نمایشگاه، فروشگاه نیست

نمایشگاه، فروشگاه نیست

نامدار خلیلیان: نمایشگاه های صنعت طلا و جواهر محل تبادل اندیشه، توانمندی و برقراری ارتباطات با هم صنفان است.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/10/20 | 00:10

نظری ثبت نشده

نمایشگاه، فروشگاه نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ مهندس نامدار خلیلیان، مدیر عامل موسسه گوهر شناسی نامی در حاشیه هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد گفت: هدف از حضور در نمایشگاه های طلا و جواهر معرفی برند و آشنایی با همکاران است و نمی توان از آن توقع فروش محصول داشت. با حضور در نمایشگاه ها در واقع بستر برای همکاری با همکاران در دیگر شهرستان ها فراهم می شود.

وی حضور در هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد را تجربه موفق و خوبی برشمرد و عنوان کرد: در این نمایشگاه با توجه به اینکه شهر مشهد قطب تولید طلا وجواهر هست توانستیم علاوه بر معرفی موسسه و آشنایی با همکاران سفارش هایی برای سنگ های خود بگیریم

خلیلیان با بیان اینکه نمایشگاه مشهد به نسبت نمایشگاه های دیگر که تا کنون برگزار شده، قوی ترین نمایشگاه بوده است گفت: این نمایشگاه اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی بسیار برنامه ریزی شده و منظمی داشت و خوشبختانه مردم از برگزاری آن کاملا مطلع بوده و استقبال خوبی داشتند.

ضرورت تغییر در مکان نمایشگاه تهران

مدیر عامل موسسه گوهر شناسی نامی ادامه داد: خوشبختانه ایراد و نقصی که نمایشگاه تهران دارد و بارها متذکر شده ایم در این نمایشگاه نبود و ساعات برگزاری نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 عصر بود در حالی که نمایشگاه تهران از ساعت 8 صبح تا 15عصر برگزار می شود که در این  ساعات مشتریان که اصطلاحا مشتریان خانه دار اطلاق می شوند به دلیل اینکه شاغل بوده و سرکار هستند، امکان بازدید از نمایشگاه را ندارند.

خلیلیان اظهار داشت: با توجه به اینکه به دلیل ترافیک تهران امکان برگزاری نمایشگاه در ساعات عصرگاهی نیست به نظر من باید مسئولین تصمیمی اتخاذ کنند و برای استقبال بیشتر، یا تغییر مکان نمایشگاه یا تغییر روزهای برگزاری صورت بپذیرد.

ابهات قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده برای جواهرات؛ علاج واقعه قبل از وقوع

ایشان در ادامه با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرای آن از 13 دی ماه گفت: با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شاید از بخشی از مشکلات و معضلات صنعت طلا خلاص شده باشیم ولی در بخش جواهرات این قانون نیاز به بازبینی دارد.

وی افزود: بخش جواهرات بخش بزرگی از خانواده هنر صنعت طلا می باشد که باید به آن توجه ویژه شود.

خلیلیان تصریح کرد: محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در طلا مشخص است چون در فاکتورها وزن طلا که مشخص بوده و مابقی اجرت و سود است که مالیات بر ارزش افزوده از آن محاسبه می شود ولی در مورد جواهرات بسیار متغیر است به طوری مثال یک الماس یک قیراطی با تراش برلیان از قیراطی هزار دلار تا 7 هزار دلار می توانیم بخریم و اینکه چقدر از جنس جواهر ما اصل وچقدر سود است در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از جواهرات ما وارداتی هستند و بخش دیگر مانند فیروزه نیشابور و فیروزه کرمان تولید داخل هستند و در بخش مالیات بر ارزش افزوده باید ارائه فاکتور داشته باشیم گفت: امروزه جواهرات در چرخه تولید تبدیل به احسن می شوند و جواهرات انگشتر مدل قدیمی روی گردنبند مدل روز سوار می شود و به فروش می رسد که نمی توان در این موارد برای اداره مالیات فاکتوری ارائه داد و خود جواهر نیز به مرور زمان تغییر قیمت دارد و فاکتور قدیمی به کار نمی آید و این موارد در بخش جواهرات در هاله ای ابهام است.

وی تاکید کرد این ابهامات در بخش جواهر در مورد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید وجود دارد که ممکن است مشکلات بسیاری را ایجاد کند که ضرورت دارد علاج واقعه قبل از وقوع انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

نامدار خلیلیان

نمایشگاه طلاوجواهر مشهد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت