مقاومت لوکسها در طوفان قیمتها
بهرغم جهش بیسابقه بهای طلا و افت ۳ درصدی درآمد بخش جواهرات گروه LVMH، دو برند نمادین تیفانی و بولگاری با رشد فروش و احیای فروشگاههای خود، مسیر نزولی بازار لوکس را معکوس کردند.
حسین راشدی(مترجم)
1404/08/12 | 11:08

به گزارش سایت اخبار طلا گلدنیوز ، تحلیل تازه نشان میدهد که رویکرد خلاقانه تیفانی و توسعه خطوط نمادین بولگاری، جواهرات گرانقیمت را به مقاومترین بخش هلدینگ لوکس لوئیویتون (LVMH)بدل کرده است؛ در حالی که فشار هزینههای مواد اولیه و نوسانات ارزی، حاشیه سود غولهای جهانی طلا و جواهر را در سطح هشدار نگهداشته است.
به رغم مشکلات اقتصادی و قیمتهای بالای طلا، تیفانی و شرکا همچنان به عنوان یکی از قویترین عملکردها تحت نظر غول لوکس LVMH میدرخشد. نتایج سهماهه سوم این گروه نشان دهنده کاهش ۳ درصدی در بخش ساعت و جواهرات آن و کاهش درآمد به ۲.۳۲ میلیارد یورو (۲.۷ میلیارد دلار آمریکا) است. در طول نه ماه اول سال، کل فروش جواهرات و ساعت با ۲ درصد کاهش به ۷.۴۱ میلیارد یورو (۸.۶۱ میلیارد دلار آمریکا) رسید. با این حال، تیفانی و بولگاری، دو برند اصلیLVMH، با رشد قابل توجه فروش، این روند را پشت سر گذاشتند و این نشاندهندهی انعطافپذیری جواهرات لوکس و مجموعههای نمادین آنها است.
«رودولف اوزون»، رئیس روابط سرمایهگذاران LVMH، گفت که تیفانی به «رشد دو رقمی از خطوط نمادین خود» دست یافته است که با فروش رکوردشکن جواهرات اعلا و عملکرد قوی فروشگاههای بازسازیشده پشتیبانی میشود. بولگاری نیز در بخش جواهرات لوکس به درخشش خود ادامه داد.
به گزارش سایت طلا گلدنیوز، این گزارش «جِمزنیوز» خاطرنشان میکند که احیای بازار تیفانی به ویژه در آسیا قابل مشاهده بوده است؛ علاوه بر این، بازار چین برای تیفانی بهبود قابل توجهی را نشان میدهد، اگرچه حرکت بولگاری در آنجا همچنان کندتر است.
به گزارش گلدنیوز ، در حالی که نوآوری خلاقانه و نوسازی فروشگاههای تیفانی همچنان در حال نتیجه دادن است، افزایش قیمت طلا و سایر فشارهای اقتصاد کلان، چالشهای جدیدی را برای حاشیه سود LVMH ایجاد کرده است. طلا اخیراً در بحبوحه عدم قطعیت جهانی و پیشبینی کاهش بیشتر نرخ بهره ایالات متحده، از مرز 4 هزار دلار در هر اونس عبور کرده است - سطحی بیسابقه. تحلیلگران هشدار میدهند که این قیمتهای بالای کالاها، همراه با دلار ضعیفتر و تعرفههای جدید، حاشیه سود بخش لوکس را کاهش میدهد.
«جان کاکس»، رئیس سهام سوئیس در «Kepler Cheuvreux»، اظهار داشت که «هر یک از این عوامل به تنهایی قابل جبران هستند، اما همه با هم، بسیار دشوار میشود.»
اگرچه برندهای جواهرات لوکس مانند «تیفانی»، «بولگاری»، «کارتیه» و «ون کلیف و آرپلز» از همتایان مد و کالاهای چرمی خود بهتر عمل کردهاند، سودآوری کلی LVMH همچنان تحت فشار است. بخش مد آن شاهد کاهش ۱۸ درصدی سود بود، در حالی که سود ساعت و جواهرات در نیمه اول سال ۱۳ درصد کاهش یافت. با توجه به اینکه جواهرات بیش از ۱۲ درصد از فروش این گروه را تشکیل میدهند، حتی تغییرات کوچک در بازار نیز پیامدهای مالی بزرگی دارند.

برای متعادل کردن هزینههای فزاینده، انتظار میرود LVMH و سایر خانههای جواهرات قیمتها را با احتیاط افزایش دهند. تحلیلگرانی مانند «لوکا سولکا» از «برنشتاین» معتقدند که حتی افزایش اندک قیمتها میتواند هزینههای بالاتر قیمت طلا را جبران کند، زیرا این فلز گرانبها تنها ۵ تا ۱۰ درصد از هزینههای تولید جواهرات لوکس را تشکیل میدهد. با این حال، گروههای لوکس باید با احتیاط عمل کنند. افزایش شدید قیمتها، به ویژه در بازارهایی که هنوز در حال بهبود از رکود اقتصادی هستند، خطر بیگانه شدن مصرفکنندگان نسبت به این کالاها را به همراه دارد.
در حالی که عملکرد تیفانی کورسویی از خوشبینی را نشان میدهد، بخش گستردهتر لوکس با مسیری غیرقابل پیشبینی در پیش رو است. نوسانات اقتصادی، نوسانات ارز و هزینههای مواد اولیه حتی قویترین برندها را نیز آزمایش خواهد کرد. با این حال، حرکت پایدار تیفانی و استراتژیهای نوآورانه خردهفروشی، قدرت پایدار این برند را در امپراتوری درخشان LVMH برجسته میکند. اگر تیفانی با خردمندی مدیریت شود، میتواند جواهری باقی بماند که LVMH را در جریان جزر و مدهای آشفته مالی و پویاییهای متغیر مصرفکنندگان در سراسر جهان تثبیت میکند.
جواهرات تیفانی
جواهرات لوکس
جواهرات بولگاری
جواهرات لویی ویتون
اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده