دیوار چین مقابل جواهرات اروپایی

چینی ها دیگر جواهرات اروپایی نمی خرند

کاهش 27 درصدی تقاضای جواهرات لوکس اروپایی در چین ، ظرف مدت 6ماه ، زنگ خطر را برای سازندگان جواهرات و ساعت های لوکس در سراسر جهان به صدا درآورده است. سیاست های ملی گرایانه دولت چین که منجر به تمایل چینی ها به استفاده از جواهرات بومی شده و افزایش هزینه های واردات ، عوامل اصلی این کاهش تقاضا بوده است.

امیر کشانی(سردبیر)

1403/08/19 | 15:08

نظری ثبت نشده

چینی ها دیگر جواهرات اروپایی نمی خرند

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، نتایج مالی گروه "ریچمونت Richemont" از ماه مارس تا سپتامبر ، کاهش 1 درصدی در درآمد کلی را نشان می‌دهد که نشانه واضحی از کاهش شدید تقاضا در بازارهای کلیدی مانند چین، هنگ کنگ و ماکائو است.به گفته این برند لوکس سوئیسی ، فروش در این منطقه طی شش ماه منتهی به سپتامبر 27 درصد سقوط کرده است.

بخش جواهرات، با برندهای پیشرو مانند Cartier و Van Cleef & Arpels، وضعیت خود را به عنوان سنگ بنای کسب و کار ریچمونت تایید کرد و علیرغم کاهش رشد در چین، رشد 2 درصدی را نشان داد. در مقابل، بخش ساعت سازی که شامل برندهای معتبری مانند IWC و Jaeger-LeCoultre می شود، 17 درصد کاهش فروش را تجربه کرد که به طور قابل توجهی تحت تأثیر کاهش تقاضای چین قرار گرفت.

انقباض فروش در چین عملکرد مثبت در سایر مناطق جغرافیایی مانند ژاپن را خنثی کرد، جایی که ریچمونت افزایش فروش 42 درصدی را با نرخ ارز ثابت از مارس تا سپتامبر ثبت کرد، در حالی که در قاره آمریکا 11 درصد افزایش داشت و اروپا نیز با افزایش 4 درصدی، نشانه هایی از رشد را نشان داد، در حالی که خاورمیانه و آفریقا رشد 11 درصدی را گزارش کردند. بنابراین، اگر Richemont در سایر مناطق عملکرد خوبی داشته باشد، چه اتفاقی برای بازار چین می افتد؟

بنک طلا

چرا چینی ها دیگر جواهرات لوکس نمیخرند؟

جواهرات و ساعت‌سازی هایی که در ذکر آنها در بالا گفته شد ، همیشه شاخص‌های مؤثری از سلامت بازار لوکس بوده‌اند. بازار جواهرات نه تنها جوهره تجمل را در بر می گیرد، بلکه به نوسانات اقتصادی و عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی نیز حساس است. انقباض در فروش در این بخش‌ها اغلب نشان‌دهنده یک بحران گسترده‌تر و تغییر در اولویت‌ها و رفتارهای خرید مصرف‌کنندگان با درآمد بالا است.

۱٪ از مصرف‌کنندگان نقش مهمی در بازار لوکس دارند، زیرا تنها کسانی هستند که می‌توانند حاشیه سود برند را به دلیل قیمت‌های بالا حفظ کنند.

لوکا سولکا، تحلیلگر برنشتاین، عملکرد اخیر بخش ساعت سازی ریچمونت را «به طور مادی بدتر از حد انتظار» توصیف کرد به طوریکه این رقم بر چالش‌هایی که حتی با سابقه‌ترین گروه‌های لوکس امروزی با آن‌ها روبه‌رو هستند و میزانی که رشد آن‌ها به هزینه‌های مصرف‌کننده چینی وابسته است، تأکید می‌کند.

از یک سو، این را می توان به پدیده «شرم لوکس» نسبت داد، که کاتالیزوری برای بحران لوکس در چین است، در حالی که از سوی دیگر، روند مهمی در حال ظهور است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای جواهرات لوکس محلی را به برندهای بین المللی ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید:

والاس چان؛ جواهرساز یا معلم معنوی؟

طلا چینی به سبک مدرن

تاثیر ناسیونالیسم چینی بر بازار طلا و جواهر

به گزارش گلدنیوز ، ظهور برندهای محلی ریشه در حس جدیدی از غرور ملی و افزایش آگاهی از هویت فرهنگی چین دارد. مصرف‌کنندگان، به‌ویژه نسل جدید و Z، شروع به جستجوی محصولاتی کرده‌اند که نه تنها نشان دهنده یک نماد باشند، بلکه داستانی منحصربه‌فرد و معتبر را روایت کنند که عمیقاً در سنت و فرهنگ محلی جا افتاده است.

این پدیده، علاوه بر داشتن یک بعد میراث فرهنگی، می تواند با اقدامات انجام شده توسط دولت چین در دهه گذشته نیز مرتبط باشد. سیاست‌های دولت با ترویج شدید ملی‌گرایی و حمایت‌گرایی، برندهای مد روز را وادار کرده است تا حد امکان با فرهنگ چینی سازگار شوند تا حس ارتباط با مشتریان خود را ایجاد کنند.

تأثیر این سیاست‌ها با ظهور جنگ‌های تجاری، که هزینه واردات را افزایش داد و مصرف‌کنندگان را از خرید از کانال‌های رسمی خرده‌فروشی منصرف کرد، بیشتر شد.

فنگ جی طراح جواهرات چینی فنگ جی طراح جواهرات بومی چینی

شبکه های اجتماعی عامل رونق طلا و جواهر ساخت چین

مارک‌هایی مانند Chow Tai Fook و طراحان نوظهور مانند والاس چان و فنگ جی به لطف توانایی خود در تعامل با مخاطبان چینی که مد را به‌ عنوان بیان هویت فرهنگی ارزش فزاینده‌ای می‌دهند، محبوبیت قابل توجهی در این کشور به دست آورده‌اند. توجه به جواهرات لوکس محلی با نحوه ارتباط برندهای چینی با مردم از طریق میهن پرستی و بازگشت به ریشه های خود تقویت می شود.

برخلاف مارک‌های بین‌المللی که عمدتاً بر اعتبار جهانی و میراث اروپایی طولانی‌شان تمرکز می‌کنند ، برندهای محلی ارتباط عاطفی مستقیم‌تری را با مشتری برقرار کرده و میراث ملی و نقوش سنتی را در زمینه ای مدرن ارائه میکنند. این توانایی برای ایجاد پل بین گذشته و حال، ابزاری قدرتمند در جامعه ای است که اساساً بر ارزش های ملی متمرکز است.

علاوه بر این، پلتفرم‌های اجتماعی چینی مانند وی چت WeChat نقش مهمی در گسترش این روند داشته اند . دیدی که در این کانال ها به طراحان و مارک های محلی داده می شود، علاقه به جواهراتی را افزایش می دهد که طراحی خلاقانه و مواد جایگزین را ترکیب می کند و به ایجاد جامعه ای از مصرف کنندگان آگاه و پرشور کمک می کند. موفقیت جواهرات خاص چینی در رسانه های اجتماعی مشهود است، جایی که میلیون ها بازدید را در پلتفرم های محلی به همراه هشتگ #MadeInChina به دست می آورد. با ادامه روند رو به کاهش «ساخت ایتالیا»، ممکن است انسان شروع به تعجب کند که آیا در یک جهان موازی زندگی می‌کنیم.

منبع: NSS MAGAZINE

null
برچسب:

جواهرات لوکس

بازار طلای چین

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت