سایه روشن های بلاگری در صنعت طلاوجواهر
هر شهروندی با داشتن حداقلی از مهارت های رسانه ای می تواند در فضای مجازی فعالیت رسانه ای انجام دهد. از شهروند خبرنگاران تا بلاگرها و اینفلوئنسرها، هر کدامشان به نحوی در دنیای رسانه ای قرن 21 سهیم هستند.
امیر کشانی(سردبیر)
1401/01/21 | 00:01
در دنیایی که رسانه ها از انحصار دولت ها و حتی صاحبان قدرت و ثروت خارج شده اند، هر شهروندی با داشتن حداقلی از مهارت های رسانه ای می تواند در فضای مجازی فعالیت رسانه ای انجام دهد. از شهروند خبرنگاران تا بلاگرها و اینفلوئنسرها، هر کدامشان به نحوی در دنیای رسانه ای قرن 21 سهیم هستند. اما برنده واقعی در دنیای رسانه ای قرن 21 کسانی هستند که محتوای هوشمندانه و جذاب تری تولید می کنند.
در موضوع بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام باورهای نادرستی وجود دارد. برخی فکر میکنند که هرکس حضور فعال در اینستاگرام دارد یا فالوئرهایش زیاد هستند، بلاگر محسوب میشود. در حالی که این تصور اشتباه است و بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا انجام میدهد. این فرد در مورد رشته تخصصی خود نظر تخصصی میدهد، کالاها را به دیگران معرفی میکند یا مردم را به انجام کارهایی ترغیب میکند.
وبسایت تخصصی گلدنیوز برای اولین بار با چند تن از بلاگرهای ایرانی که در صنعت طلا و جواهر مشغول تولید محتوا هستند به گفتگو پرداخته است.
پریناز محمدی جزء اولین بلاگرهای ایرانی فارسی زبان است که در صنعت طلا و جواهر فعالیت میکند.
محمدی در پاسخ به این سوال که چه چیزی موجب گرایش شما به سمت بلاگری شد، گفت: یکی از دلایل اصلی گرایش من به بلاگری نیاز جامعه به دانستن اطلاعاتی در مورد طلا و جواهر بود که ویترین داران هرگز این اطلاعات را به مردم ارائه نمی کردند.
او با اشاره به روش کار خود بیان کرد: همیشه در ذهن کسانی که دنبال کننده صفحه من بودند یک "چرا" ایجاد می کردم به عنوان مثال چرا باید طلا بخرید؟ و همچنین اصطلاحات مربوط به طلا و جواهر را به مردم آموزش می دادم.
محمدی در مورد بلاگر شدن افراد گفت: افراد برای بلاگر شدن نه تنها در صنف طلا و جواهر بلکه در تمامی اصناف نیاز به دانش هم به صورت تئوری و هم تجربی دارند. آنها باید با افراد مختلف در آن حوزه در ارتباط باشند و بتوانند در زمینه ای که کار می کنند بر روی مخاطبان تاثیر بگذارند.
او در ادامه به این نکته اشاره کرد که، در تلاش است به عموم مردم آموزش بدهد که چگونه می توانند با خرید طلا سرمایه گذاری کنند و سعی می کند با انتشار فیلم های کوتاه در صفحه خود بر روی مردم در جهت خرید طلا تاثیر مثبت بگذارد.
او اظهار داشت: مخاطبان هدف من در ابتدا مردم عادی بودند و هنوز هم هستند اما اخیرا همکاران زیادی به صفحه من پیوستند و من را دنبال می کنند.
سمیرا علیرضایی یکی دیگر از بلاگرهای طلاوجواهر در ایران در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری گلدنیوز با اشاره به تلاش هایی که در این زمینه انجام داده است، گفت: یکی از دغدغه های من در حوزه طلا و جواهر این بود که صفحه های مجازی غیر مرتبط با طلا و جواهر به تبلیغ این محصول می پرداختند.
در جریان گردآوری اطلاعات در حوزه طلا و جواهر با صفحه های مجازی و وب سایت های بلاگرهای تخصصی طلا و جواهر خارجی آشنا شدم و در نتیجه خلاء وجود بلاگرهای ایرانی فارسی زبان در شبکه های اجتماعی برای ایرانیان را کاملا احساس کردم. بنابراین با گردآوری مطالب مرتبط با حوزه طلا وجواهر که از سال ها پیش شروع کرده بودم، تصمیم گرفتم کار بلاگری را در فضای مجازی شروع کنم.
او در ادامه می گوید: مخاطبان هدف صفحه مجازی من افراد عادی، گالری داران و کسانی هستند که به تازگی کار در این صنعت را شروع کرده اند.
این بلاگر در مورد حوزه انتشار مطالب در صفحه خود بیان کرد: مطالبی که در پیج قرار داده می شود دسته بندی شده است و این دسته ها عبارت اند از:
معرفی طلا و جواهر افراد معروف و مشهور مانند: ملکه ها، هنرپیشه ها و...، تاریخچه برندها، معرفی سنگ ها و الماس های گران قیمت، حراجی ها در نمایشگاه ها و اصطلاحات حوزه طلاوجواهر.
علیرضایی با اشاره به پیش زمینه ای که بلاگرها باید داشته باشند اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی بلاگرها، به روز بودن است، در واقع بلاگرها در هر حوزه ای باید خود را مطابق با اخبار جدید با مطالعه زیاد و دانستن زبان انگلیسی به روز نگه دارند.
سعید امیری یکی دیگر از بلاگرهایی است که در گفتگو با خبرنگار گلدنیوز گفت: یکی از دغدغه های اصلی من این بود که هیچ راه ارتباطی بین فعالان صنعت طلا و جواهر و مردم عادی وجود نداشت و یکی از اهدافی که برای بلاگر شدن داشتم، شناساندن این صنعت به مردم عادی بود، بنابراین تصمیم گرفتم که یک بلاگر در صنعت طلا و جواهر باشم.
امیری با اشاره به محتوای صفحه مجازی خود بیان کرد: معمولا مطالب و محتوایی که در صفحه خود قرار می دهم به نحوی است که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و مطالبی که در صفحه قرار داده می شود، به صورت تخصصی نیست.
این بلاگر در ادامه می گوید: یک بلاگر خوب در صنعت طلا و جواهر، بلاگری است که مهارت ارتباط گرفتن با مخاطبان و داشتن اطلاعات کافی در این صنعت را داشته باشد. اگر مطلبی به اشتباه به اطلاع عموم مردم و افراد فعال در این صنعت ارائه شود، برای آن بلاگر دردسرهایی به وجود خواهد آمد.
امیری با اشاره به یکی از مشکلاتی که در کار خود می بیند گفت: برخی از فعالان صنعت طلا و جواهر گمان می کنند بلاگرها با انتشار مطالب آموزشی و آگاه کردن عموم مردم از محاسبه قیمت طلا و... به این صنف ضربه می زنند بنابراین نگاه خوبی به بلاگرها ندارد. در صورتی که اگر مشتریان آگاهی لازم را نسبت به محاسبات و روش های دیگر داشته باشند بهتر می توانند خرید خود را انجام دهند. او در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد من برای افراد علاقه مند به بلاگری این است که بلاگرهای آشپزی و طنز بسیار زودتر از بلاگرهای تخصصی مانند طلا و جواهر به نتیجه می رسند؛ زیرا عموم مردم صفحه آنها را دنبال می کنند.
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
طلاوجواهر
صنعت طلاوجواهر
بلاگر
بلاگر طلا
بلاگر طلاوجواهر
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده