پاسخ به انتقادها در خصوص تعدد نمایشگاه های طلا
سید علیرضا صدرزاده، مجری نمایشگاه طلا و جواهر ساری، در پاسخ به انتقادها درباره تعدد نمایشگاههای طلا در کشور گفت: اگر مفهوم نمایشگاه را در سطح توسعه بازارهای محلی و معرفی برندها در نظر بگیریم، تعدد آنها نهتنها اشکال نیست بلکه برای گسترش تعاملات در بازارهای منطقهای کاملاً ضروری است.
پروانه کاوسی(خبر نگار)
1404/10/01 | 16:10

سید علیرضا صدرزاده، مجری و برگزارکننده نمایشگاه طلا و جواهر ساری ، با اشاره به استقبال خوب از نخستین دوره این نمایشگاه به گلدنیوز گفت: مشارکت شرکتهای متعدد و رضایت بازدیدکنندگان نشان داد که نمایشگاههای منطقهای میتوانند به ایجاد پیوند میان تولیدکنندگان و بازارهای محلی کمک کنند.
او افزود: ساختار بازار طلا در شمال کشور بر پایه اعتماد سنتی شکل گرفته و اغلب معاملات بر اساس روابط خانوادگی و پرداختهای مدتدار انجام میشود؛ اما با افزایش قیمتها و تغییر نسل مشتریان، این مدل سنتی دیگر پاسخگو نیست و زمان معرفی سازوکارهای نو فرا رسیده است.
صدرزاده تأکید کرد که تحول در نوع خرید و فروش و پیدایش سلیقههای جدید، ضرورت ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را افزایش داده است و از همینرو نمایشگاه ساری نقشی متفاوت از رویدادهای مشابه در تهران یا مشهد دارد.
صدرزاده به سایت اخبار طلا و جواهر گلدنیوز گفت: انتقادهایی که گاه نسبت به افزایش تعداد نمایشگاههای طلا و جواهر در کشور مطرح میشود، ناشی از برداشت نادرست نسبت به وظایف هر نوع نمایشگاه است.
او توضیح داد: اگر تعریف نمایشگاه را صرفاً در قالب رویدادهای بزرگ ملی بدانیم، طبیعی است که تنها باید یک نمایشگاه جامع برای ماشینآلات و یک نمایشگاه برای مصنوعات برگزار شود؛ اما وقتی بحث توسعه بازارهای محلی و معرفی برندهای تازه مطرح میشود، تعدد نمایشگاهها نه تنها مضر نیست بلکه مطلوب است.
صدرزاده ادامه داد که سازمان توسعه تجارت ایران نیز این تفکیک را پذیرفته و مقرر کرده است که نمایشگاههای بینالمللی نیاز به مجوز از این سازمان دارند، در حالیکه نمایشگاههای تخصصی و منطقهای میتوانند با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شوند.
وی درباره امکان بهرهگیری از ظرفیت کشورهای ساحلی دریای خزر برای صادرات طلا گفت: آزاد شدن صادرات طلا نخستین مرحله لازم برای جذب مشتریان بینالمللی است. تفاوت استاندارد عیار میان ایران (۱۸) و کشورهای آسیای میانه (۲۲ تا ۲۴) تاکنون مانع توسعه صادرات بوده است.
در نخستین دوره این نمایشگاه، ۶۰ شرکت تولیدکننده و فعال در حوزه طلا و جواهر و صنایع وابسته از استانهای تهران، اصفهان، یزد، فارس، خراسان رضوی، مازندران و گیلان حضور داشتند. فضای نمایشگاه ۴ هزار متر مربع بود و برندهای حاضر علاوه بر مصنوعات طلا، در حوزههای نرمافزار تخصصی، امنیت و حملونقل نیز مشارکت داشتند.
صدرزاده با اشاره به موقعیت اقتصادی مازندران گفت این استان ششمین استان صنعتی کشور است و مجاورت ساری با شهرهای اقتصادی چون بابل و آمل آن را به محل مناسب برای برگزاری نمایشگاههای تخصصی تبدیل کرده است.
صادرات طلا و جواهر
اتحادیه طلا ساری
نمایشگاه طلا و جواهر ساری
اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده