طلای سنتی و میراث چین که یکه تاز شد

طلای سنتی و میراث چین که یکه تاز شد

پیش بینی ها حاکی از این است که میراث ملی طلای چین تا سال ۲۰۲۴ به ۱۵ میلیارد دلار می رسد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/02/17 | 00:02

نظری ثبت نشده

طلای سنتی و میراث چین که یکه تاز شد

به گزارش سرویس بین الملل گلدنیوز ، به نقل از رویترز ، محبوبیت استفاده از طلا در بین جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله چینی افزایش پیدا کرده است و کارشناسان علت آن را میهن پرستی و رونق تجارت الکترونیک می‌دانند.

پیش بینی ها حاکی از این است که میراث ملی طلای چین تا سال ۲۰۲۴ به ۱۵ میلیارد دلار می رسد.

طلای سنتی و میراثی چین یکه تاز شد

مصرف کنندگان به دنبال طلای سنتی

برای بسیاری از مصرف کنندگان جوان ثروتمند چینی، استفاده از طلای ساده و مدرن امروزی معنایی ندارد و وقتی صحبت از جواهرات به میان می آید، طلاهای سنتی چین بیشتر از پیش برایشان قابل قبول است.

فروش دستبند، آویز، گوشواره و گردنبند طلا که بر روی اژدها، ققنوس و دیگر الگوها و نمادهای سنتی چینی طراحی شده است، در میان مصرف‌کنندگان، به‌ویژه جوانان چینی در حال افزایش است و همین به افزایش تقاضای طلا در این کشور کمک می‌کند.

به گفته مدیران این صنعت، رونق تجارت الکترونیک و ملی گرایی باعث افزایش تقاضا برای جواهرات طلای میراثی می‌شود که به مهارت‌های پیچیده نیاز دارد.

محبوبیت طلای میراثی چین در اواسط سال ۲۰۲۰ شروع به افزایش یافت و تقاضای جواهرات طلا در چین - بزرگترین مصرف کننده فلز در جهان - در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر سال قبلش گزارش شد.

تغییر در سلیقه چینی ها

تقویت اقتصاد کشور چین و بالا رفتن قدرت خرید مصرف کننده به فروش طلا در این کشور کمک کرده است. علاقه مصرف‌کنندگان جوان به طرح‌های کلاسیک و جواهرات طلایی حجیم با روکش مات نشان‌دهنده تغییر در سلیقه چینی ها در خرید و استفاده از طلاست در حالی که این فلز گرانبها پیشتر به عنوان نشانه‌ای از ثروت و جایگاه برای نسل‌های قدیمی‌تر شناخته می‌شد

همچنین در زمانی که تقاضا از سوی هند، دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان، به دلیل شیوع بیماری همه گیر و به تعویق افتادن عروسی ها کاهش یافته است چین در مصرف طلا پیشتاز شده است.

بزرگترین جواهرساز چین، چو تای فوک می‌گوید: مجموعه فروش طلای میراثی چین ۴۰ درصد از ارزش کل خرده فروشی محصولات طلا در سرزمین چین را در سال مالی منتهی به مارس 2021 تشکیل می دهد.

بخشی از جذابیت جواهرات طلای میراثی، به‌ویژه در میان مصرف‌کنندگان جوان، نشان‌دهنده تمایل به میهن‌پرستی و مقابله با برندهای پوشاک غربی در چین است.

رولاند وانگ، مدیر عامل WGC چین گفت: نسل جوان به توسعه چین اعتماد بیشتری دارند و به فرهنگ غربی نگاه تحسین آمیز ندارند.

آنها می خواهند فرهنگ سنتی کشورشان را در زندگی روزمره خود جاری کنند و این نکته با لباس پوشیدن یا تزئین خانه ها و استفاده از طلای میراثی مشخص می‌شود.

گائو، مدیر فروش ۲۹ ساله از استان جیانگسو شرقی چین، می‌گوید امسال ۳۰ هزار یوان (۴۶۲۰ دلار) را صرف خرید یک دستبند و سنجاق سر با طرح‌های سنتی کرده است. او قصد دارد روزی آن را به دختر دو ساله اش هدیه بدهد.

سرمایه گذاری در طلای میراثی

گائو گفت: من واقعا فرهنگ چینی را دوست دارم و محصولات سنتی کشورم را ترجیح می دهم. من اغلب لباس سنتی به سبک هان می پوشم، به همین دلیل است که طلای میراثی را انتخاب می کنم تا با ظاهر کلی‌ام مطابقت داشته باشد.

جواهرسازان می گویند که این محصولات به طور فزاینده ای در بین نسل های جدید در شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای محبوب هستند و رونق تجارت الکترونیک که به مصرف کنندگان امکان دسترسی به انتخاب بیشتری می دهد، این روند را تقویت می کند.

با پیش بینی تقاضای بلندمدت، تولیدکنندگان جواهرات طلا سرمایه گذاری در طلای میراثی را افزایش داده‌اند. یکی از مدیران یک شرکت تولید کننده مستقر در شنژن گفت که شرکت او امسال پس از دریافت سفارش های بزرگ از برندها و مشتریان بزرگ، عمدتاً طلای میراثی را تبلیغ می کند.

پس از مشاهده این روند، شرکت ما در زمینه طراحی طلاهای سنتی شروع به تحقیق و بررسی کرد تا طرح های جدید بیشتری از طلای میراثی تولید کند.

انجمن طلای چین اعلام کرد که بازار مصرفی طلای میراثی در این کشور بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ده برابر شده است. پیش‌بینی می‌شود که سهم طلا از بازار جواهرات طلای سنتی چین از کمتر از ۲ درصد در سال ۲۰۱۷ به نزدیک به یک چهارم تا سال ۲۰۲۴ جهش پیدا کند.

منبع :رویترز

انتهای پیام/

برچسب:

تولیدکنندگان جواهرات

طلای سنتی

میراث چین

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت