مقایسه طراحی کلاسیک و سه بعدی در یک گروه عادلادنه نیست

مقایسه طراحی کلاسیک و سه بعدی در یک گروه عادلادنه نیست

طراح طلا و جواهر گفت: یکی از چالش های حرفه طراحی طلا و جواهر این است که طراحی های سه بعدی در کنار طراح های کلاسیک با هم قضاوت می شوند که اصلا عادلانه نیست و به ضرر طراح کلاسیک و طراح سه بعدی است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/03/31 | 00:03

نظری ثبت نشده

مقایسه طراحی کلاسیک و سه بعدی در یک گروه عادلادنه نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ سهیلا شفیعی، طراح طلا و جواهر در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: در طراحی با دست و قلم ظرافت هایی وجود دارد که گاهی یک طرحی که طراح کلاسیک با قلم و کاغذ اجرا می کند را طراح سه بعدی یک سال زمان می برد که با نرم افزار اجرا کند، به همین دلیل مقایسه طراحی های این دو گروه با هم به ضرر هر دو آنها است.

وی افزود: متاسفانه در ایران بیشتر سازندگان نیز معتقدند که طراح کلاسیک به غیر از یک نقاش چیز دیگری نیست و درک و تجسمی از ایده پردازی طلا و جواهر با کاغذ و قلم ندارند.

شفیعی با بیان اینکه رشته هنر های تجسمی جز 3 رشته مادر دنیا است و از حالت بصری شروع می شود و در طراحی با دست، طراحی طلا و جواهر به صورت دو بعدی بر روی کاغذ طراحی می شود گفت: در رشته طراحی کلاسیک همه چیز به خلق و خوی هنرمند  و انتخاب و سلیقه سفارش دهنده جواهر برای استفاده از سنگ های مد نظرش بستگی دارد.

این طراح طلا و جواهر بیان داشت: ایده پردازی و طراحی طلا و جواهر با قلم و کاغذ از اتفاقات و هنرها و جغرافیای منطقه ای که هنرمند زندگی می کند منشا می گیرد و طراح و ایده پرداز کلاسیک طرح اولیه را بر اساس الهامات روی  کاغذ و مقوا انجام می دهد. هنرمند طراح الهامات را کنار هم می چینند و در مرحله بعد بر حسب نوع سنگ و وزن قیراط مد نظر سفارش مشتری، مکان قرار گیری سنگ ها مشخص می شود و در نهایت برای ساخت به سازندگان داده می شود.

اینستاگرام گلدنیوز

با 4 واحد درسی نمی توان اصول طراحی کلاسیک را یاد گرفت

وی در ادامه با بیان اهمیت تجربه و تداوم آموزش در رشته طراحی بیان داشت:  رشته طراحی طلا و جواهر در دانشگاه ها تدریس می شود و در دوره های دانشگاهی نهایت دو درس دو واحدی تدریس می شود که بعید است دانشجو در 4 واحد تمام اصول حرفه ای کار را یاد بگیرد. 

طراح علاوه بر اصول طراحی باید به نوع سنگی که سنگ تراش به او می دهد، متریال ساخت طلا و ظرافت های کار واقف باشد تا کاری را که طراحی می کند  قابل ساخت باشد.

شفیعی در ادامه بیان داشت: در سه سالی که این فعالیت هنری را آغاز کرده ام در 5 مسابقه شرکت کرده ام که به دلیل کرونا مسابقات لیتوانی و لهستان برگزار نشد و در مسابقات هنگ کنک نفر دوم و در مسابقه جشنواره فجر در  ایران موفق به کسب دیپلم افتخار شدم و در مسابقات آکادمی مرتضوی بین طراحان  ایران و ایتالیا نیز مقام سوم طراحی را کسب کردم.

این طراح طلا و جواهر تصریح کرد: به نظر من بهترین و برترین  طراحی ها از کشورهای هنگ کنک و تالیند و سپس از آن ایتالیا و اسپانیا هستند چرا که به عقیده من کشور های هنگ کنک، تالیند و کشورهای شرقی از لحاظ سختی کار فشار زیادی به خود می آورند تا متفاوت تر از بقیه باشد. شاید علت اینکه می گویند کارهای ایتالیا بهتر است این باشد که  ایتالیا و اروپا بیزینس قوی تری در این حوزه نسبت به کشور های آسیایی دارند.

معرفی هنر شرق از طریق طراحان طلاوجواهر

وی در بیان چالش های رشته طراحی طلا و جواهر بیان داشت : به طراحان فقط به عنوان نقاش، نگاه شده و به حرفه طراحی طلا و جواهر  به عنوان یک حرفه نگاه نمی شود.

شفیعی در ادامه از گزینش تعدادی از طراحان برای بازدید از ترکیه و ایتالیا گله کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و شرایط رکود فعلی بازار طلا و جواهرات شاید تا 5 سال دیگر هم  امکان ساخت جواهراتی که طراحی کرده ام وجود نداشته باشد  و فرصت معرفی طرح های خود را در نمایشگاه های خارجی ندارم.

این طراح طلا و جواهر خاطر نشان کرد: اگر بستر سازی لازم برای توسعه این هنر توسط مسئولین انجام شود این هنر قیمتی می تواند در معرفی و دیدن فرهنگ شرق موثر باشد.

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

طراحی طلاوجواهر

طراحی سه بعدی

طراحی کلاسیک

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت