طلاسازان، خالقان آثار هنری منحصر به فرد

طلاسازان، خالقان آثار هنری منحصر به فرد

رضوی: نباید در صنعت طلا کاری را انجام داد که قابل آب کردن باشد. باید اثری هنری خلق شود که هیچ کس نتواند این هنر را از بین ببرد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/10/19 | 00:10

نظری ثبت نشده

طلاسازان، خالقان آثار هنری منحصر به فرد

رضوی، مالک برند طلا و جواهر الهام در حاشیه نمایشگاه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با گلدنیوز صنعت طلا را یک صنعت خلاقانه و هنری دانست به طوریکه نوآوری و خلاقیت اصل و پایه آن است.

رضوی با تشبیه کار طلا به کار هنری گفت:«تولید کنندکان باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که جواهر گاهی گچ و سیمان است که باید به دست استاد کار ماهری به محصولی هنری تبدیل شود در حقیقت تولیدکننده و هنرمند با خلاقیت خود آن را خاص می کند.»

رضوی با اشاره به گوشی های غیر رقابتی مانند برند اپل گفت:«چرا برای گوشی اپل همه صف می کشند زیرا محصولاتی را تولید کرده که قابل کپی کردن نبود و بسیاری از شرکت هایی مانند نوکیا با تولید اپل تا مرز ورشکستگی پیش رفتند.»

رضوی انسان موفق را انسانی معرفی کرد که انتخاب های درست داشته باشد و در ادامه گفت:« اگر موفق هستیم مدیون خانواده یا معلم یا دوستانی هستیم که در واقع چشم سوم ما را باز کرده اند. این را فراموش نکنیم که یک تولید کننده جواهر اول باید خودش جواهر باشد و زندگی اش هم جواهر باشد یعنی خاص بودن ویژگی اش باشد.»

رضوی ریاضت و تماس با انسان های خاص را دلیل اصلی خلاقیت و بروز هنر دانست و گفت:« هنر ذاتی است هر کسی نمی تواند منشا درونی هنر را داشته باشد.»

در ادامه رضوی موانع تولید طلا و جواهر را برشمرد و گفت:« در این حرفه هر چه بیشتر فروش داشته باشیم پیشرفت حاصل می شود. اما وقتی در راس هرم می خواهند از هرچیزی مالیات بگیرند فرار سرمایه رخ می دهد یا قانون را دور می زنند اگر دولت همکاری کند و این چنین تصمیم هایی گرفته نشود رشد هم اتفاق می افتد.»

رضوی با انتقاد از شیوه مالیات گیری گفت:« مالیات باید بر سود فروش تعلق بگیرد برای مثال نباید بر 500 گرم طلا که سرمایه اصلی طلا فروش است مالیات گرفت بلکه باید بر سود فروش مالیات گرفت به همین دلیل بدلیجات بیشتر روی بورس هستند زیرا مردم قدرت پرداخت تمام این مالیات ها را ندارند.»

رضوی با اشاره به هنر طلا سازی گفت:« نباید در صنعت طلا کاری را انجام داد که قابل آب کردن باشد. باید اثری هنری خلق شود که هیچ کس نتواند این هنر را از بین ببرد.»

رضوی در انتها در پاسخ به این سوال که راز موفقیت برندشان چیست گفت:« انسان های موفق چند بار مرده اند یعنی وقتی در اقیانوس شنا می کنی تور ماهیگری تو را می گیرد خودت را مرده می بینی وقتی تور را باز می کنند برخی ماهی ها خود را در آب می اندازند و دست پا می زنند و دوباره زنده می شود موفقیت دست و پا زدن می خواهد.»

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

نمایشگاه طلا و جواهر مشهد

طلا و جواهر الهام

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت