برند ترکیه ای به دنبال طراح جواهرات با استعداد

برند ترکیه ای به دنبال طراح جواهرات با استعداد

مدتی است که یکی از برندهای معتبر جواهر در استانبول پر کردن جای خالی طراح این شرکت را دشوار می بیند چراکه حقوق هایی که افراد واجد شرایط درخواست می کنند، بیش از حد بالا است.

حسین راشدی(مترجم)

1401/04/13 | 00:04

نظری ثبت نشده

برند ترکیه ای به دنبال طراح جواهرات با استعداد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) به نقل از خبرگزاری شینهوای چین، سردار سنیوز، مدیر برند جواهرات پرستیژ، یک برند ترکیه ای محلی با سفارش هایی از مشتریان در سرتاسر جهان، گفت که آنها به دنبال طراحی هستند که قادر به خلق قطعه جواهراتی منحصر به فرد باشد که شرکت را در موقعیت رقابتی تری قرار دهد.

او حین نظارت بر تولید در آتلیه ای در Kuyumcukent به عنوان قطب صنعت جواهرسازی ترکیه به شینهوا گفت: «یک چالش بزرگ پیش روی این بخش، یافتن پرسنل واجد شرایط است. ما به کارکنان شایسته نیاز زیادی داریم و این چیزی است که می توانید در اطراف ما در صنعت بشنوید.»

حقوقی پایین از انتظار طراح

شرکت او یک طراح جوان با استعداد را یافت که از دپارتمان طراحی جواهرات دانشگاه استانبول فارغ التحصیل شده بود و حقوق ماهیانه 20 هزار لیره ترکیه (حدود 1200 دلار آمریکا) را به او پیشنهاد داد که بالاترین میزانی بود که آنها می توانستند بپردازند، اما به دلیل اینکه کمتر از انتظارات آن طراح بود، رد شد.

آنها سپس مجبور شدند یکی از کارکنان را از شاخه نساجی به طراحی منتقل کنند و کل فرآیندهای طراحی و تولید را به او آموزش دهند.

سنیوز گفت که بسیاری از طراحان شایسته ترجیح می دهند یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند یا شانس خود را در خارج از کشور امتحان کنند، به ویژه در ایتالیا، جایی که شغل طراحی جواهرات فرصت های فراوانی پیش روی آنها قرار می دهد.  

دخالت در طرح طراحان جوان

سنیوز افزود که رهبران این تجارت «باید بنشینند و به این فکر کنند که چگونه می توانند جوانان را به این شغل جذب و کاری کنند که آنها عاشق کاری که انجام می دهند شوند.»

به عقیده مصطفی گوردمار، که 35 سال پیش این شرکت را تأسیس کرد، «جواهر فروش طلا را نمی فروشد، بلکه تلاش خود را می فروشد. ما مواد اولیه را می گیریم، به آن شکل می دهیم و هنر خود را می فروشیم.»

یک طراح صنعتی جوان و صاحب کسب و کار در استانبول، به شینهوا توضیح داد که چرا بسیاری از جواهرسازان به جای کار کردن برای برندهای معتبر محلی، شغل طراح مستقل را انتخاب می کنند.

یازگی اراوتموس گفت: «در برخی از شرکت های تولیدکننده جواهرات طلا، دخالت های زیادی مدام در طرح های شما ایجاد می شود.»

او افزود: «آنها یا طرح های شما را خیلی گران می دانند، یا صرفا آنها را دوست ندارند و می گویند که هیچ کس چنین محصولاتی را نمی خرد، که ما را تا حد زیادی محدود می کند.»

او ابراز تاسف کرد: «برخی از شرکت‌های جواهرسازی محلی سازندگان را در یک قاب کوچک قرار می‌دهند و شخصی که در آنجا کار می‌کند تصویرگر می‌شود، نه طراح.»

این طراح جوان خاطرنشان کرد: «طراحی رشته ای است که به تخیل غنی نیاز دارد. وقتی نمی توانید این کار را انجام دهید، گیر می کنید.»

طبق گزارش رسانه های محلی، میانگین مصرف سالانه طلای ترکیه تقریباً 200 تن است، در حالی که سطح تولید آن در حدود 40 تن باقی مانده است. صاحبان کسب و کار می گویند 160 تن باقیمانده تقاضا از طریق واردات تامین می شود.

منبع:

http://www.china.org.cn/world/Off_the_Wire/2022-07/02/content_78301895.htm

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

برند جواهرات پرستیژ

جواهرات پرستیژ

طراح جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت