جواهرات الهی در اصل جستجوی زیبایی در تاریخ فلزات گرانبها، الماس ها و سنگ های قیمتی را نشان می دهد.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1403/08/01 | 12:08
به گزارش سایت طلا گلدنیوز، نام کازومی آریکاوا برای کلکسیونرهای جواهرات و مورخان آشنا خواهد بود، اما بنیانگذار ژاپنی و رئیس گالری جواهرات عتیقه آلبیون آرت در خارج از این حوزه کمتر شناخته شده است. فوربس یک بار او را به عنوان "مردی با ،با ارزش ترین مجموعه جواهراتی که هرگز نمی دانستید وجود دارد" توصیف کرد. اکنون، کتابی جدید 250 شاهکار کمیاب را به نمایش می گذارد که از زیر دست این مجموعه دار و فروشنده جواهرات عمدتاً غربی گذشته است.
جواهرات الهی در اصل جستجوی زیبایی در تاریخ فلزات گرانبها، الماس ها و سنگ های قیمتی را نشان می دهد. این کاتالوگ جواهراتی را ارائه می دهد که از دوره هلنیستی قرن چهارم قبل از میلاد تا دهه 1940 را شامل می شود. دیانا اسکاریسبریک، مورخ جواهرات تحسین شده، سرپرستی این انتخاب را بر عهده داشت که با روایتهای شخصی از آریکاوا و عکاسی توسط نیلز هرمان همراه است.
جلد کتاب جواهرات الهی با تصویری از مدوسا اثر بندتو پیستروچی، 1844. (نیلز هرمان/موزه های قطر/فلاماریون)
آریکاوا - که زمانی یک راهب بودایی بود - با توصیف 40 سال جمعآوری جواهرات خود به عنوان زیارت و اودیسه، توضیح میدهد که «این جواهرات، که در طول نسلها استفاده کنندگان را برازنده کردهاند، نه تنها پیچیدگیهای صنعتگری را منعکس میکنند، بلکه دگرگونی آن را نیز منعکس میکنند. سبکها، سلیقهها و زیباییشناسی در دورهها و فرهنگهای مختلف. از ظرافت محدود حلقههای قرون وسطایی گرفته تا عظمت تاجهای خوشگل، این جواهرات با زرق و برق دورانهایی که نمادشان هستند، طنینانداز میکنند.
پرتره کازومی آریکاوا. (لوئیس تران/فلاماریون)
10 فصل موضوعی کتاب، سفر جواهرات آریکاوا را ترسیم می کند. حکاکیهای پیچیده و سنگنماها از دوران باستان تا قرن نوزدهم جای خود را به قطعات الماس و سنگهای قیمتی ساختههایی مانند ون کلیف و آرپلز و کارتیه داده است. این حجم با مجموعه ای از طرح های الهام گرفته شده از طبیعت و حیوانات توسط فابرژ، لالیک و بوشرون و سایرین به پایان می رسد.
آویز منظره زمستانی توسط رنه لالیک، c. 1898. (نیلز هرمان/فلاماریون)
در این صفحات نمونههای حیرتانگیز از کندهکاری جواهرات باستانی، جواهرات سلطنتی خیرهکننده اروپا، و بزرگترین مجموعه تاجهای فوقالذکر وجود دارد - که، آریکاوا توضیح میدهد، او شروع به خرید آنها در زمانی کرد که اکثر مجموعهداران آنها را «نمایشهای منسوخ و متظاهر» میدانستند. ثروت و قدرت.»
سنجاق چشمه الماس رنگارنگ , c. 1925. (نیلز هرمان/فلاماریون)
این جواهرات به عنوان هنر است، و هر عکس نفیس همراه با تاریخچه به همان اندازه دقیق از قطعه است که توسط Scarisbrick نوشته شده است. این ترکیب باعث می شود که این یک صفحه برگردان برای مورخان هنر و دوستداران جواهرات و همچنین یک منبع ارزشمند الهام برای طراحان باشد.
انتهای پیام/
مدل های جدید جواهرات
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده