برنامه تایلند برای تبدیل شدن به قطب گوهر و جواهرات دنیا
رئیس GIT: تایلند با پیشرفتهای فناورانه ، روش های تولید و طرحهای خلاقانه، به یکی از مراکز اصلی جهان برای تامین سنگهای قیمتی و تولید جواهرات تبدیل خواهد شد.
حسین راشدی(مترجم)
1400/11/02 | 00:11
گروه بین الملل گلدنیوز: مؤسسه گوهر و جواهرات تایلند (GIT) که در سال 1998 تأسیس شد، یک سازمان عمومی زیر نظر وزارت بازرگانی تایلند است و مسئول ترویج صنعت سنگهای قیمتی و جواهرات این کشور در سطح جهانی است.
در نوامبر 2020 «سومد پراسونگ پونگچای» به اتفاق آرا به عنوان مدیر جدید این موسسه انتخاب شد. تحت رهبری او، GIT به شدت پروژه های توسعه کارآفرینی جدیدی را برای حمایت از صنعت محلی و تقویت رشد پایدار راه اندازی کرده است.
او در یک مصاحبه با وبسایت جولری اوتلوک، به تفصیل پیشینه، پروژه های آموزشی خود، جوایز طراحی GIT 2021 و چشم انداز و ابتکارات موسسه برای سال 2022 را مورد بحث قرار داد.
پراسونگ پونگچای به عنوان یک تازه وارد در صحنه جواهرات، اولین مدیر GIT با سابقه و تجربه ای خارج از بازار جواهرات است. در واقع، او بیش از 20 سال معاون یک شرکت صادرات شیشه بود و طی این مدت کانال های توزیع زیادی ایجاد کرد و به بازارهای جدید گسترش داد.
در سال 2019، او در صنعت جواهرات وارد شد، تیم موسسه را بازسازی کرد و در عین حال تلاش هایی را برای تقویت سیاست ها و رشد تایلند انجام داد. در ادامه او به سوالات وبسایت جولری اوتلوک پاسخ می دهد:
من چند دهه در زمینه صادرات و همچنین در یک شرکت بازرگانی در سطح مدیریتی کار کردم. پس از بازنشستگی، می خواستم تجربیاتم را به اشتراک بگذارم و به کشورم کمک کنم، بنابراین به عنوان معاون مدیر به GIT پیوستم و شروع به یادگیری بیشتر در مورد این صنعت جذاب و در عین حال پیچیده کردم.
من در پروژه های زیادی برای ترویج و ادغام صنعت جواهرات در تایلند شرکت داشتم که بر استانداردسازی و انطباق برای صادرکنندگان تایلند تمرکز داشت. در نوامبر 2020، من به عنوان مدیر GIT منصوب شدم تا استراتژی تجاری و نقشه راه مؤسسه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهم تا صنعت گوهر و جواهرات تایلند را در کانون توجه بین المللی قرار دهم.
این صنعت یک صنعت پیچیده است؛ از انواع سنگ های قیمتی گرفته تا سطح مهارت و تخصص مورد نیاز در تولید جواهرات، من که از یک نهاد دولتی آمدهام، با افرادی واقعاً مهربان و اصیل آشنا شدهام که به کاری که انجام میدهند علاقهمند هستند.
این به من انگیزه می دهد تا از این مشاغل با ارائه برنامه های آموزشی در مورد روندهای بازار حمایت کنم و آنها تشویق شوند تا برای محصولات خود برنامه ریزی کرده و آن به جلو ببرند.
تایلند با پیشرفتهای فناورانه بیشتر، روش های تولید و طرحهای خلاقانه، به یکی از مراکز اصلی جهان برای تامین سنگهای قیمتی و تولید جواهرات تبدیل خواهد شد. ما می خواهیم مطمئن شویم که این بخش به استانداردسازی و پذیرش الزامات انطباق بین المللی ادامه می دهد.
این مفهوم الهام گرفته از همهگیری کووید-19 بود که باعث قرنطینه و رکود اقتصاد جهانی شد. در نتیجه مردم بیشتر به مخارج خود توجه داشتند. ما میخواستیم جواهراتی را به نمایش بگذاریم که همهکاره و مناسب برای گروههای مختلف باشد، فراتر از نسلها و جنسیتهای مختلف شاید بتوان این قطعه های جواهرات را با سایر اعضای خانواده به اشتراک گذاشت.
موضوع «جواهرات بین نسلی - جواهرات برای هر نسل» برای همه طراحان شرکت کننده بسیار چالش برانگیز بود. هدف از این کمپین تشویق مصرف کنندگان جواهرات به آگاهی بیشتر درباره این مفهوم بود.
جدای از معیارهای عمومی امتیازدهی مسابقه، کاندیداها باید ایده های طراحی خود را به طور موثر به هیئت داوران و کارشناسان بین المللی ارائه می کردند. ما 402 طرح از 27 کشور پیرامون این موضوع دریافت کردیم. اینها برای الهام بخشیدن به دیگر طراحان تایلندی به نمایش گذاشته شدند تا بتوانند از ایده های جدید، نوآوری ها و تکنیک های پیشرفته مطلع شوند.
هدف ما همیشه ایجاد فعالیت هایی برای حمایت از طراحان جدید و آینده و همچنین دعوت از آنها برای ارائه پشتیبانی و هدایت حرفه ای برای کمک به این صنعت است. برخی از این طراحان به آموزش شرکتهای کوچک و متوسط در سایر استانهای تایلند کمک میکنند و استانداردهای کیفیت و رقابت پذیری آنها را در بازار جهانی بالا میبرند.
ما در حال حاضر مشغول اجرای سیاستهای اصلی انطباق، بهویژه سیاستهای شورای جواهرات مسئولیت پذیر (RJC) هستیم و این الزامات جدید را به کسبوکارها اعلام میکنیم تا آنها را در مورد سیاستهایی که بر رقابتپذیری و دستیابی به بازار جهانی تأثیر میگذارد، آگاه کنیم. GIT برنامه های آموزشی و مشاوره عمومی را برای مشاغل ارائه می دهد.
این موسسه بیشتر بر روی مسابقات طراحی و تراش جواهر تمرکز خواهد کرد تا توانایی های خود را بهبود بخشد، تکنیک ها و مواد جدید تولید را توسعه دهد و کیفیت محصولات خود را بهبود بخشد. ما همچنین برنامه هایی برای ارتقای تایلند به عنوان یکی از قطب های اصلی طلای آسیا داریم.
از آنجایی که 80 درصد از سنگ های قیمتی رنگی در سراسر جهان از طریق تایلند، به ویژه استان چانتابوری، به فروش می رسد، ما همچنان به تقویت موقعیت این استان به عنوان مرکز کلیدی جهان برای تولید و تجارت سنگ های قیمتی رنگی ادامه خواهیم داد.
ما میزبان هفتمین کنفرانس بین المللی گوهر و جواهرات و سیمپوزیوم کوراندوم (سنگ سمباده) در 2 تا 3 فوریه 2022 خواهیم بود. این رویداد با هدف ارتقای بیشتر کیفیت سنگ های قیمتی تایلندی و تحریک تقاضای آینده در میان تاجران و مصرف کنندگان تایلندی و بین المللی برگزار می شود. GIT و شرکای آن همچنین میزبان «جشنواره بینالمللی سنگ های قیمتی و جواهرات چانتابوری» در ۳ تا ۷ فوریه ۲۰۲۲ خواهند بود.
تجارت آنلاین به طور فزاینده ای رشد می کند. ما با بسیاری از پلتفرمهای آنلاین کار کردهایم تا یک مدل حمایت از مصرفکننده را آغاز کنیم. مقررات برخی از کشورها مانند ایالات متحده، تجارت آنلاین گوهرها و محصولات جواهرات را ملزم به گرفتن گواهی هایی می کند. بنابراین، هدف ما توسعه و معرفی سیاستهای مشابه به همه کارآفرینان تایلندی در صورت آمادگی شان است.
منبع: jewelleryoutlook.com
ترند
پیشنهاد ویژه
جواهرات تایلند
قطب گوهر
مؤسسه گوهر و جواهرات تایلند
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده