چالش مالیات بر ارث یکی از موانع ثبت سرمایه ها در سامانه جامع تجارت

صدور شناسه یکتا منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان عنوان کرد: در سال 1402 سامانه جامع تجارت صنف طلا و جواهر را دچار چالش کرد و این چالش اکنون نیز ادامه دارد و از ابتدای سال 1403 نیز  صنف طلا برای دریافت شناسه یکتا پروانه کسب باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام و شناسه دریافت کند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1403/01/26 | 13:01

نظری ثبت نشده

صدور شناسه یکتا منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (سایت طلا گلدنیوز مهدی غلامی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان بیان داشت: اگر ثبت نام فعالین صنف طلا و جواهر در سامانه انجام نشود و شناسه دریافت نکنند مجوز آنها باطل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با اداره امور مالیاتی و سازمان صنعت معدن تجارت در مورد رفع مشکلات این سامانه بیان داشت: در این جلسات مقرر شد اجرای سامانه جامع تجارت تا اول فروردین ماه به تعویق انداخته شود ولی انتظار این است که دولت در راه اصلاح  این قانون گام بردارد.

غلامی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به انتخابات مجلس و تغییر برخی نمایندگان،  یک سری چالش برای اصلاح قانون سامانه جامع تجارت خواهیم داشت که باید روسای اتحادیه ها و اتحادیه تهران پیگیری هایی در این راستا داشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان اظهار داشت: دولت به جای اینکه از صنف طلا و جواهر حمایت کند تا به عنوان صادر کننده در دنیا مطرح باشند با قوانینی مانند سامانه جامع تجارت برای صنف چالش ایجاد کرده است و به دلیل نبود  حمایت های دولت بسیاری از اساتید و طراحان مطرح صنف طلا و جواهر کشور، از کشور خارج می شوند.

اعلام موجودی طلا دلیل  مخالفت 80 درصد صنف طلا با اجرای سامانه جامع تجارت

وی با بیان اینکه به گفته مسئولین دو سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت از هم مجزا هستند ولی در نهایت دو سامانه با هم لینک خواهند شد اذعان داشت: صنف طلا و جواهر با اجرای سامانه  مودیان مالیاتی مشکلی ندارد و پرداخت مالیات را انجام میدهد ولی 80 درصد صنف با اجرای سامانه جامع تجارت و تعریف موجودی طلا  مخالف بوده و مقاومت صنف از جهت اعلام موجودی طلا است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان اظهار داشت: صنف طلا و جواهر در حال حاضر ثبت نام در سامانه جامع تجارت را انجام و شناسه یکتا را دریافت می کند ولی موجودی طلا را در سامانه اعلام و ثبت نمی کنند.

چالش مالیات بر ارث یکی از موانع ثبت سرمایه ها در سامانه جامع تجارت

غلامی خاطر نشان کرد: طلا دارایی نقدی است و مالیات بر ارث به پول نقدی تعلق می گیرد و اگر فردی که سرمایه خود را در سامانه اعلام کرده است فوت کند بایستی وراث از سرمایه نقدی مالیات بر ارث که بالاترین مالیات را دارد پرداخت کنند و اینگونه یک خانواده که موروثی طلایی را جمع کرده اند باید بخش زیادی از طلای سرمایه ای  خود را به دولت پرداخت کنند.

غلامی تصریح کرد: اجرای سامانه جامع تجارت  از یکسال پیش مطرح شد ولی متاسفانه روسای اتحادیه ها توجه ای به این مهم نکردند و در جلسات علیرغم بیان ایرادات سامانه هیچ صحبتی نمی کردند، در حالی که  انتظار بر این بود همانگونه که برای حذف مالیات بر ارزش افزوده کمپین تشکیل شد، روسای اتحادیه های طلا و جواهر با توجه به اینکه این سامانه هم مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده مستلزم اصلاح بود پیگیری هایی را برای اصلاح ضوابط اجرایی این سامانه انجام می دانند و دست به دست هم، با همفکری در جهت اصلاح این سامانه پیش می رفتند.

پیشنهاد تعویق 6ماهه سامانه جامع تجارت

تعطیل کردن مغازه ها شایسته صنف طلا نیست

وی ادامه داد: اکنون نیز انتظار می رود نمایندگان مجلس در راستای حمایت از صنف طلا و جواهر قانون سامانه جامع تجارت را اصلاح کنند و اتحادیه تهران به عنوان مرجع و مرکز پیگیری این موضوع فعالیت خود را ادامه دهد  تا صنف طلا و جواهر به نتیجه مثبت برسد و دوباره شاهد تعطیلی مغازه های طلافروشی نباشیم.

غلامی با تاکید بر اینکه بایستی یک راهکار ریشه ای و اساسی برای اجرای ضوابط سامانه جامع تجارت دیده شود بیان داشت: تعطیل کردن مغازه ها در خور و شایسته صنف طلا نیست.

سکه های غیر بانکی معضل صنف طلا

وی در ادامه گفت: در حال حاضر  نیز صنف با مشکل ربع سکه های باز و بدون وکیوم سال 86 که از طریق بانک مرکزی به اشخاص فروخته شده است روبرو بوده و همکاران صنف این سکه ها را  تحت عنوان سکه بورسی زیر قیمت بازار می خرند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان، یکی دیگر از مشکلات عمده صنف طلا و جواهر  را وجود سکه های غیربانکی که به وفور در بازار شهرستان ها پیدا می شود دانست و بیان داشت: در حال حاضر نیز مشکل بزرگ صنف احتمال ضرب سکه های بدون تاریخ  توسط  بانک مرکزی است که مشخص نیست این امر صنف طلا را با چه چالش هایی مواجه خواهد کرد.  

وی با بیان اینکه امسال به دلیل افزایش قیمت طلا و انس جهانی شب عید بازار خوبی برای همکاران صنف نبود بیان داشت: وقتی قیمت طلا بالا می رود بازار طلا شاهد کاهش فروش و کم شدن حاشیه سود خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  در خرید و فروش مصنوعات طلا به شخصه علاقه بسیار زیادی به خرید طلاهای قدیمی و خاص مانند گردنی یاس ماهی که در گذشته در شهر  همدان تولید می شده و یا مصنوعات قدیمی چون گردنی یاقوتی دارد بیان داشت: سکه ها و طلاهای زیادی از زمان مادها و ساسانی ها در همدان وجود داشت که به منظور حفظ امنیت به موزه بانک ملی تهران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب:

اتحادیه طلا همدان

سامانه جامع تجارت

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت