محبوبیت الماس طبیعی و برندهای معروف در بین زنان هندی

چگونه هند به دومین بازار بزرگ جواهرات الماس در جهان تبدیل شد؟

حدود 11 درصد از کل مصرف جهانی جواهرات الماس مربوط به بازار جواهرات هند است ؛ به طوریکه این کشور را به دومین بازار بزرگ جواهرات الماس بعد از امریکا در جهان تبدیل کرده است. پیش بینی ها از چشم انداز 17 میلیارد دلاری بازار جواهرات الماس هند تا سال 2030 حکایت میکند

امیر کشانی(سردبیر)

1403/07/15 | 13:07

نظری ثبت نشده

چگونه هند به دومین بازار بزرگ جواهرات الماس در جهان تبدیل شد؟

به گزارش سایت طلا گلدنیوز به نقل از نشنال جولری ، در سال 2005، بازار داخلی جواهرات الماس هند نسبتاً کوچک بود و تنها 2 درصد از کل مصرف جهانی را تشکیل می داد.

 به گفته دیبرز ( De Beers Group) این رقم امروز به 11 درصد رسیده است و هند را به دومین بازار بزرگ جواهرات الماس در سراسر جهان تبدیل می کند.

 ساندرین کانسیلر، مدیر عامل شرکت دیبرز گفت: «تقاضای جواهرات الماس در هند در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است.

 امروز، این کشور سریع‌ترین بازار در حال رشد جهان در این رده است.

 

براساس گزارش دی‌بیرز Diamond Insight در سال 2023، فروش جواهرات الماس در این کشور که در سال 2021 به 4.6 میلیارد دلار رسید، در سال 2022 با 8 درصد افزایش به 5 میلیارد دلار (15 درصد به ارز محلی) رسیده و انتظار می رود امسال به حدود 8.5 تا 9 میلیارد دلار برسد.

 

آمیت پراتیهاری، مدیر عامل De Beers India و Forevermark India، گفت: "مهمترین رشد تقاضا در هند در دو سال گذشته اتفاق افتاده است، با رشد قوی در سال 2023 که با ورود به سال 2024 شتاب گرفته است."

آمیت پراتیهاری مدیر عامل دیبرز هند De Beers India

دلایل رشد بازار جواهرات در هند چیست؟

اقتصاد قوی، طبقه متوسط ​​رو به رشد با تمایل به برندها، و گسترش سریع خرده فروشی سازمان یافته باعث رشد این بازار شده است.

اقتصاد این کشور یکی از سریعترین رشدها در جهان است. یک طبقه متوسط ​​رو به گسترش و به طور فزاینده ای مرفه وجود دارد و ذائقه مصرف کنندگان تحت تأثیر روندهای جهانی است که باعث افزایش علاقه به جواهرات الماس شده است.

راجش شاه، شریک مدیریت جواهرات ونوس میگوید: «بازار الماس طبیعی هند شاهد گسترش بی‌سابقه‌ای است که فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را برای بازیگران صنعت ایجاد می‌کند.

Kisna Diamond & Gold Jewellery، برند اصلی خرده فروشی هند، اخیراً نمایشگاه های انحصاری خود را به تعداد 40 نمایشگاه افزایش داده است.

بنک طلا

بیشترین خریداران جواهرات الماس در هند از چه قشری هستند؟

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، تقاضای جواهرات الماس در هندوستان شهر محور است و شهرهای بزرگ‌تر (سطح 1، 2 و 3) 80 درصد از کل خریدها را تشکیل می دهد.

خریداران عمدتاً مصرف‌کنندگان جوان‌تر هستند، با 50 درصد افراد زیر 35 سال و سهم خریداران نسل هزاره (اکنون 28 تا 43 سال) و نسل Z (اکنون 12 تا 27 سال) حدود 75 درصد از کل خریدها را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده میشود که تعداد مصرف کنندگان قشر متوسط ​​و متمول در هند بین سال های 2022 تا 2030 حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت.

محبوبیت الماس طبیعی در بین زنان هندی

جواهرات حاوی الماس طبیعی یکی از اقلام بسیار مورد علاقه در میان مصرف کنندگان زن هندی است، هم برای هدیه دادن و هم برای خرید خود، و این مطلوبیت نیز در سال های اخیر افزایش یافته است.

آجوی چاولا، مالک زنجیره خرده فروشی Tanishq که بزرگترین خرده فروش جواهرات هند است، اخیراً خاطرنشان کرد که با توجه به نفوذ بسیار کم جواهرات ست ، فرصت زیادی برای افزایش فروش جواهرات الماس نشان وجود دارد.

پیش بینی های اخیر توسط Red Seer، یک شرکت مشاوره، تخمین می زند که سهم جواهرات الماس نشان در هند، که در سال 2020 حدود 14 درصد بود، در سال 2023 به 18 درصد افزایش یافته است و می تواند در پنج سال آینده به 25 تا 30 درصد برسد.

در مقابل این پس‌زمینه، De Beers و Tanishq اخیراً وارد یک همکاری استراتژیک بلندمدت برای افزایش تقاضای الماس در هند شدند.

گردنبند الماس دیبرزیک حلقه با برند جواهرات فوراورمارک متعلق به گروه De Beers که در میان زنان جوان و مدرن هندی محبوب زیادی پیدا کرده و در طراحی آن سبک مدرن و محلی با هم ترکیب شده است.

دیجیتال مارکتینگ عامل افزایش تقاضای جواهرات در هند

آمیت پراتیهاری، مدیر عامل De Beers India ، بینش جالبی در مورد تأثیر روزافزون دیجیتالی شدن و تجارت الکترونیک به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که جواهرات الماس را «برای مخاطبان گسترده‌تری در مناطق شهری و نیمه شهری هند در دسترس‌تر می‌کند.

"تجارت الکترونیک، به ویژه، به جذب تقاضا از سوی مصرف کنندگان جوان تر و آگاه به فناوری کمک می کند."

رشد سریع زنجیره فروش سازمان یافته در خرده فروشی جواهرات هند یکی دیگر از عوامل موثر است. اگرچه پوشیدن جواهرات بخشی ذاتی فرهنگ هند است، اما این صنعت عمدتاً سازمان‌یافته نبود.

در دهه 1990، برخی از جواهرسازان سنتی شروع به مدرن سازی فعالیت های خود کردند. تنها پس از سال 2000 بود که اولین زنجیره‌های بزرگ خرده‌فروشی جواهرات به وجود آمدند.

در 25 سال پس از آن، سهم خرده فروشی سازمان یافته از حدود 2 درصد در سال 2000 به حدود 40 درصد تا 50 درصد از بازار جواهرات هند افزایش یافته است.

بوتیک برند جواهرات الماس فوراورمارک Forevermark در بمبئیبوتیک برند الماس فوراورمارک Forevermark در بمبئی

علاقه زنان هندی به برندهای معروف جواهرات

مدیر عامل دیبرز هند گفت که این یک محرک کلیدی برای رشد تقاضای الماس بوده است، زیرا مصرف کنندگان هندی به مارک های مورد اعتماد علاقه دارند.

"مطالعات ما نشان می دهد که 57 درصد از زنان الماس را از یک برند معتبر خریداری می کنند، حتی اگر این به معنای پرداخت حق بیمه باشد. در میان زنان هزاره این رقم به 63 درصد می رسد.

به گفته پراتیهاری، جواهرات الماس مارک دار حدود 35 تا 40 درصد از کل بازار را تشکیل می دهند، رقمی که احتمالاً با پیشرفت بازار رشد خواهد کرد.

چشم انداز 17 میلیارد دلاری بازار جواهرات الماس هند تا سال 2030

فروش

در کوتاه مدت، چشم انداز رشد روشن به نظر می رسد چراکه اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ برنامه‌های توسعه خود را اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۵۰ فروشگاه جدید افتتاح شوند.

یکی از بزرگترین خانه های تجاری هند، گروه Aditya Birla، اخیراً وارد خرده فروشی جواهرات با نام تجاری Indriya شده است. برنامه های توسعه آن شامل راه اندازی 10 فروشگاه بزرگ در چند ماه است. ناظران می گویند که ذخیره اولیه این فروشگاه های جدید باعث افزایش بیشتر تقاضای عمده فروشی خواهد شد.

با نگاهی به آینده، Conseiller انتظار دارد که تقاضا برای جواهرات الماس طبیعی در بازار هند تا سال 2030 همچنان با درصدهای دو رقمی پایین رشد کند.

او گفت: «هند دومین بازار بزرگ جواهرات الماس، پس از ایالات متحده، حداقل تا دهه 2030 باقی خواهد ماند.

در اجلاس InnovNXT، پراتیهاری ، مدیرعامل دیبرز هند ، فاش کرد که پیش‌بینی‌های شرکت نشان می‌دهد که فروش جواهرات الماس می‌تواند تا پایان این دهه به ۱۷ میلیارد دلار برسد که نشانه دهنده آینده ای درخشان برای این صنعت است.

برچسب:

الماس

بازار طلای هند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت