در ماه ژوئن در لاس وگاس هر ساله، خریداران درجه یک از برجستهترین خردهفروشان جواهرات در سراسر جهان در نمایشگاه کچر Couture گرد هم میآیند تا با برخی از طراحان پیشرو و نوظهور جواهرات زیبا در جهان ملاقات کنند.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1403/06/20 | 11:06
به گزارش سایت طلا گلدنیوز، منتخبی از جواهرات در نمایشگاه لاسوگاس کچر 2024 که این فصل به نمایش گذاشته شده است را در ادامه خواهید دید .
النگوها همچنان جزء اصلی کلکسیون های جواهرات زیبا هستند و البته برندهایی که هنوز به دنبال ایجاد " النگو" نمادین خود هستند. النگوها که برای مشتریان در هر سنی جذاب هستند، می توانند مانند پوششی واجب برای استفاده کنندگان جواهرات باشند.
مشتریان می توانند انتخاب کنند که النگوهای خود را به صورت جداگانه بپوشند یا پشت هم بیندازند. در Couture 2024، Jade Trau، Nikos Koulis و Tabayer از جمله نام هایی بودند که درحوزه النگوها درخشیدند.
النگو Jade Trau Frankie از طلای زرد 18 عیار و الماس. (جید ترائو)
به گفته جید ترائو، طراح جواهرات خوب، «النگوها همیشه مقولهای بودهاند که مانند پاورقی در مجموعههای ما به نظر میرسند، پس از چند دور آزمایش و بازی، ما راه خود را برای ایجاد مجموعهای از النگوهای معمولی، در عین حال لوکس و همه کاره برای هر موقعیتی پیدا کردیم.»
در حالی که مرواریدها همیشه نقش غیرقابل انکاری در مجموعه جواهرات داشته اند، در اواخر قرن بیستم، برخی توجه بیشتری به این سنگ قیمتی همه کاره، ظریف و جاودانه کردند البته بعضی هم میگویند مرواریدها فقط برای رویدادهای کراوات سیاه، اتاق هیئت مدیره یا کلوپ های روستایی مناسب است. با این حال، در طول دهه گذشته، طراحان جواهرات مرواریدی به طور یکسان عصر جدیدی را برای مروارید آغاز کردهاند و ظاهری مدرنتر و بازیگوشتر از این سنگ قیمتی زیبا را پذیرفتهاند. Amrapali London، Beck و Octavia Elizabeth برخی از برندهایی بودند که امسال این روند را در مجموعه های خود در Couture برجسته کردند. با طراحی های متفاوت بر روی این سنگ قیمتی، توانسته اند نیاز و سلایق مختلف طرفداران مرواریدها را تامین کنند.
ست گوشواره بک پیسکا از طلای زرد 18 عیار با مروارید و فیروزه. (بک)
مرواریدها همیشه کلاسیک و شیک بودهاند، اما فکر میکنم اکنون به شیوهای خلاقانهتر شاهد تجدید حیات هستند. ما از اندازهها و شکلهای متفاوتی استفاده میکنیم – که بهطور عمدی انتخاب شدهاند تا تصادفی به نظر برسند اما به خوبی با هم سازگار هستند – با سنگهای قیمتی حکاکی شده و نخهای گرهدار رنگی بین آنها برای برجسته کردن تضاد با درخشش زیبای مرواریدهای سفید خامهای. سامیر لیلانی، استفاده میشود.
مدیر عامل امراپالی لندن می گوید: جواهرات زیبا باید در شرایط امروزی سرگرم کننده و قابل استفاده باشند. با نشان دادن رشد اخیر در محبوبیت مروارید، بازار جهانی جواهرات مروارید، به ارزش 2.77 میلیارد دلار در سال 2021، به 11.8 میلیارد دلار در سال 2023 رسید و پیش بینی می شود تا سال 2032 به 31.9 میلیارد دلار برسد.
گردنبندهای ابتدایی مدتی است که بازار مد برگشته اند. در قرن شانزدهم، ملکه انگلیسی آن بولین، آویز «B» را روی رشتهای از مروارید به گردن داشت.. تا همین اواخر، این سبک جواهرات عمدتاً به سمت طرحهای شیک گرایش داشت، اما در سال گذشته، همزمان با تغییرات در متفاوتی در طراحی ها ، گردنبندهای اولیه نیز از حروف شیک به حروف جامبو تبدیل شدند.
چیزی که این روند را بسیار جذاب می کند این است که هنوز احساسات و شخصی سازی را در حین طراحی در خود دارد و برای هر کسی که دوست دارد شجاعانه خود را ابراز کند جذاب است. از حروف اول رنگین کمان گرفته تا حروف گوتیک حبابی گرفته تا سبک جعبهای رترو، حروف کوچک امیلی پی ویلر، ماری لیختنبرگ و رناتو سیپولو در Couture طرح های خلاقانه و شگفتانگیزی وجود دارد.
الفبای جواهرات تمرینی چالش برانگیز است. ماری لیختنبرگ، طراح جواهرات زیبا می گوید: این یک طراحی کلاسیک است که طراحان دائماً نیاز به اختراع مجدد آن دارند. «طراحی الفبا که ما روی آن کار کردیم همان چیزی است که من به عنوان طرح های سنتی توصیف می کنم، اما با یک پیچ و تاب. آنها می توانند حرف های تازه ای برای بیان خود داشته باشند.»
آویز حروف Renato Cipullo Splendente از طلای زرد 18 عیار. (رناتو سیپولو)
تعامل بین ساعت و جواهرات همیشه مورد توجه طراحان بوده است، و سلبریتیهایی مانند ریحانا و تیلور سویفت با استفاده از ساعتها به عنوان گردنبند در سال گذشته، این روند را بیشتر مطرح کردند. اگرچه این خطوط در گذشته با ساعت حلقه ای در هم آمیخته بوده است که قدمت آن به دهه 1700 می رسد، این یک روند جدید هیجان انگیز است که به ویژه برای مصرف کنندگان مد محور که قدردان زمان و جواهرات هستند جذاب است.
امسال، برندهای جواهرات خوب Anna Maccieri Rossi، Harwell Godfrey و Yvonne Léon با طراحی قطعاتی که ادای احترام به زمان است، قدمی فراتر گذاشتند.
به عنوان یک طراح ساعت، معرفی موضوع حرکت در جواهرات و ایجاد قطعاتی که می توانند حرکت کنند و متحول شوند، بیار شگفتی به همراه دارد. جواهرات و ساعت های بسیار زیبایی در جهان وجود دارد، اما هیچ کس قطعاتی را طراحی نکرده است که به شما یادآوری کند که زمان ارزشمند است و هر ثانیه اهمیت دارد. آنا ماچیری روسی میگوید، برای من مهمتر از دانستن ساعت مناسب یا تحسین یک زیبایی بینقص، آگاهی از این است که زندگی اکنون است.
ظاهری کاملا واضح و نشانی که در مرکز قرار گرفتهاند و به مصرفکنندگان اجازه میدهند تا با شجاعت خود را به دلخواه ابراز کنند. این روند به ویژه برای مصرف کنندگانی جذاب است که دوست دارند با جواهرات خود بازیگوش باشند و قطعاتی را بپوشند که شروع کننده گفتگو هستند. اگرچه این یک گرایش ماکسیمالیستی است، اما طراحی می تواند به دلخواه پیچیده یا مینیمالیستی باشد و شبکه گسترده ای را برای افراد ایجاد کند تا خود را به روش های منحصر به فرد و متفاوت بیان کنند.
فرانچسکا ویلا، هلنا رز و NeverNoT برخی از کسانی بودند که در Couture با حلقه های بیانیه جلب توجه کردند. از حروف در اندازه های بزرگ با سنگ های رنگارنگ گرفته تا مجموعه ای از حلقه های برگشت پذیر که دارای کمئوهای قدیمی و پرتره های مینیاتوری هستند، مردم را به صحبت و گفتگو پیرامون حلقه انتخابی میکشاند.
انگشتر هلنا رز گراند سایز اولیه از طلای زرد 14 عیار با الماس. (هلنا رز)
به گفته نینا جوخادزه، یکی از بنیانگذاران برند جواهرات خوب NeverNoT، «این روزها همه ما میتوانیم کمی بیشتر از بازیگوشی استفاده کنیم، و قطعات عجیب و غریب طلا مطمئناً چیزی برای لبخند زدن و ایجاد خاطرات به شما میدهند.»
تصویر اصلی: دستبند Harwell Godfrey Time to Wish از طلای زرد 18 عیار با الماس و سنگ های قیمتی چند رنگ. (هارول گادفری)
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده