ضعف صنعت طلاوجواهر در بازار شناسی بین المللی
مدیر دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: متاسفانه صنعت طلا و جواهر و همه صنایع دیگر کشور در زمینه مطالعه بازار بین المللی و بازار شناسی مشکل و ضعف دارد که تقویت این حوزه ضروری است.
امیر کشانی(سردبیر)
1401/05/09 | 00:05
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ دکتر امیر حسین اسدی، مدیر دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت و معدن و تجارت در اولین دورهمی فعالان طلا و جواهر بیان داشت: اخیرا وزارت صنعت و معدن و تجارت با رویکرد کمک به صنایع به سمت تامین شرکتهای مدیریت صادرات برای کسب اطلاعات بازار رفته است.
وی افزود: صنعت طلا و جواهر برای ورود به بازار های جهانی سه بخش قبل از تولید و تولید و پس از تولید دارد که در بخش قبل از تولید بازار شناسی بسیار اهمیت دارد.
اسدی با تاکید بر اینکه صنعت برای رشد خود باید ادبیات صنعت را بپذیرد بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر ،سازمان صنعت معدن تجارت، وزارت امور خارجه، ارشاد برای رفع مشکل بازار شناس و مطالعه شخصیت مشتری باید دست به دست هم دهند و در بازار شناسی از ایسم افراد، نیاز و علاقه مشتریان برای تقویت تولید کسب اطلاع کنند.
اسدی در ادامه با بیان اینکه نه تنها صنعت طلا و جواهر که همه صنایع کشور امروز از تکنولوژی روز دنیا عقب افتاده اند گفت: به روز نبودن فرآیند تولید، تکنولوژی تولید و نداشتن نیروی انسانی و متخصص تولید مشکل دوم صنعت است.
وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر صنایع دستگاه ها و تجهیزات به روز ندارند و کشورهای همسایه نیز نیروی متخصص و حرفه ای کشور را جذب می کنند که این مهم باعث شده که صنایع به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی و از دست دادن نیروی انسانی متخصص، بازار را از دست بدهد.
مدیر دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت و معدن و تجارت بیان داشت: موضوع دیگری که در جذب بازارهای هدف باید به آن توجه شود بحث دیجیتال مارکتینگ و پس از تولید است که متاسفانه در کشور ما در صنایع فرش، زعفران و صنایع خلاق که صنعت طلا و جواهر در این حوزه قرار دارد دربحث دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازار و برندینگ کار نمی کنند.
وی تاکید کرد: اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران باید تلاش کنند در سال جاری که با تدبیر مقام معظم رهبری به نام تولید دانش بنیان نامگذاری شده است از حوزه دانش بنیان برای تقویت تولید طلا و جواهر بهره بگیرند چرا که اگر سه بخش قبل تولید، تولید و پس از تولید دانشی شود صنعت طلا و جواهر موفق خواهد شد.
اسدی بر استفاده از پرینترهای سه بعدی و سیستم های هوش مصنوعی در طراحی طلا و جواهر تاکید کرد و بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر تهران بایستی پیگیری ایجاد شهرک های تخصصی طلا و جواهر را در اولویت قرار دهند تا شرکتهای خدمات کسب و کار، شرکتهای طراحی، شرکت های فروش و بازاریابی، شرکت های صادرات و .. در این شهرک ها تجمیع شوند تا بتوان بخشی از بازار بین المللی را به دست آورد.
مدیر دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه اگر جلوی قاچاق طلا و جواهر گرفته نشود همین بازار داخلی هم از دست می رود، پیگیری مسائل توسعه دیجیتال و مجوز ها را از دیگر اقدامات برای رفع مشکلات صنعت طلا وجواهر در کشور وحوزه بین الملل عنوان کرد.
اسدی در ادامه اذعان داشت: نگاه در وزارتخانه به اصناف تغییرکرده و اولین جلسه دفتر خدمات کسب و کار با حضور دانش بنیان ها و روسای اتحادیه ها در فروردین ماه برگزار شد و در بحث تامین مالی زنجیره ای مصوب شده است که بسیاری از بانک ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در قانون جهش تولید دانش بنیان مبلغ زیادی برای دانش محور شدن صنعت و رفع چالش های فناوری و دانش صنف طلا و جواهر پیش بینی شده است و هم اکنون نیز در تامین منابع آن علام آمادگی می کنیم.
اسدی با تاکید بر نقش کاتالیزری و تسهیل گری دفتر خدمات بیان داشت: از ابتدای امسال 30 مجوز شهرک نوآوری صادر شده است که باید اتحادیه ها در این زمینه و مباحث و مسائل دیگر صنعت طلا و جواهر به دفتر خدمات کسب و کار مشاوره بدهند.
مدیر دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه ما به دنبال رشد صنعت طلا و جواهر هستیم و دغدغه ما این است که مشکلات صنف طلا و جواهر را حل کنیم اظهار داشت: اگر از دولت توقع برای رفع مشکلات است این توقع رخ نخواهد داد چون دولت مشکلات خود را دارد.
اولین دورهمی مجازی فعالان صنعت طلا و جواهر ایران با حضور بیش از 100 نفر از فعالان این عرصه در داخل و خارج از ایران با موضوع شناسایی بازارهای هدف صادرات طلا و جواهر برگزار شد.
انتهای پیام/
ترند
برتر
پیشنهاد ویژه
صنعت طلاوجواهر
اولین دورهمی فعالان طلاوجواهر
بازار شناسی
دکتر امیر حسین اسدی
مدیر دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت و معدن و تجارت
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده