هوش مصنوعی در کانون توجه کنفرانس جهانی جواهرات 2024
کمیته فناوری "کنفدراسیون جهانی جواهرات" در جدیدترین گزارش خود اشاره میکند: در حالی که توسعه هوش مصنوعی (AI) در صنعت جواهرسازی به طور سنتی در بخش معدن، پردازش خام و تولید متمرکز بود، امروزه تمرکز بسیار بیشتری بر بخش توزیع است و هوش مصنوعی رویکرد جدید "گلوله طلایی" را در بازاریابی دیجیتال به طلافروشان معرفی کرده است.
امیر کشانی(سردبیر)
1403/08/09 | 12:08
به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، کنگره 2024 کنفدراسیون جهانی جواهرات (CIBJO) از 2 تا 4 نوامبر در شانگهای چین، مرکز مالی چین و دروازه ورود به بزرگترین بازار جواهرات جهان امروزی برگزار خواهد شد. جلسات پیش از کنگره نیز در 31 اکتبر و 1 نوامبر برگزار خواهد شد.
کنگرههای CIBJO به عنوان محل تجمع مجمع نمایندگان کنفدراسیون جهانی جواهرات عمل میکنند، و همچنین محل برگزاری نشستهای سالانه کمیسیونهای بخشی CIBJO است،
کنگره CIBJO همچنین جایی است که در مورد برنامه های بنیاد آموزش کنفدراسیون جهانی جواهرات (WJCEF) و همچنین فعالیت های مرتبط با همکاری مداوم CIBJO با سازمان ملل و برنامه توسعه آن گزارش می شود.
در حالی که کمتر از سه روز به افتتاحیه کنگره CIBJO 2024 در شانگهای چین باقی مانده است، دهمین و آخرین گزارش های ویژه پیش از کنگره منتشر شد. این گزارش که توسط کمیته فناوری CIBJO به سرپرستی استفان فیشلر تهیه شده است، دوره مهمی را در معرفی فناوریهای جدید در صنعت جواهرات بررسی میکند و اشاره میکند که هوش مصنوعی (AI) ممکن است به زودی کارآمدترین روشهای استفاده از دادهها را برای بهینهسازی فرآیندهای مختلف در صنعت طلا و جواهر فراهم کند.
ما بدون شک در صنعتی کار می کنیم که به طور تدریجی و سازنده تحت تأثیر پذیرش سیستم های تولید و مدیریت جدید مبتنی بر فناوری قرار گرفته است.
کمیته فناوری CIBJO بیشتر یک اتاق فکر است که در نظر دارد چگونه بخشهای مختلف صنعت جواهرسازی احتمالاً تحت تأثیر فناوریها قرار میگیرند و تغییر میکنند.
در حالی که توسعه فناوری صنعت جواهرسازی به طور سنتی بر توسعه سیستمهای خودکاری متمرکز بود که نقصها را در بخش معدن، پردازش خام و تولید بهبود میبخشد، امروزه تمرکز بسیار بیشتری بر بخش پایین دستی زنجیره توزیع است.
آقای فیشلر مینویسد: «آنچه در سالهای اخیر بهطور چشمگیری تغییر کرده است، این است که چگونه بازار را مطالعه و درک میکنیم، و سپس چگونه محصولات خود را توسعه، بستهبندی و موقعیتیابی میکنیم، و مشتریانی را که میخواهیم عرضه کنیم، مشخص کرده و با آنها ارتباط برقرار میکنیم.
سیستمهای جمعآوری، تجزیه و تحلیل دادههای دیجیتال، یک رویکرد گلوله طلایی بسیار مؤثر را بر خلاف مدل "مختصات ضربه، از دست دادن و تنظیم" که قبلاً استفاده شده بود، معرفی کرد.
رئیس کمیته فناوری ادامه داد: «خبر خوب این است که پیشرفتها در نرمافزار با استفاده از هوش مصنوعی و «یادگیری ماشینی» امیدواریم دستاوردهای بیشتری ایجاد کند. اما ما باید چنین فناوری را با دقت و قدم به قدم معرفی کنیم. هوش ممکن است مصنوعی باشد، اما برای بهینه سازی معرفی آن، باید منابع انسانی مناسب را پرورش دهیم. یافتن تخصص لازم برای مدیریت این فناوریها نه تنها ضروری است، بلکه در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی است.»
متن کامل گزارش کمیته فناوری CIBJO را در ذیل دانلود کنید:
بازار طلای چین
همایش طلا و جواهرات
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده