نبود شهرک های تخصصی طلا، بزرگ ترین آسیب به بدنه صنعت طلا
شهرک طلا یک موضوع تایید شده در همه دنیا است و همه کشور هایی که می خواهند در صنعت طلا رشد کنند با احداث شهرک طلا به نوعی از قشر تولید کننده خود حمایت کردند.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1401/03/25 | 00:03
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهان طلا ( گلدنیوز)؛ حمیدفروتن نژاد، مدیر گروه تولیدی زرتاج و عضو انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران بها، گوهر سنگ ها ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: به دلیل نبود شهرک های تخصصی طلا کارگاه های تولید طلا و جواهر در کوچه پس کوچه ها و در شرایط نبود استاندارد های صنعتی مجبور به کار هستند که این موضوع کیفیت کار و کیفیت عملیاتی آن ها را بسیار پایین آورده است.
وی افزود: شهرک طلا یک موضوع تایید شده در همه دنیا است و همه کشور هایی که می خواهند در صنعت طلا رشد کنند با احداث شهرک طلا به نوعی از قشر تولید کننده خود حمایت کردند.
فروتن نژاد با تاکید بر اینکه از هر بعد ایجاد شهرک طلا از الزامات هنر صنعت طلا است تصریح کرد: تولید کنندگان با حضور در این شهرک ها می توانند از امکانات ساده ای چون برق، دسترسی به ابزار آلات، پیدا کردن مشتریان در یک نقطه متمرکز، صادرات و... بهره مند شوند.
عضو انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان اظهار داشت: برای ایجاد شهرک های طلا خواست و همدلی و همکاری خود اعضای صنف نیاز است و پس از آن باید در قالب کارشناسی به گوش مسئولین رساند که این شهرک ها چقدر می توانند در تولید و کیفیت تولید و صادرات طلا تاثیر گذار باشند.
وی ادامه داد: تولید کنندگان طلا و جواهر به دلیل بحث امنیتی طلا داخل شهرک های صنعتی عمومی نمی توانند کار کنند و به دلیل نبود شهرک های طلا آسیب می بیند.
فروتن نژاد در ادامه سطح پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان را به لحاظ دکوراسیون گالری ها و ابزار آلات در یک سبک بسیار عالی و تقریبا بین المللی عنوان کرد و بیان داشت: بازدید کنندگان تخصصی و عموم مردم بسیار هوشمندانه از این نمایشگاه بازدید کردند و بازار نمایشگاه برای بازید کنندگان جذاب بود که می طلبد نمایشگاه های بعدی به همین کیفیت برگزار شود .
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری با کیفیت این گونه نمایشگاه ها در جهت رشد اقتصاد و توسعه داخلی کشور به موفقیت های بسیاری برسیم و چرخه تولید و فروش داخل کشور و اشتغالزایی بسیار خوب و ارزشمند پیش برود.
او در ادامه با بیان اینکه گروه تولیدی زرتاج به جهت شرکت در نمایشگاه ها سابقه کمی دارد بیان داشت: گروه تولیدی ما کار خود را به صورت سنتی تولید و وارد بازار می کرد تا کم کم با موضوع هزینه های بالا و کاهش قدرت خرید مردم بنا به شرایط اقتصادی مواجه شد و به همین جهت تصمیم گرفت که اجناس تولیدی خود را از تولید به مصرف و به نوعی با حذف واسطه ها به بازار عرضه کند.
وی توصیه کرد: تولید کنندگان سعی کنند که وارد بحث فروش شوند چرا که با نظرات وانتقادهای مردم و مصرف کنندگان واقعی مواجه می شوند و بازخورد سریعی دریافت می کنند .
فروتن نژاد با بیان اینکه شرکت در نمایشگا ها به تولید کنندگان از نظر فرهنگی و دانستن نیاز های واقعی مردم و دریافت سلایق واقعی برای تولید کمک می کند بیان داشت: در حال حاضر برند ما هم به صورت سنتی فروش دارد و هم شاخه ورود به بازار مصرف کننده را راه اندازی کرده و به صورت اینترنتی و عملی(ورود به نمایشگاه) از سال گذشته ورود خود را به نمایشگاه ها را شروع کرده و به عنوان یک استراتژی شرکت سالیانه حداقل در دو نمایشگاه را در برنامه خود قرار داد تا در نهایت به شرکت در نمایشگاه های بین المللی برسد.
وی در بیان علل عدم استقبال تولید کنندگان برای حضور در نمایشگاه ها گفت: برخی مسائل و استراتژی وزارت دارایی به نوعی برای تولید کنندگان طلا اذیت کننده بوده است مانند مالیات بر ارزش افزوده و برخی قوانین با توجه به کارشناسی نبودن وضع قوانین آسیب هایی را ایجاد می کند.
فروتن نژاد تصریح کرد: تولید کنندگان موظف هستند شفاف حرکت کنند و در عین شفافیت به نوعی به بحث برندیگ و مدل های روز دنیا بر اساس سلایق مشتریان داخل و بین المللی برسند.
عضو انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان با تاکید بر اینکه تمام ماشین آلات داخل کارخانه تولیدی زرتاج از محصولات تولید داخل هستند بیان داشت: خرید من تولید کننده از تولید کننده داخل اثر مرکب خواهد داشت و تولید کنندگان طلا وجواهر می توانند با کمی تحقیقات از برندهای حرفه ای و قوی را شناسایی و ماشین آلات خود را از این برند ها خرید کنند تا بقیه نیز مجبور بشوند کیفیت خود را بالا ببرند
وی خاطر نشان کرد: تمام محصولات تولید مجموعه ما بسیار ظریف و حرفه ای هستند و تماما با دستگاه های داخلی تولید می شوند.
مدیر گروه تولیدی زرتاج در بیان ویژگی های محصولات تولیدی برند خود گفت: گروه تولیدی ما برای اولین بار به جای استفاده از نماد در طلا به روایت یک تصویر پرداخته است و در یکی از جواهرات خود که در نمایشگاه رونمایی شد با نام «اشک زاینده رود» خشکی زایندهرود را به تصویر کشیده است.
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
نمایشگاه طلاوجواهر
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران بها، گوهر سنگ ها ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان
اشک زاینده رود
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده