاح آن  به طول انجامید که این 10 سال باعث شد بسیاری از بخش های صنعت از بین برود و اکنون  امید می رود در مورد اجرای سامانه جامع تجارت اینگونه نشود.

آینده روشن پیش پای صنعت طلا

وی با تاکید بر اینکه صنعت طلا و جواهر فقط ویترین نیست و پشت آن عوامل بسیاری وجود دارد که این صنعت را راه میبرد بیان داشت: اگر مسئولین به رفع مشکلات صنف طلا توجه داشته باشند آینده روشنی پیش پاس صنعت طلا قرار گیرد.

 جواهریان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ابزار و تجهیزات ساخت طلا  و هزینه های تولید بالا رفته است ولی کیفیت کاری که در ایران تولید می شود بسیار عالی است بیان داشت: در بازار همه چیز را رقابت تعیین می کند و با توجه به هزینه های تولید، تولید کنندکان در بازار رقابتی سود چندانی نمی برند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر نیز  بازار طلا و جواهر کرمان مانند تمام ایران در رکود است و میل به طلای ساخته وجود  ندارد و اغلب خریداران به دنبال آب شده و سکه هستند که امید می رود با بهبود وضعیت اقتصادی، مردم تمایل به خرید طلای ساخته داشته باشند.

قول مساعد برای اصلاح سامانه جامع تجارت

وی در تشریح اقدامات اتحادیه طلا و جواهر کرمان برای رفع مشکلات صنف بیان داشت: با توجه به الزام قانونی ثبت معاملات در سامانه مودیان مالیاتی از ابتدای دی ماه 402 برای آموزش اعضای صنف مشاور مالیاتی گرفته شد و جلسات آموزشی برای هر 20 نفر از اعضا برگزار شد که آموزش تعدادی از اعضا تمام شده و تعدادی دیگر در حال انجام است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با بیان اینکه متاسفانه در سامانه  برای سکه و آب شده کد شناسایی صادر نشده است مذاکراتی با سازمان امور مالیاتی برای رفع این مشکل نیز انجام شده است.  

جواهریان خاطر نشان کرد: به منظور پیگیری مشکلات سامانه جامع تجارت نیز اتحادیه های اصفهان ، مشهد ، تهران ، تبریز و کرمان در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مشکلات این سامانه و مشکلاتی که ثبت سرمایه برای صنف  به وجود می آورد مباحثی را مطرح کردند  و با توجه به اینکه سرمایه صنف طلا مربوط به صنف نیست و بخشی از آن برای مردم بوده و به صورت امانی معامله می شود در مورد پیگیری جهت اصلاحات این سامانه قول های مساعدی داده شد.

وی در خصوص برگزاری جلسه اصناف و بخش دولتی و طرح مشکلاتی همچون سامانه صدور مجوز ها گفت: متاسفانه در سامانه ، مجوزهایی صادر شده است  که اتحادیه اطلاعاتی از آنها ندارد و این مسئله تبعاتی برای صنف و مردم خواهد داشت.

تدوین شیوه نامه ای در مورد کلیات صنعت طلا و جواهر

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان ادامه داد: در راستای همگرایی اعضای صنف و به منظور پیگیری مشکلات صنف و صنعت طلا و جواهر مقرر شده است که کمیسیون تخصصی از اتحادیه ها تشکیل شود تا این کمیسیون مشکلات صنف را پیگیری و با دولت گفتگو کنند.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر نیز همکاران تلاش دارند شیوه نامه ای در مورد کلیات صنعت طلا و جواهر و ایجاد شهرک های صنعتی، آزادسازی ورود شمش رفع موانع صادرات، تدوین و نگاشت شود تا بر اساس شیوه نامه تعامل ایجاد شود.

جواهریان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر  وضعیت کشور وضعیت عادی نیست و وضعیتی خاص و شرایط کشور تحریمی است و مشکلات روی دوش دولت بار می شود که در این شرایط باید افرادی که قانون را می نویسند دغدغه های صنف را نیز ببینند.

انتهای پیام/

 

برچسب:

اتحادیه طلا کرمان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت