هر نمایشگاه؛ یک فرصت بازاریابی
برپایی هر نمایشگاهی "یک بازاریابی" جدید است که موجب اتصال مصرف کننده و فروشنده طلا به تولید کننده است.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1400/05/18 | 00:05
یک تولیدکننده حوزه طلاوجواهر در مصاحبه با گلد نیوز برپایی نمایشگاه طلاوجواهر این صنف را موجب رونق کسب و کار های فروش و تولید طلا میداند و تاکید دارد هر نمایشگاه؛ یک فرصت بازاریابی مطلوب برای اهالی این حرفه، خاصه تولیدکننده هاست.
مجید بهشتیان از جوانان عرصه تولید طلاوجواهرات است. درباره نحوه کارش می گوید که این واحد تولیدی سنگ های قیمتی نظیر عقیق را روی طلا سوار می کند. طلاهایی که مشابه زیرخاکی ها هستند و جذابیت هایی برای مشتریانِ امروزی دارد.
او که قبلا به عنوان فروشنده طلا مشغول به کار بود، 5 سالی است که قدم در راه تولید گذاشته است. سابقه فروش مصنوعات خارجی را دارد اما پس از منع صادراتِ انواع طلاجات خارجی و رونقِ کار تولید کنندگان داخلی، بساط کسب و کار خود را از فروش به سمت تولید جهت داده است.
بهشتیان از طرفی اشاره دارد روند کاری تولید کارگاه های طلاسازی و مشتقات آن هم از یکسال گذشته خوابیده است. گرانی بازار را هم دخیل می داند و می گوید حتی در کارخانه خودش هم کاهش ظرفیت داده است.
روند کاری خود را اینگونه تعریف می کند که ابتدا سفارش کار را از بازار می گرفت و برای [مشتریاتی مشخص] مصنوعات را می ساخت. در این میان با افتِ نسبی بازار به دلیل گرانی و علاقه مردم برای خرید جواهراتی با اوزان پایین تر، کارخانه آقای بهشتیان باید دستگاه های تولیدی جدیدیی را وارد کشور کند تا توان کار روی جواهرات سبک و ظریف تر را داشته باشد.
تاکید دارد برای تولید مصنوعات ظریف به تجهیزاتی نیاز است که تولیدکنندگان ماشین آلات داخلی به پیشرفت لازم در این خصوص نرسیده اند؛ مثلا امروز که بسیاری مصنوعاتِ بالای 10گرم مثل گذشته مشتری ندارند، تولید و سنگ گذاریِ مصنوعاتی با اوزان پایین، محتاجِ تجهیزات پیشرفته تر خارجی است.
کارخانه آقای بهشتیان کارهایی بالاتر از 10 و تا 15 گرم تولید می کند و بازار در حال حاضر برای او چندان رضایت بخش نیست. مدتیِ خط تولید "سوار کردن فیروزه روی نقره" را به راه می اندازد. فیروزی گران است و در بازار جواب نمی دهد. او می گوید: هرچه طلا ارزان تر شود، به نفع فعالان این صنف و خاصه تولید رونق می گیرد.
بهشتیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار "گلد نیوز" درباره نتایجِ حذف مالیات از اصل طلا، اجرای این قانون را بسیار در رونق بازار تاثیر گذار می داند.
این تولید کننده صنف طلاوجواهر که چند دوره هم در نمایشگاه های تخصصی حضور داشته، از برگزاری مجدد این قبیل نمایشگاه ها استقبال می کند و تاثیر آن را مثبت می داند. در نمایشگاه امسالِ شیراز حضور ندارد ولی به طور کلی برپایی هر نمایشگاهی را "یک بازاریابی" جدید می داند که موجب اتصال مصرف کننده و فروشنده طلا به تولید کننده است.
انتهای پیام/
ترند
طلا
پیشنهاد ویژه
نمایشگاه شیراز
نمایشگاه طلا وجواهر
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده