اجرت های سلیقه ای سبب رواج فروش طلای دست دوم

ساخت طلای کم اجرت در کارگاه های زیر زمینی

رییس اتحادیه طلا جواهر لرستان عنوان کرد: کارگاه های زیر زمینی با کد کارگاهی تقلبی شروع به ساخت طلاهای اجرت پایین و عرضه در بازار کرده اند که اگر برای آن چاره اندیشی نشود تبعات زیادی برای صنف خواهد داشت.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1403/04/30 | 15:04

نظری ثبت نشده

 ساخت طلای کم اجرت در کارگاه های زیر زمینی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ رحیمی، رییس اتحادیه طلا جواهر لرستان بیان داشت: در چند سال اخیر فروش طلای دست دوم رواج پیدا کرده و متاسقانه تعداد زیادی از همکاران صنفی فروش طلای دست دوم را انجام می دهند و این مسئله صنعت طلا و جواهر را از رونق خارج کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در بازار لرستان هیچ کارگاه  طلاسازی به صورت فعال وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی هیچ متقاضی هم برای راه اندازی کارگاه وجود ندارد و کارگاه های زیر زمینی با کد کارگاهی تقلبی شروع به ساخت طلاهای اجرت پایین و عرضه در بازار کرده اند که این موارد تبعات زیادی برای صنف دارد.

رحیمی با بیان اینکه اکنون اهرم های اتحادیه کمرنگ شده و باید دولت کمک کند تا صنف طلا دوباره رونق بگیرد ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت کابینه جدید تغییرات خوبی اعمال شود.

اجرت ها ی سلیقه ای سبب رواج فروش طلای دست دوم

رییس اتحادیه طلا جواهر لرستان عنوان کرد: اگر اجرت ساخت طلا بر اساس تورم اعمال شود نه به شکل سلیقه ای و این مهم از طرف اتحادیه ها مدیریت شود ، خود به خود فروش طلای دست دوم کمرنگ می شود.

متاسفانه اجرت و مزد ساخت طلا در دو سال اخیر افزایش 10 تا 15 برابری داشته و مشتریان به دلیل اجرت بالا و ضرر خرید و فروش طلا زیر بار خرید طلای نو نمی روند.

رحیمی اظهار داشت: در گذشته خریداران طلا به ازای فروش هر گرم طلا 5 درصد ضرر می کردند ولی اکنون با افزایش اجرت ها  بیش از 30 درصد ضرر می کنند و به این دلیل دیگر زیر بار خرید طلای نو نمی روند.

برای رونق تولید باید با فروش طلای دست دوم برخورد شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر لرستان در مصاحبه با سایت بازارطلا گلدنیوز اظهار داشت: در حال حاضر از هر 10 نفر خریدار طلا 8 نفر برای خرید طلای دست دوم به مغازه می آیند و کلا خرید طلا از ویترین تعطیل شده است و کارگاه های طلاسازی تعطیل شده است.

وی گفت: وقتی طلا در ویترین ها فروش و گردشی ندارد، بنکدار و سازنده هم بالطبع فروش نداشته و این امر سبب می شود سازندگان طلا بیکار شوند.

برچسب:

اجرت ساخت طلا

طلای دسته دوم

اتحادیه طلا خرم آباد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت