صنعت جواهرات هنگ کنگ از دیدگاه رئیس انجمن تولیدکنندگان این شهر

صنعت جواهرات هنگ کنگ از دیدگاه رئیس انجمن تولیدکنندگان این شهر

افزایش تقاضا برای محصولات لوکس از چین و ایالات متحده اصنعت جواهرات را در برابر شرایط سخت مانند پاندمی کرونا محافظت کرده است.

حسین راشدی(مترجم)

1400/11/09 | 00:11

نظری ثبت نشده

صنعت جواهرات هنگ کنگ از دیدگاه رئیس انجمن تولیدکنندگان این شهر

گروه بین الملل گلدنیوز: صنعت جواهرات نسبتا عملکردی بهتر از انتظار تحت شرایط همه گیری کرونا داشته است. افزایش تقاضا برای محصولات لوکس از چین و ایالات متحده این صنعت را در برابر طوفان های بیشتر محافظت کرده است. کن لو، رئیس و مدیر انجمن تولیدکنندگان جواهرات و یشم سبز هنگ کنگ (HKJJA) با وبسایت هنگ کنگ جولری صحبت کرده و برخی از موضوعات مهم در این صنعت شامل عامل چین، وضعیت عادی جدید، چشم انداز نمایشگاه تجاری و چشم انداز صنعت را توضیح می دهد.

قرنطینه سریع در چین در اوایل سال گذشته میلادی در بحبوحه شیوع اولیه بیماری کرونا همه فعالیت های تولیدی در این کشور را متوقف کرده بود. این امر به عنوان زنگ خطری برای تولیدکنندگان هنگ کنگی بود که بیش از 90 درصد از تولید خود را به سمت شمال تغییر دادند تا مکان های تولید خود را متنوع کنند. در مورد آن چه می گویید؟

همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. وقتی تولید در چین در طول قرنطینه اولیه به طور کامل متوقف شد، همه را غافلگیر کرد. یک سوال به ذهن ما خطور کرد: «آیا برای تنوع بخشیدن به ریسک باید به پایگاه های تولیدی دیگر مراجعه کنیم؟» در حالی که این ایده شروع به رشد کرد، ما متوجه شدیم که فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در چین به لطف اقدامات قاطع ضد همه‌گیری اتخاذ شده توسط دولت مرکزی طی چند ماه در حال بازگشت به شکل عادی خود بود. به جای اینکه کمتر به سرزمین اصلی (چین) تکیه کنیم، سعی کردیم عزم خود را به تولید در سرزمین اصلی در آینده تقویت کنیم.

طی سال‌ها، تولیدکنندگان هنگ‌کنگ هنگام مواجهه با هزینه‌های فزاینده در چین، به دنبال پایگاه‌های تولید جایگزین بوده‌اند. تایلند، ویتنام و ترکیه از جمله مقاصد پرطرفدار هستند. در طول جنگ تجاری چین و آمریکا که در اواسط سال 2018 آغاز شد، برخی از جواهرسازان به منظور اجتناب از تعرفه واردات اضافی که توسط ایالات متحده وضع می شد، به تولید در این کشورها روی آوردند. در پایان، با این حال، بسیاری از ما هنوز هم ترجیح می دهیم به دلیل ارتباط موثر در چین تولید کنیم. به هر حال، مانع زبانی مانع تولید در مناطق غیر چینی زبان است.

روند اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های هنگ‌کنگی را شاهد بوده است که فرآیندهای ارزش‌افزای خود از جمله طراحی و ساخت قالب را از سرزمین اصلی به هنگ کنگ بازمی‌گردانند، چراکه افزایش هزینه‌های تولید در چین باعث کاهش فاصله با هنگ کنگ شده است.

هدایت وضعیت عادی جدید به قانون روز تبدیل شده است. شما «وضعیت نرمال جدید» را از دیدگاه یک جواهرفروش چگونه می بینید؟

ما در یک سال و نیم گذشته نمایشگاه های آنلاین زیادی را از سراسر جهان دیده ایم. در واقع، من پیشنهاد کرده بودم که رویدادهای مجازی بیشتری را درست در مراحل اولیه شیوع، زمانی که محدودیت‌های سفر تشدید می‌شد، برگزار کنیم.

اما نمایشگاه‌های فیزیکی از نظر اثربخشی غیر قابل مقایسه هستند، که از پاسخ‌های نه چندان مشتاق شرکت‌کنندگان در نمایشگاه های دیجیتال آشکار است. اگرچه نوع خاصی از کالاها با قیمت خرده فروشی مثلا کمتر از 10 هزار دلار هنگ کنگ می توانند به صورت آنلاین به فروش برسند؛ من فکر می کنم بیشتر جواهرات اعلا را باید قبل از انجام یک معامله لمس و مشاهده کرد.

برای اکثر تولیدکنندگان جواهرات هنگ کنگ که بازارهای خارج از کشور را هدف قرار می دهند، تجارت الکترونیک جریان اصلی کسب و کارشان نیست. با این وجود، ما نباید از سرعت شتابان دیجیتالی شدن ناشی از بیماری همه گیر غافل شویم. در نهایت، این مدل کسب و کار ترکیبی آنلاین و آفلاین است که تجربه مشتری را کامل می کند.

عملکرد صنعت جواهرات هنگ کنگ در بحران کووید چگونه بوده است؟

در طول قرنطینه، تعداد بازدیدکنندگان از سرزمین اصلی چین به شدت کاهش یافته است. با این حال، تأثیر آن بر خرده‌فروشان محلی نسبتاً کمتر بوده است، زیرا ساکنان سرزمین اصلی چین تنها پایگاه مشتریان آنها نیستند. بسیاری از جواهرفروشی ها هنوز هم می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را با سطح مصرف محدود محلی حفظ کنند، در حالی که برخی از آنها تعطیل یا ساعات کوتاه‌تری کار می‌کنند.

با این وجود، بخش تولید و صادرات به شدت تحت تأثیر این بیماری همه‌گیر قرار گرفته است و کل زنجیره تامین جواهرات را به دلیل بسته شدن معادن، تعطیلی کارخانه‌ها و لغو نمایشگاه‌ها در هم شکست. اگرچه ما نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم تا وضعیت را معکوس کنیم، زیرا نسبتاً منفعل بودیم، اما با استقامت و اراده برای بقا جنگیدیم. برخی از جواهرسازان هنوز برای اطمینان از سفارشات به خارج از کشور سفر می کردند، در حالی که برخی دیگر مجبور بودند به دنبال کاهش دستمزد یا هزینه باشند.

نکته مثبت این است که بیشتر ما در هنگ کنگ، شرکت های کوچک و متوسط ​​با تعداد کمی از کارکنان هستیم. دولت محلی و بخش‌های بانکی اقدامات مالی را برای کمک به ما در عبور از این دوران سخت انجام داده‌اند. از آنجایی که بازارهای عمده صادراتی ما در حال تقویت هستند، من معتقدم صنعت ما به زودی به مسیر خود باز خواهد گشت.

چشم انداز شما برای صنعت جواهرات هنگ کنگ چیست؟

می گویند وقتی مردم هستند، تقاضا برای جواهرات وجود دارد. حمایت قاطع از بازار بزرگ داخلی در سرزمین اصلی چین، اعتماد من را نسبت به آینده صنعت جواهرات هنگ کنگ تقویت کرده است.

چین با وجود تحریم‌ها و تعرفه‌های اضافی وارداتی که ایالات متحده در جریان اختلافات تجاری با سرزمین اصلی وضع کرده است، همچنان قطب تولید جواهرات هنگ‌کنگ است. دلیلی نمی بینم که در آینده موثرترین همکاری سرزمین اصلی و هنگ کنگ را حفظ نکنم.

ایالات متحده همچنان در صدر فهرست بازارهای صادراتی ما به غیر از چین باقی خواهد ماند. من واقعا امیدوارم، در دوران پس از کووید، صنعت جواهرات ایالات متحده از نظر تجارت مقررات بیشتری داشته باشد. بالاخره ما در تمام این سال ها به اندازه کافی از رویه نامطلوب خرید اعتباری متحمل شده ایم.

منبع: hkjm.com

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

صنعت جواهرات

صنعت جواهرات هنگ کنگ

قطب تولید جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت