هندی ها طلا میخرند ؛/برنامه 28 درصد از هندی های شهری برای خرید طلا
گروه بین الملل گلدنیوز: طبق نظرسنجی انجام شده، تقریباً 28 درصد از هندی های شهری قصد دارند در سه ماه آینده برای خرید طلا هزینه کنند و این نشان دهنده اشتیاق مجدد به فلز زرد در میان اثرات رو به افول موج دوم کووید-19 است.
حسین راشدی(مترجم)
1400/07/03 | 00:07
به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت livemint، صنعت طلا و جواهر که تحت تأثیر اختلالات ناشی از کووید در سال 2020 قرار گرفته بود، علائم بهبودی را در ژانویه تا مارس امسال نشان داد. با این حال، موج دوم همه گیری کرونا آن را متوقف کرد.
در حالی که دولت های ایالتی محدودیت های عبور و مرور را به آرامی کاهش می دهند، کسب و کارها شروع به بازگشایی می کنند و خرده فروشان سازمان یافته امیدوارند تقاضای مصرف کننده در فصل جشن های امسال احساسات مثبتی را برانگیزد.
طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار YouGov's Diwali Spending Index، تقریباً سه نفر از هر ده فرد شهری در هند (28 درصد) در حال برنامه ریزی برای هزینه کردن در طلا طی سه ماه آینده هستند.
دیوالی (Diwali) یکی از جشن های قدیمی هند است که معمولا بین اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر برگزار می شود و پنج روز به طول می انجامد. جشن دیوالی امسال 4 نوامبر (13 آبان 1400) آغاز می شود.
داده های مربوط به شاخص مذکور توسط YouGov Omnibus از بین 2021 پاسخ دهنده در کشور بین 17 تا 20 آگوست به صورت آنلاین جمع آوری شده است که نماینده جمعیت آنلاین بالغ در هند است.
طبق این نظرسنجی، تقریباً سه نفر از هر پنج شرکت کننده (58 درصد) قصد دارند طلا را برای مصارف شخصی یا خانوادگی یا به شکل طلای فیزیکی یا از طریق طرح طلا توسط خرده فروشان سازمان یافته خریداری کنند.
38 درصد باقی مانده احتمالاً برای سرمایه گذاری روی فلز زرد از طریق صندوق های طلا یا به صورت طلای فیزیکی هزینه خواهند کرد.
براساس این گزارش، تقریبا 61 درصد از افراد 41 تا 56 ساله تا حدودی بیشتر از افراد 6 تا 24 ساله ( 54 درصد) و افراد 24 تا 40 ساله (56 درصد) طلا برای استفاده شخصی خریداری می کنند.
علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد که 69 درصد از این خریداران آینده طلا معتقد بودند که دیوالی و فصل جشن ها بهترین زمان برای خرید طلا است، که تمایل آنها به خرج کردن در فصل جشن ها را برجسته می کند.
صدور گواهی مشخصه گذاری و آفرها یا تخفیفات در شرق هند از اهمیت بیشتری برخوردار است (به ترتیب 71 و 50 درصد)، در حالی که هزینه ها بیشتر از بقیه مردم برای مشتریان منطقه جنوبی (46 درصد) جذاب است.
به طور مشابهی، توصیه های دوستان و خانواده هنگام تصمیم گیری برای اینکه از کجا طلا بخرند، برای مردان بسیار مهمتر از زنان است (24 درصد در مقابل 10 درصد).
منبع: livemint.com
ترند
پیشنهاد ویژه
طلای هند
تقاضای هندی ها به طلا
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده