بازار طلای هند / گزارش شورای جهانی طلا از تجارت جواهرات در هند
بازار دومین مصرف کننده طلای جهان چه ویژگی هایی دارد؟
امیر کشانی(سردبیر)
1401/11/08 | 00:11
حدود 50 درصد از بازار طلای هند ،دومین مصرف کننده طلا در سال 2021 ، در قبضه نوعروسان این کشور است. با توجه به اینکه 65 درصد از جمعیت هند را روستانشینان تشکیل می دهند، طلا همچنان محبوب ترین شکل سرمایه گذاری برای این جوامع است.
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) به نقل از شورای جهانی طلا ؛ هند دومین مصرف کننده بزرگ جواهرات طلا در جهان ، طی چند سال اخیر به دلیل تغییرات جمعیتی، تغییرات سریعی را تجربه کرده است. عروسی ها و جشنواره ها مهم ترین محرک های تقاضا برای جواهرات طلای هند هستند: جواهرات عروس به تنهایی حداقل نیمی از جواهرات را تشکیل می دهند.
صادرات جواهرات طلای هند در طول سالها رشد داشته است و از 7.6 میلیارد دلار در سال 2015 به 12.4 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده است، قبل از اینکه همهگیری کرونا بر تجارت در سال 2020 تأثیر بگذارد. در حال حاضر نزدیک به 90 درصد صادرات هند فقط به پنج کشور انجام میشود.
صادرات جواهرات طلای هند در درجه اول به امارات متحده عربی سپس به ایالات متحده، هنگ کنگ، سنگاپور و بریتانیا است.
طلا ذاتی فرهنگی در هند دارد و با اعتقادات مذهبی، سنت ها و جشنواره ها پیوند نزدیکی دارد. جواهرات عروسی 50 تا 55 درصد از سهم بازار مصرف را در این کشور به خود اختصاص داده است.
عروسی ها، همراه با جشنواره ها، دو مناسبت خرید طلا در هند را تشکیل می دهند.
در غیاب سوابق رسمی، تخمین زده می شود که این کشور سالانه حدود 11 تا 13 میلیون عروسی برگزار می کند.
با توجه به ازدواج زنان با میانگین سنی 22 سال و در نظر گرفتن این نکته که بیش از نیمی از جمعیت این کشور زیر 25 سال هستند، به نظر می رسد. جواهرات عروس در دراز مدت همچنان در صدر پرمصرف ترین جواهرات هنئ باقی بماند.
اهمیت این نوع جواهرات در هند عمدتاً از این واقعیت ناشی می شود که طلایی که برای عروسی به زن هدیه داده می شود، صرفاً دارایی او است و بنابراین شکل مهمی از امنیت مالی است.
کشاورزی در این کشور همچنان موضوع مهمی برای تقاضای طلا است. هند رشد شهرنشینی قابل توجهی داشته است، اما 65 درصد از جمعیت این کشور هنوز در مناطق روستایی زندگی می کنند و برای امرار معاش خود به زمین وابسته هستند.
طلا همچنان محبوب ترین شکل سرمایه گذاری برای این جوامع است. در حالی که دسترسی به حساب های بانکی برای روستائیان افزایش یافته است ، با این حال ایمان به طلا کاهش نیافته است. تقاضای طلا در این بخش فصلی است و ارتباط تنگاتنگی با موفقیت در برداشت محصولات دارد.
هند دومین کشور مصرف کننده جواهرات در جهان است
علیرغم ماهیت سنتی تقاضای طلا در هند، رفتار مصرف کننده در سال های اخیر تغییر کرده و همچنان ادامه دارد. جواهرات طلای ساده 80 تا 85 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند که اکثریت آن 22 قیراط است، اگرچه بازار جواهرات 18 عیار در حال رشد است.
تولیدکنندگان بهطور فزایندهای بر تولید قطعات سبکوزن برای برآوردن تقاضای مصرفکنندگان جوانتر تمرکز میکنند، بهویژه آنهایی که میخواهند روزانه جواهرات طلایی بپوشند که با لباسهای سبک غربی آنها مطابقت داشته باشد.
این گزارش ادامه دارد...
شورای جهانی طلا
طلای هند
جواهرات هندی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده