نمایشگاه طلاوجواهر مشهد جانی دوباره برای صنف طلا

نمایشگاه طلاوجواهر مشهد جانی دوباره برای صنف طلا

معاون صنایع دستی مشهد: برگزاری نمایشگاه طلاوجواهر باعث خواهد شد تا تولید طلاوجواهر در مشهد جانی دوباره گرفته و عقب ماندگی های ناشی از کرونا جبران شود .

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/09 | 00:09

نظری ثبت نشده

نمایشگاه طلاوجواهر مشهد جانی دوباره برای صنف طلا

محمد حسین مطیع بیرجندی معاون صنایع دستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با گلدنیوز درخصوص هشتمین نمایشگاه طلاوجواهر که 9 تا 12 دی ماه در مشهد برگزار می‌شود گفت: این نمایشگاه در سالنی به وسعت 4500 مترمربع برگزار خواهد شد.

مطیع با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری این نمایشگاه در دوره‌های قبل گفت:«از نمایشگاه امسال نیز استقبال خوبی از سوی تولید کنندگان و صاحبان مشاغل شده که امیدواریم با توجه به شرایط کرونا شاهد استقبال مصرف کنندگان نیز باشیم و این نمایشگاه بتواند رابط بین چرخه تولید و مصرف باشد.»

ایشان در خصوص ویژگی های خاص نمایشگاه طلاوجواهر مشهد گفت: امسال یک اقدام خاصی را انجام داده ایم به نحوی که تولیدکنندگان صنایع دستی در زمینه زیورآلات به شکل کارگاه آموزشی (Workshop) در نمایشگاه حضور خواهند داشت تا ارتباط مستقیمی بین فروشندگان و تولیدکنندگان طلاوجواهر برقرار شود.

ارتباط تولیدومصرف در نمایشگاه

این مقام مسئول در پاسخ به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه طلا و نقره در این شهر گفت: شرایط کرونا آسیب‌هایی را به همه مشاغل زده است اما مشهد به دلیل اینکه قطب گردشگری است با افت ورود زائر و گردشگر مواجه شد و این موجب شد افراد حوزه صنایع دستی آسیب جدی ببینند.
به گفته مطیع برگزاری نمایشگاه هایی از جنس طلاوجواهر میتواند ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده را برقرار کرده و باعث شود تا تولید طلاوجواهر در مشهد جانی دوباره بگیرد و جبران عقب ماندگی ها بشود.

مطیع با اشاره به تدابیری پسا کرونایی در این حوزه گفت:« افراد نخبه‌ی این حوزه باید با تدابیر و برنامه‌هایییکه قابلیت اجرایی شدن داشته باشد باید برای ضرر و زیان‌های این دوره، کاری انجام دهند.»

حمایت از استادکاران

معاون صنایع دستی خراسان رضوی درباره توسعه و صادرات حوزه طلا و جواهر گفت:« ما سال‌هاست زائر عرب داریم و به همین دلیل از سال های قبل هنرمندان خاصی برای زائران خارجی و سفارشی کار می‌کنند که البته مبالغ ویژه‌ای هم دریافت می‌کنند.
برای حمایت از استادکاران و حفظ هنرهای سنتی آنها در برخی از هتلهای معروف مشهد که زائران خارجی رفت و آمد میکنند نمایشگاه هایی برای این هنرمندان و استادکاران ترتیب داده ایم.

سقف حمل نقره مسافری را افزایش دهید

مطیع درباره مشکلات این صنف گفت:« هنرمندان ما نیاز به مواد اولیه و تسهیلات ندارند اما خواهان برداشتن موانع تولید هستند. هم اکنون هر مسافر خارجی تنها می‌واند 300 گرم نقره از مشهد خریداری کند و این خود مانعی بر سر راه تولید کننده و صادرات است پس باید روی زیر ساخت‌ها کار کنیم.»

ایشان تاکید کرد، برای پیگیری این مسئله در جلسات زیادی شرکت کرده ایم. ابتدا حمل مسافری زیورآلات نقره ۱۵۰ گرم بود و با جلسات متعدد این میزان به ۳۰۰ گرم رسیده است.

به گفته معاون صنایع دستی مشهد، در اصفهان میزان حمل مسافری مصنوعات نقره ۳ کیلوگرم است و درخواست ما برای زیورآلات نقره نه به اندازه ۳کیلوگرم مصنوعات ، بلکه به اندازه ای است که کارگاه های تولید نقره در مشهد توان ادامه حیات را داشته باشند. به گفته مطیع برخی کارگاه های نقره در مشهد ، به دلیل همین مسائل، در حال تعدیل نیروهای خود هستند.

معاون صنایع دستی مشهد در خصوص تسهیل صادرات نقره گفت: پیگیر هستیم تا نماینده گمرکات و بانک مرکزی در مشهد مستقر باشند تا تولیدکننده ما برای صادرات مجبور نباشد که کالاها را ابتدا به تهران بفرستد.

شهرک صنعتی طلا گامی برای توسعه

مطیع با اشاره به اینکه اتحادیه طلا و جواهر مشهد بسیار فعال است گفت:« آقای معبودی نژاد و همکارانشان در اتحادیه طلاوجواهر مشهد کارهای بسیار خوبی انجام داده اند که از جمله آنها میتوان به راه اندازی بازارچه طلاوجواهر در برج مهر اشاره کرد. همچنین پیگیری هایی  برای راه اندازی  شهرک صنعتی طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی مشهد انجام داده اند که این گام مهمی برای رونق این صنف محسوب می‌شود.»

برچسب:

ترند

معاون صنایع دستی مشهد

نمایشگاه طلاوجواهر مشهد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت