روزهای طلایی برای طلافروشان هندی

روزهای طلایی برای طلافروشان هندی

دعوت نامه های عروسی ارسال شده این خبر خوبی برای جواهرفروشان هند است، زیرا تنفس در همه گیری به این معناست که آنها می توانند انتظار بهبود در پردرآمدترین دوره فروش خود داشته باشند.

حسین راشدی(مترجم)

1400/07/20 | 00:07

نظری ثبت نشده

روزهای طلایی برای طلافروشان هندی

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت لایو مینت، در سه ماهه پایانی سال، هندی ها معمولاً خرید طلا و جواهرات خود را برای جشن های ازدواج افزایش می دهند، در حالی که فروش سکه و شمش برای سرمایه گذاری در طول چند جشن که با دیوالی به اوج می رسد، یا همان جشنواره نورها که امسال در ماه نوامبر برگزار می شود، افزایش می یابد.

پاندمی و توقف بازار

اما در طول بیماری همه گیر کرونا، آنها عمدتا هزینه های خود را برای فلزات گرانبها متوقف کردند زیرا قیمت ها افزایش یافت و محدودیت های عبور و مرور اقتصاد را فلج کرد، عروسی ها را به تاخیر انداخت و جشنواره ها در سکوت فرو رفت. در حال حاضر، با رسیدن میزان ابتلای روزانه به پایین ترین حد در هفت ماه گذشته و افزایش نرخ واکسیناسیون، خوش بینی به فصل پیک فروش بهتر را افزایش می دهد.

جواهرفروشان بیشتر تشویق می شوند که حجم فروش به دلیل کاهش 17 درصدی قیمت طلا در بازارهای داخلی از بالاترین میزان خود در آگوست گذشته افزایش یابد، زیرا ارزش این فلز گرانبها در پی بهبود اقتصادی جهانی از همه گیری کاهش می یابد.

حدود 60 تا 70 درصد از مصرف طلای هند به شکل جواهرات است. داده های شورای جهانی طلا نشان می دهد که هندی ها 315.9 تن جواهرات طلا در سال 2020 خریداری کرده اند که تقریباً برابر کل خریدها در قاره های آمریکا، اروپا و همینطور خاورمیانه است. چین با 433.3 تن بزرگترین خریدار است.

خرید هندی ها در جشنواره

به گفته آشیش پته، رئیس شورای داخلی گوهر و جواهرات تمام هند، تقاضای منقبض شده و قیمت پایین تر می تواند فروش طلا در سه ماهه پایانی سال را تا 15 درصد بیشتر از مدت مشابه در دو سال پیش افزایش دهد.

داده های شورای جهانی طلا نشان می دهد که هندی ها 194.3 تن طلا در دوره جشنواره های اکتبر-دسامبر 2019 و 186.2 تن در مدت مشابه سال گذشته خریداری کردند.

پته در مورد پیک فروش سال گذشته گفت: «2020 یک انحراف (از معیار) بود.» در فصل جاری، قیمت طلا «کاهش یافته و مطلوب است؛ تعداد عروسی ها نیز بسیار زیاد است.»

تقاضای سرمایه گذاران

شمش طلا در سال گذشته به دلیل اقدامات گسترده محرکی که توسط بانک های مرکزی در طول همه گیری ایجاد شد، به رکورد خود صعود کرد که باعث جولان پول سرمایه گذاران به صندوق های قابل معامله در بورس شد. تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها اکنون در حال کاهش است زیرا فدرال رزرو اعلام می کند که می تواند خرید دارایی خود را کاهش دهد.

سوکی کوپر، تحلیلگر Standard Chartered Plc می گوید: «در غیاب علاقه شدید سرمایه گذاران، بازار فیزیکی زمینه را فراهم خواهد کرد و داده های تجاری اخیر به قطب های کلیدی نشان می دهد که به کاهش اخیر قیمت طلا واکنش نشان می دهند.» او گفت که با ورود بازار به پیک خرید خود، تقاضای افزایش یافته و واردات شمش هم جهش یافته است.

فقط در فصل جشنواره سال گذشته نبود که خرید طلا توسط هند کاهش یافت. به گفته شیراگ شث، مشاور Metals Focus ، پس از کاهش به کف بیش از دو دهه یعنی 446.4 تن در سال 2020، فروش می تواند تا 50 درصد برای کل سال 2021 افزایش یابد.

شث در حالی که هشدار می دهد که عوامل بالقوه این پناهگاه امن که می تواند باعث افزایش قیمت شمش شود-به ویژه بحران انرژی که ممکن است منجر به تورم بالا شود و بر رشد جهانی تأثیر بگذارد- گفت: «اگر قیمت ها در آستانه فصل جشنواره به همان اندازه باقی بمانند، سپس فروش خوب خواهد بود.»

منبع: livemint.com

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلای هند

عروسی هندی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت