گسترش اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای جواهرات
بر اساس گزارش موسسه مرجع تحقیقات بازار تکناویو ، پیش بینی میشود که اندازه بازار آنلاین جواهرات از سال 2024 تا 2028 با 19.98٪ رشد به میزان 58.4 میلیارد دلار افزایش یابد. گسترش فناوریهای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در کنار نوآوری در طراحی و فناوری جواهرات و گسترش دسترسی به اینترنت و پلتفرمهای تلفن همراه ، بازار آنلاین پر جنب و جوشی را برای جواهرات ایجاد کرده است.
امیر کشانی(سردبیر)
1403/06/05 | 14:06
به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، بازار آنلاین جواهرات بخش پر رونقی از صنعت تجارت الکترونیک است که طیف گسترده ای از محصولات جواهرات با کیفیت بالا را از طریق پلتفرم های مبتنی بر اینترنت، وب سایت های تجارت الکترونیک و بازارهای آنلاین به مصرف کنندگان ارائه می دهد.
بر اساس گزارش موسسه مرجع تحقیقات بازار تکناویو Technavio ، فروش آنلاین جواهرات تقریباً 15٪ از کل صنعت در سال 2022 را تشکیل داده است و پیش بینی میشود که اندازه بازار آنلاین جواهرات از سال 2024 تا 2028 به میزان 58.4 میلیارد دلار افزایش یابد.تخمین زده می شود که بازار در طول دوره پیش بینی CAGR 19.98٪ رشد کند.
نوآوری در طراحی و فناوری جواهرات و گسترش دسترسی اینترنت و پلتفرمهای تلفن همراه، دسترسی آسانتر به این محصولات را تسهیل کرده و بازار آنلاین پر جنب و جوشی را برای جواهرات ایجاد کرده است. این محیط پویا بر تغییر به سمت نوآوری دیجیتال در صنعت جواهرات تاکید می کند، جایی که تکنولوژی و ترجیحات مصرف کننده برای بازتعریف تجربه خرید همگرا می شوند.
صنعت جواهرات شاهد تغییر قابل توجهی به سمت توزیع چندجانبه است زیرا فروشندگان به دنبال گسترش پایگاه مشتریان خود و افزایش درآمد هستند. این روند بر تغییر عادات خرید، افزایش مصرف کنندگان دیجیتال ، به ویژه نسل هزاره، و راحتی خرده فروشی آنلاین متمرکز است. برندهایی مانند: لوئی ویتون ، تیفانی ، ریچموند و تایتن این روند را پذیرفته اند و عملیات آفلاین و آنلاین خود را یکپارچه کرده اند.
بازار طلا و جواهر آنلاین با روندهایی مانند تجربه های مجازی، دروازه های پرداخت ایمن، گزینه های سفارشی سازی و بازپرداخت و بازپرداخت آسان رونق گرفته است.
گردنبند، آویز، النگو، ساعت، خلخال، ساخته شده از فلزات گرانبها و مروارید، محصولات جواهرات محبوب در فروش های آنلاین هستند.
ویژگی های تعاملی، رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به افزایش فروش کمک می کنند. برندهای جواهرات با اینفلوئنسرها همکاری می کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند. خرده فروشان آنلاین جواهرات تجربه خریدی بینظیر را تضمین میکنند.
با توجه به سرمایه گذاری گسترده برندهای معروفی همچون لوئی ویتون ، تیفانی بر روی فروش آنلاین جواهرات به نطر میرسد که باید فروش آنلاین در بازار جواهرات را بیش از گذشته جدی گرفت و در ایران هم با ایجاد زیرساخت های اصولی برای ورود به این دنیای مهم و روبه رشد برنامه ریزی کرد.
به عنوان نمونه مجموعه بنک طلا با هدف حمایت از تولید ملی برای اولین بار در ایران، سیستم مکانیزه فروش عمده آنلاین طلا را طراحی و اجرا کرده است. این مجموعه اولین تجربه موفق در فروش عمده طلا و جواهرات به شکل آنلاین محسوب میشود که میتواند چشم انداز روشنی را پیش روی صنعت طلاوجواهر ایران قرار دهد.
این پلتفرم به تولیدکنندگان این امکان را میدهد که محصولات خود را برای نمایش و فروش به فروشگاه آنلاین بنک طلا معرفی کنند.
این پلتفرم به ویتریت داران نیز این امکان را میدهد که بدون پرداخت هیچ هزینهای، از جمله هزینههای رفت و آمد و استرسهای ناشی از حمل طلا، با آرامش و تمرکز بیشتری، طلای مورد نیاز فروشگاه خود را با توجه به سلیقه مشتریان از بین هزاران محصول قابل سفارش در فروشگاه آنلاین بنک طلا سفارش دهند.
تجربیاتی از این دست میتواند مقدمه ای بر رشد اصولی بازار آنلاین طلاوجواهرات در ایران همگام با بازارهای جهانی باشد.
به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، در بازار آنلاین جواهرات، مشتریان حساس به قیمت در بازارهای در حال توسعه ترجیح می دهند جواهرات گران قیمت را به صورت آفلاین خریداری کنند، زیرا عامل لمس و احساس و اعتقاد به امتحان محصولات قبل از خرید است برای آنها بسیار مهم است.
این اولویت چالشی برای رشد بازار جهانی جواهرات آنلاین است، به ویژه در کشورهایی مانند هند، جایی که بسیاری از مشتریان همچنان ترجیح می دهند از فروشگاه های فیزیکی بازدید کنند. برای مقابله با این چالش، تولیدکنندگان و خردهفروشان فناوریهای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را در پورتالهای وب و اپلیکیشنهای موبایل خود ادغام میکنند و به مشتریان اجازه میدهند تا جواهرات را به صورت مجازی امتحان کنند. با این حال ضعیف فناوری، به ویژه در میان خرده فروشان آنلاین کوچک، یک مانع مهم باقی مانده است.
فناوری AR یک عنصر تعاملی را اضافه می کند، اما نگرانی های مربوط به اصالت به دلیل جواهرات تقلبی و محصولات بی کیفیت همچنان ادامه دارد. اعتماد بسیار مهم است و بررسی فیزیکی هنوز برای اقلام با ارزش بالا ضروری است.
بازار طلا و جواهر آنلاین با تخفیف ها و تبلیغات انحصاری رونق گرفته است و تعداد زیادی از مشتریان را به خود جذب می کند. همکاری با برندهای محبوب و اینفلوئنسرها تجربه خرید را افزایش می دهد. رابط های آنلاین، طراحی های کاربر پسند و وب سایت های بصری خرید جواهرات را راحت می کند. ویدیوهای محصول و ویژگیهای آزمایش مجازی به مشتریان این امکان را میدهد تا قبل از خرید، ببینند که قطعات چگونه به نظر میرسند.
با این حال، مسائلی مانند تحویل دیرهنگام، جواهرات تقلبی و محصولات بی کیفیت می توانند بر رضایت مشتری تأثیر بگذارند.
برای دسترسی به داده های کامل این گزارش میتوانید به سایت موسسه Technavio مراجعه نمایید.
بنک طلا
فروش آنلاین طلا
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده