پروژه حذف سیانید از فرآیند فرآوری طلا

پروژه حذف سیانید از فرآیند فرآوری طلا

شرکت معدنی نیومونت یک قرارداد مجوز انتقال فناوری با DST امضا کرد تا از فناوری استخراج طلای بدون سیانید خود استفاده کند.

حسین راشدی(مترجم)

1400/08/23 | 00:08

نظری ثبت نشده

پروژه حذف سیانید از فرآیند فرآوری طلا

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت اینترنشنال ماینینگ، ادعای او به پشتوانه یکی از بزرگترین شرکت های معدنی طلا در جهان است که اخیراً چنین حرکتی را با کمک DST انجام داده است.

در ماه دسامبر، شرکت معدنی نیومونت (Newmont) یک قرارداد مجوز انتقال فناوری با DST امضا کرد تا از فناوری استخراج طلای بدون سیانید خود، معروف به CLEVR Process استفاده کند.

به گفته این شرکت، فرآیند CLEVR از سیانید استفاده نمی کند، هیچ مایع سمی یا پساب گازی تولید نمی کند و باقی مانده های جامد بی اثر، پایدار و غیر اسیدی هستند. با شست و ‌شوی سریع سینتیک که 1-2 ساعت طول می کشد، توانایی تصفیه سنگ ‌های دیرگداز و رسیدگی به فلزات اساسی، به علاوه هزینه ‌های سرمایه ای/عملیاتی رقابتی، این راه‌حل در بازار طلا اهمیت پیدا کرده است.

پس از آزمایش این فرآیند بر روی انواع سنگ معدن از منابع مختلف،DST  اکنون در مرحله تجاری سازی CLEVR  است.

قرارداد با نیومونت به دنبال یک برنامه آزمایشی موفق در سه ماهه منتهی به مارس سال جاری است که پس از آن شرکت معدنی طلا علاقه خود را برای اجرای چنین توافقی ابراز کرد. این امر منجر به انجام آزمایشات لیچینگ آزمایشگاهی CLEVR توسط نیومونت در تاسیسات فنی خود در انگلوود، کلرادو شد.

به عنوان بخشی از توافق، دی.اس.تی  و نیومونت درباره موارد زیر توافق کردند:

مجوز دو ساله و غیر انحصاری برای استفاده از CLEVR در مقیاس آزمایشگاهی در تاسیسات فنی کلرادو، با امکان تمدید برای یک دوره دو ساله دیگر تحت شرایط مشابه؛

پشتیبانی از پیاده‌سازی فناوری توسط DST، شامل تمامی پروتکل ‌های آزمایشگاهی فناوری، علاوه بر جلسات آموزشی فنی برای شروع و پشتیبانی از انتقال فناوری و عملیات عملی؛

پشتیبانی از فناوری در حال انجام، و برای DST بررسی طرح های تست آزمایشگاهی، اجرا و نتایج انجام شده توسط نیومونت؛

و هر گونه الزامات افزایش مقیاس فرآیند ناشی از کاربردهای مثبت CLEVR به طور مشترک با نیومونت در تأسیسات فنی DST در کانادا و/یا در محل با استفاده از فناوری و تخصص گروه مهندسی DST انجام خواهد شد.

پروژه حذف سیانید از فرآیند فرآوری طلا

لمیو گفت که این توافق باید به عنوان نشانه ای در نظر گرفته شود که صنعت طلا در مورد ارزیابی رویکردهای فرآوری جایگزین جدی است.

او به این وبسایت گفت: «فرآیند CLEVR متعلق به دی.اس.تی یک فناوری جدید پردازش طلای بالغ و توسعه‌یافته است که به شرکت‌های بزرگ اجازه می ‌دهد تا به درستی ارزیابی کنند که چگونه می‌ توان آن را در یک پروژه معین از نظر مزایای زیست ‌محیطی، کارایی عملیاتی، و هزینه ‌های عملیاتی و سرمایه ‌ای اجرا کرد. پس چنین سطحی از جزئیات امکان تصمیم گیری یکپارچه مناسب را فراهم می کند.»

او گفت که طی سال‌ها علاقه‌مندی صنعت به رویکردهای فرآوری جایگزین افزایش یافته است، که احتمالاً ادامه می‌یابد زیرا حوزه ‌های قضایی بیشتری عملیات سیانید را هدف قرار می دهند و اپراتورها را تحت فشار می گذارند تا وابستگی خود به  این ماده مایع به‌عنوان وسیله اصلی و یگانه بازیافت طلا کاهش دهند.

CLEVR  یکی از دو «فرآیند متالورژی جدید» است که DST در کارنامه خود دارد و دیگری  GlassLock Process نام دارد.

این یک فرآیند ثبت اختراع شده برای جداسازی و تثبیت آرسنیک است که اغلب با رسوبات مس، طلا، نقره یا چند فلز مرتبط است.

این شرکت گفت: در رویکرد DST، آرسنیک به شکل شیشه ای بسیار پایدار و نامحلول که می تواند حاوی 20 درصد آرسنیک باشد، ترکیب می شود، در حالی که الزامات روش شستشوی مشخصه سمی بودن EPA ایالات متحده و روش شستشوی رسوب مصنوعی را برآورده می کند یا از آن فراتر می رود.

همچنین در مرحله تجاری سازی، GlassLock  به لطف یک مرکز آزمایشی که توسط DST ساخته و اداره می شود، در مقیاس صنعتی کار می کند.

به گفته لمیو، افزایش تعداد کانسنگ‌های پیچیده در حال توسعه به این معنی است که احتمالاً علاقه بیشتری به CLEVR و GlassLock وجود دارد.

او گفت: «شیمی و شرایط فرآیند CLEVR می‌تواند به بهبود بازیابی طلا کمک کند.» وی ادامه داد: «این امر، همراه با توانایی DST برای تثبیت موثر و دائمی آرسنیک با استفاده از GlassLock، فرصت‌های خوبی را برای DST  فراهم می‌کند.»

در حالی که آنها نمی توانند به نتایج خاصی از این دو فناوری که مکمل یکدیگر هستند اشاره کنند، لمیو گفت DST  ادامه دارد و در حال حاضر روی برنامه های آزمایشی کار می کند که در آن روش روستینگ و شیشه ای شدن روی کنسانتره های پیچیده طلا اعمال می شود.

لمیو نتیجه‌گیری کرد: «اجرای فرآیند های متالورژیکی جدید در صنعت زمان می ‌برد و DST پیشرفت زیادی داشته است، و به انجام آن در طراحی و پارامترهای عملیاتی پیاده‌ سازی ‌های خاص GlassLock و/یا CLEVR در محل ادامه می‌دهد.»

منبع: im-mining.com

برچسب:

ترند

استخراج طلا

پیشنهادویژه

سیانید

فرآوری طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت