هفت برنده «جایزه جهانی جواهرات JWA 2025» مشخص شدند

انقلاب سبز در قلب طلا

هفت شرکت بین‌المللی که تعهد جهانی صنعت جواهرات به ایجاد تغییرات مثبت و پایداری را به وضوح نشان داده‌اند، به عنوان برندگان «جایزه پایداری JWA 2025» (جوایز جهانی جواهرات) معرفی شدند. این شرکت‌ها که از کشورهایی چون چین، هنگ‌کنگ، هند، ایتالیا، ایالات متحده و ویتنام انتخاب شده‌اند، قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر در جریان پذیرایی نمایشگاه جواهرات و سنگ‌های قیمتی جهان هنگ‌کنگ (JGW) مورد تقدیر قرار گیرند.

امیر کشانی(سردبیر)

1404/07/21 | 13:07

نظری ثبت نشده

انقلاب سبز در قلب طلا

به گزارش گلدنیوز ، سلین لائو، مدیر نمایشگاه‌های جواهرات در Informa Markets Jewellery، اظهار داشت: «چه سال استثنایی‌ای! تمامی آثار ارسالی واقعاً برجسته بودند، به طوری که آرزو می‌کردیم بتوانیم از تک‌تک آن‌ها قدردانی کنیم. پایداری و موفقیت تجاری به طور طبیعی مکمل یکدیگرند، اما هنگامی که مأموریت اصلی یک شرکت فراتر از منافع مالی می‌رود، تأثیر آن به طور تصاعدی گسترش می‌یابد. همان‌طور که داوران ما مشاهده کردند: پایداری فراتر از کسب و کار خوب است. تغییرات معنادار از اینجا آغاز می‌شوند؛ در شرکت‌هایی که تأثیر مثبت ایجاد می‌کنند، نه به این دلیل که سودآور است، بلکه چون راه دیگری برای پیشرفت نمی‌بینند.»

لائو ادامه داد: با تکامل انتظارات مصرف‌کنندگان، پایداری نه تنها یک انتخاب، بلکه یک ضرورت برای بقای طولانی‌مدت کسب و کار است. او افزود: «هدف این است که پایداری را نه چیزی که کسب‌وکارها انجام می‌دهند، بلکه چیزی که اساساً هستند، ببینیم و ما معتقدیم این مسیری است که برندگان سال ۲۰۲۵ ما دنبال می‌کنند.»

تجلیل از برندگان و پنل قهرمانان

به گزارش جولری نت ، برندگان جوایز ۲۰۲۵ در نمایشگاه JGW، که مقصد اصلی تأمین جواهرات B2B در صنعت است، در ۱۷ سپتامبر در سالن بزرگ مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های هنگ‌کنگ (HKCEC) تجلیل خواهند شد. علاوه بر این، برندگان و فینالیست‌ها برای شرکت در «سری پنل قهرمانان پایداری» دعوت می‌شوند تا تجربیات الهام‌بخش خود را به اشتراک بگذارند.

برگزیدگان توسط متخصصان برجسته‌ای از حوزه‌های مختلف صنعت جواهرات و خارج از آن انتخاب شدند. هیئت داوران شامل جان مالیگان، رئیس استراتژی پایداری در شورای جهانی طلا (WGC)؛ برندی دالو، رئیس جامعه جواهرات اخلاقی؛ کارولین یوان، معاون بورس الماس شانگهای (SDE)؛ اندرو لائو، مدیر مشاوره ESG در Colliers Asia؛ و جان پورتر، مدیر ESG در شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای زیبایی B2B، Meiyume، بودند.

مالیگان گفت: «فرآیند داوری هم پاداش‌دهنده بود و هم چالش‌برانگیز، که عمدتاً به دلیل عمق و کیفیت استثنایی آثار ارسالی بود. مشاهده تلاش بسیاری از شرکت‌های متنوع جواهرات برای ایجاد تأثیر معنادار و کمک به پیشرفت در عوامل مختلف زیست‌محیطی و اجتماعی، بسیار رضایت‌بخش بود. امیدوارم برندگان، سایر شرکت‌ها را ترغیب کنند تا فرصت‌های بیشتری را برای دستیابی به اهداف مشترک پایداری ما بپذیرند و جاه‌طلبی‌های خود را برای تبدیل شدن به عاملان تغییر گسترش دهند.»

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، دالو اظهار داشت: برندگان امسال استانداردی را برای آنچه پیشرفت معنادار در پایداری به نظر می‌رسد، تعیین می‌کنند. «اقدامات آن‌ها نشان می‌دهد که هدف و سود می‌توانند و باید در چشم‌انداز کسب و کار امروز همزیستی داشته باشند. این شرکت‌ها صرفاً انتظارات را برآورده نمی‌کنند؛ آن‌ها با شفافیت، نوآوری و پاسخگویی، انتظارات را بازتعریف می‌کنند. رهبری آن‌ها یک معیار واضح برای دیگران در صنعت فراهم می‌کند.»

پورتر افزود: «برندگان جوایز، یک اصل حیاتی پایداری را تقویت کردند: آنچه اندازه‌گیری شود، مدیریت می‌شود. تمامی فینالیست‌های ما برنامه‌های چشمگیری را برای ترویج پایداری در حوزه‌های نفوذ خود نشان دادند. آنچه برندگان را در دسته‌بندی‌های مربوطه متمایز می‌کند، تأثیر ملموس و قابل اندازه‌گیری است که آن‌ها از برنامه‌های خود به دست آورده‌اند.»

یوان نیز با تمجید از شرکت‌ها گفت: «این شرکت‌ها در میان تغییرات قابل توجه بازار، نمونه‌های الهام‌بخشی ارائه می‌دهند. هر کسب و کار شرکت‌کننده، فارغ از اندازه، مسئولیت اجتماعی و پایداری را به اهداف استراتژیک کلیدی خود ارتقا داده و آن‌ها را در عملیات روزانه خود گنجانده است. دستاوردهای آن‌ها یک حقیقت اساسی را برجسته می‌کند: رشد کسب و کار پایدار، ارزش تجاری و اجتماعی را متعادل می‌کند. در واقع، ارزش اجتماعی، سنگ بنای موفقیت پایدار شرکت‌هاست.»

معرفی برندگان جایزه جهانی جواهرات 2025

۱. جایزه مدیریت محیط زیست: جواهرسازی با کاشت 10 میلیون درخت و احیاء 160 منبع آبی

Hari Krishna Exports Pvt Ltd (هند)

این شرکت در سال ۲۰۲۴، طرح‌های زیست‌محیطی شاخص خود را تقویت کرد، از جمله:

پروژه «مأموریت رودخانه»: یک برنامه جامع احیای حوضه آبریز که طی آن شرکت بیش از ۱۶۰ منبع آبی را احیا کرده و تقریباً ۳۶ میلیارد لیتر آب را حفظ کرده است.

پروژه «مأموریت ۱۰۲۰۳۰»: یک کمپین ۱۰ ساله درختکاری با هدف کاشت ۱۰ میلیون درخت تا سال ۲۰۳۰. این شرکت با کاشت بیش از ۳.۵ میلیون درخت، اکوسیستم‌ها را احیا کرده و جوامع محلی را توانمند ساخته است.

جواهرسازی با کاشت 10 میلیون درخت و احیاء 160 منبع آبی

۲. جایزه مسئولیت اجتماعی :جواهرسازی که ۵۴ میلیون وعده غذا اهدا کرد

Shop LC (ایالات متحده)

شرکت Shop LC با مأموریت ارائه ارزش‌های برجسته به مشتریان، از طریق برنامه «خرید شما غذا می‌دهد» (**Your Purchase Feeds**)، تاکنون بیش از ۵۴ میلیون وعده غذایی اهدا کرده است. هدف این شرکت جاه‌طلبانه است: تأمین ۱ میلیون وعده غذایی مدرسه در روز تا سال ۲۰۴۰.

جواهرسازی که ۵۴ میلیون وعده غذا اهدا کرد

۳. جایزه فناوری برای آینده‌ای پایدار : کاهش 80درصدی هزینه های جواهرساز چینی با هوش مصنوعی

Shenzhen Kinghood Jewelry Manufacturing Co Ltd (چین)

این شرکت پیشرو در زمینه خدمات فلزات گرانبها، «پلتفرم سفارشی‌سازی C2M جواهرات طلا» را معرفی کرد. این سیستم با ادغام قابلیت‌های سفارشی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی، مدل‌های سنتی مبتنی بر موجودی را مختل کرده است. از زمان راه‌اندازی، گردش موجودی از ۳۰ روز به تنها ۱۵ روز کاهش یافته و هزینه‌های نگهداری سرمایه تا ۸۰ درصد کم شده است.

کاهش هزینه های تولید جواهر با هوش مصنوعی

۴. جایزه تنوع و برابری : جواهرسازی با مدیریت برجسته زنان

Nanjing Baojie Technology Co Ltd (چین)

این شرکت مادر برند Bojem Jewelry، با حضور دیجیتالی چند پلتفرمی که بیش از ۵ میلیون دنبال‌کننده دارد (۸۸ درصد زن)، تنوع را از طریق روایت‌گری و تعامل با جامعه ترویج می‌دهد. بیش از ۸۵ درصد نیروی کار و ۷۰ درصد موقعیت‌های مدیریتی این شرکت را زنان تشکیل می‌دهند؛ اعدادی که بسیار فراتر از میانگین صنعت است.

طلاسازی و محیط زیست

۵. جایزه رهبری پایدار: شرکتی که جواهرات را با ۱۰۰٪ فلزات بازیافتی می سازد

Legor Group SpA (ایتالیا): این متخصص در شیمی فلزات گرانبها، اکنون می‌تواند گواهی دهد که محصولاتش منحصراً با فلزات گرانبهای ۱۰۰٪ بازیافتی (طلا، نقره، پلاتین، پالادیوم و رودیوم) تولید می‌شوند. این یک انتخاب اخلاقی است که با اصول اقتصاد چرخشی همسو است.

Phu Nhuan Jewelry Joint Stock Company (PNJ) (ویتنام): PNJ که یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و خرده‌فروشان جواهرات ویتنام است، با ابتکارات ملی مسئولیت اجتماعی مانند سوپرمارکت‌های کوچک «صفر دونگ» و کمپین‌های آموزشی شناخته می‌شود. PNJ در سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح سود در تاریخ خود دست یافت که نشان‌دهنده موفقیت مالی قوی همراه با شیوه‌های برجسته ESG است.

Valentine Silver International (هند): این شرکت که ۱۰۰٪ تولید خود را به بازارهای بین‌المللی اختصاص می‌دهد، به دلیل ادغام اهداف پایداری در ارزش‌های اصلی خود متمایز است. خلاقیت این شرکت در انجام متفاوت کارهای روزمره نهفته است: تبدیل گرد و غبار به نقره، ضایعات به هنر و مناطق صنعتی به پناهگاه‌های سبز. این شرکت در سال ۲۰۲۴، رشد ۱۵ درصدی در سفارشات جهانی از سوی مشتریان متمرکز بر پایداری را تجربه کرد.

برچسب:

جایزه جهانی جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت