آمازون در تسخیر قایق های لایروبی طلا

آمازون در تسخیر قایق های لایروبی طلا

صدها قایق لایروبی که توسط معدنچیان غیرقانونی اداره می شود، در یک تب طلا در رودخانه مادیرا، یکی از شاخه های اصلی آمازون، جمع شده اند .

حسین راشدی(مترجم)

1400/09/08 | 00:09

نظری ثبت نشده

آمازون در تسخیر قایق های لایروبی طلا

به گزارش گلدنیوز به نقل از ماینینگ، قایق‌ های مجهز به پمپ در خطوطی به هم متصل شده‌اند که تقریباً در سراسر مادیرا گسترده شده‌اند. منبع رویترز قطعه های اگزوزها را مشاهده کرد که نشان می‌دهد آنها در حال جارو کردن بستر رودخانه برای طلا هستند.

دانیکلی آگوار، فعال نهاد گرینپیس برزیل در این مورد می گوید: «ما توانستیم دست کم 300 قایق را بشماریم. آنها حداقل دو هفته آنجا بوده اند و دولت هیچ کاری انجام نداده است.»

این تب طلا زمانی آغاز شد که رهبران جهان برای کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو گرد هم آمدند، جایی که برزیل متعهد شد حفاظت از جنگل های بارانی آمازون را افزایش داده است.

این ناوگان عظیم - که یک وب سایت محلی آن را با یک محله شناور مقایسه می کند - بسیار بزرگ است - طبق گزارش ها در اوایل این ماه پس از شایعاتی مبنی بر پیدا شدن ذخایر بزرگ طلا در مجاورت رودخانه مادیرا شروع به شکل گیری کرد.

منابع روزنامه Estado de São Paulo، ادعا می کنند: «آنها هر ساعت یک گرم طلا تولید می کنند.»

با این حال، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی برزیل، اجرای قوانین محیط زیستی را از زمان روی کار آمدن در سال 2019 تضعیف کرده است و چشم خود را بر تهاجم به زمین های حفاظت شده عمومی و بومی توسط چوب برهای غیرقانونی، دامداران و معدنچیان طلای موسوم به گربه وحشی که در مقیاس کوچک استخراج می کنند، بسته است.

لایروبی غیرقانونی رودخانه مادیرا

مادیرا حدود 2000 مایل (3300 کیلومتر) از سرچشمه خود در بولیوی تا جنگل های بارانی در برزیل و سپس به رودخانه آمازون را طی می کند.

این قایق‌های لایروبی از ناحیه Humaita به پایین رودخانه شناور شده‌اند، جایی که در آن استخراج غیرقانونی طلا افزایش یافته است و آخرین بار در فاصله 400 مایلی (650 کیلومتری) در  Autazes، یک ناحیه شهری در جنوب شرقی مانوس مشاهده شده‌اند.

سخنگوی آژانس حفاظت از محیط زیست برزیل ایباما گفت که مساله لایروبی غیرقانونی رودخانه مادیرا بر عهده دولت فدرال نیست، بلکه مسئولیت ایالت آمازوناس و آژانس محیط زیست آن IPAAM است.

رئیس IPAAM، جولیانو والنته، گفت که آژانس او ​​به نیروهای امنیتی ایالتی دستور داده است که اقدام کنند، اما او اصرار داشت که رودخانه در صلاحیت قضایی فدرال است و بنابراین اجرای آن باید به پلیس فدرال و آژانس ملی معدن (ANM) واگذار شود.

پلیس فدرال و ANM بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

آگوار می گوید: «همه در این برنامه آزادند. هیچ یک از مقامات کاری برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی معدن که در آمازون به یک اپیدمی تبدیل شده است، انجام نمی دهند.»

منبع: mining.com و theguardian.com

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

آمازون

قایق لایروبی طلا

محیط زیست

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت